BERDIET CARA YANG SALAH

Dalam usaha kita untuk berdiet a.k.a nak mengurangkan berat badan, kita sering kali mengikut nafsu sehingga terlepas pandang perkara perkara kecil yang menyebabkan kita berdiet cara yang salah.  bila tiada kesan dari cara kita berdiet, kita pula anggap tips yang kita ikut tu salah. Jom kita semak sama sama apakah 5 perkara yang menunjukkan kita berdiet cara yang salah.

berdiet

1) MEMILIH JUS DARIPADA BUAH

– jus sememangnya sering dianggap sihat kerana ia terdiri daripada ekstrak buah buahan. Namun sebaiknya pilihlah buah buahan segar kerana kandungannya adalah semula jadi. Jus yang dijual di pasaran biasanya sudah ditambah oleh pemanis serta pengawet. Jika terlalu sering menikmatinya boleh meningkatkan kadar gula dalam darah serta menyulitkan proses penurunan berat badan anda. Jadi amalkan berdiet cara yang salah ini.

 

2) JUMLAH KALORI

– menurut laman web Women24, kesalahan utama di dalam diet yang paling besar adalah kesilapan mengira jumlah kalori di dalam makanan. Kebiasaannya mereka hanya akan mengira kandungan kalori yang terdapat di dalam makanan utama saja. Sedangkan kalori yang terdapat pada snek yang dinikmati lebih banyak daripada makanan utama yang sering diberi perhatian.

 

3) BANYAK DUDUK

– alamak…macam saya ni banyak duduk..sah sah lah berdiet cara ini adalah berdiet cara yang salah!!!. terlalu banyak duduk sebenarnya tidak begitu baik terhadap kesihatan kita. Ia boleh menimbulkan risiko seperti penyakit jantung, diabetes dan sebagainya. Mungkin anda perlu meringankan kaki anda untuk lebih aktif bergerak kerana ia akan membakar lemak di tubuh. Pun begitu, jangan risau..kalau dah memang kerja kita banyak duduk seperti yang memaksa kita duduk di hadapan komputer, kita boleh je cari masa untuk berjalan atau buat senaman sedikit. Nak lebih pembakaran lemak berlaku, saya suka ambil CINCH SHAKE...baru buat kerja sikit, tapi badan dah mula panas, dah mula berpeluh..bayangkan kalau benar benar kita “workout”..wah wah wah..memang superb!!!

 

4) FOKUS JANGKA PENDEK

– kunci utama berjaya dalam berdiet adalah gaya hidup yang dipertahankan oleh seseorang itu. Jika hanya berdiet untuk persiapan bernikah, atau untuk hari raya atau majlis tertentu, maka sukar untuk kita memppertahankan tubuh yang ideal dan keazaman untuk berdiet itu. Biasanya, jika impian jangka pendek seseorang itu telah tercapai, mereka pasti menikmati kejayaan tersebut dengan makan makanan yang mereka tinggalkan selama ini. so, berdiet cara yang salah sungguh!! turun 10 kg, sekali lepas tu naik 20 kg!!! cmne tu???

 

5) KURANG TIDUR

– waktu tidur yang berkualiti dan mencukupi bukan saja beri kesan terhadap kesihatan serta terhindar dari penyakit, bahkan ia turut menjayakan pogram diet kita. Ini kerana jika seseorang kekurangan waktu tidur, maka tubuh akan menghasilkan ghrelin atau hormon yang merangsang nafsu makan. Hormon tersebut menjadikan seseorang itu cepat berasa lapar dan akan sering makan.

 

Nah!!! Korang dah tengok samada korang berdiet cara yang salah atau betul? kalau betul, tahniah!!! teruskan diet anda…bagi yang selama ini tidak peduli dengan 5 kesalahan berdiet cara yang salah ini, sila ambil peduli akan kesilapan kecil ini.  SELAMAT BERDIET!!!

saya belanja anda tengok video ini untuk cara berdiet yang betul.

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 

BAGAIMANA MENCEGAH JERAWAT MELALUI MAKANAN

bagaimana mencegah jerawat melalui makanan? eh boleh ke? bukan kena guna produk kecantikan atau kena ambil suplemen cegah jerawat ke? makanan apa ye yang boleh mencegah jerawat ni? lagi senang..

kacang tanah

 

apakah makanan yang boleh anda amalkan untuk mencegah jerawat dari muncul di muka?? jom kita kenali 5 makanan yang boleh mencegah jerawat.

 

1) KACANG TANAH – kacang kaya dengan selenium, Vitamin E, tembaga, magnesium, mangan, kalium, kalsium dan zat besi yang sangat penting untuk kesihatan kulit. saper kata kacang buatkan jerawat makin banyak tumbuh di muka?

ikan emas

 

2) IKAN – bukan makan ikan emas tau!!! he he he.. ikan menjadi sumber paling baik kerana kandungan aisd lemak Omega 3 dan Omega 6 boleh mengurangkan keradangan pada tubuh yang boleh mencetuskan jerawat. Ikan seperti salmon, tenggiri dan sardin sangat disyorkan untuk dimakan.

anggur merah

 

3) ANGGUR MERAH – buah, terutamanya anggur merah sangat baik untuk kesihatan kulit, bahkan bijinya juga disyorkan untuk dimakan kerana mengandungi bahan kimia semula jadi yang berkhasiat dan juga antioksidan yang dapat meremajakan kulit selain mengawal alahan pada kulit.

bawang putih

4) BAWANG PUTIH – termasuk dalam golongan makanan super, bawang putih juga termasuk dalam makanan mencegah jerawat kerana salah satu manfaatnya adalah membantu mengatasi keradangan disebabkan oleh kandungan Allicin yang membunuh pelbagai bakteria dan virus.

brokoli

5) BROKOLI – sayur sayuran berwarna hijau ini juga mempunyai manfaat yang tidak kurang hebatnya. Mengandungi vitamin A, B Kompleks, C, E dan K serta antioksida, brokoli bermanfaat untuk membersihkan kulit.

hah….dah tahu dah makanan apa yang boleh mencegah jerawat dari muncul di kulit muka…awwwwwww…tak bestkan???? so, apa lagi??? gi bongkar peti sejuk g..ada tak 5 makanan ni dalam simpanan??? kalau tak de, g pasar gi…..

BAGAIMANA MENGURANGKAN KOLESTEROL

Anda selalu terfikir bagaimana mengurangkan kolesterol dalam badan? Jika oat kurang menambat hati, ambil saja bawang putih. Percayalah, anda akan lebih memahami bagaimana mengurangkan kolesterol hanya dengan bawang putih.

 

bawang putih

Bawang putih terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Digunakan turun temurun sebagai bahan masakan seluruh dunia. Memakan bawang putih / garlic segar dapat mengelakkan dari penyakit berjangkit seperti selesema. malah, ramai yang memilih untuk kurangkan kolesterol dengan bawang putih.

ASAL BAU BAWANG PUTIH

Bawang putih / garlic mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Dari sinilah asal bau bawang putih. Shaklee juga ada produk bawang putihnya iaitu di kenali sebagai GARLIC.

 

garlic

APA PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE?

~ Dibuat daripada bawang putih premium, BEBAS racun perosak dan ditanam secara organik di Carlifornia, USA di waktu musim panas.
~ Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif.
~ Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba (rosemary & spearmint). Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesananya dalam tubuh kita.
~ 2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar.

 

MANFAAT UTAMA :

* Mengandungi spearmint – meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
* Antibiotik yang selamat dan semulajadi – selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sisitem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
* Menghalang elergi – mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis
* mempertingkatkan sistem penghadaman – formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik,ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria & menghalang ulser gastric.
* Stabilkan tekanan darah tinggi – kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
* detoksifikasi – garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
* Turunkan kolesterol – menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
* Mencegah kanser – bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser – Nitrosamine.
* Stabilkan glukos – membantu stabilkan glukos dalam badan kita.

CADANGAN PENGAMBILAN

Kesihatan biasa : 2 tablet sehari selepas makan.
Untuk radang dan alergi : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
Untuk kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia : 2-3 kali sehari, 2 tablet setiap kali.

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

 

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR

Selalu ada customer bertanya, bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur? dan apakah punca kulit menjadi kendut dan kendur? saya nak beri tips tips bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur sebelum masanya :).

punca-kulit-berkedut

cara atasi kulit berkedut dan kendur

APAKAH PUNCA KULIT KEDUT DAN KENDUR?

A) faktor usia – apabila usia kita meningkat, paras pelbagai hormon di dalam badan akan berkurangan. Bagi wanita yang telah menopaus, hormon estrogen yang memainkan peranan penting untuk menghasilkan kolagen akan berkurangan menyebabkan kulit hilang keanjalan. Sel sel di dalam badan juga kurang aktif.

B) Graviti - daya tarikan graviti yang menarik semua objek ke bumi mempunyai kesan yang sama terhadap kulit kita menjadikan kulit semakin kendur apabila usia semakin meningkat.

C) Pancaran matahari - sinaran matahari yang kuat boleh menyebabkan kulit cepat kedut dan kendur melalui proses pengoksidaan.

D) Kekurangan air – air juga memainkan peranan yang penting untuk keanjalan kulit. Sekiranya badan mengalami dehidrasi, kulit akan kendur dan kedut.

E) kurang vitamin – kulit memerlukan Vitamin A dan C untuk menghasilkan kolagen. Oleh yang demikian kekurangn Vitamin A dan C juga boleh menyebabkan kulit kendur

F) Tabiat berulang - sekiranya seseorang itu suka tidur di sebelah tertentu, garis garis kedut akan mula terbentuk pada sebelah muka yang terhimpit. Sekiranya seseorang suka mengerutkan dahi, garis garis kedut akan mula terbentuk pada dahi pula.

 

BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR?

cara cara untuk melambatkan proses kulit kendur dan kedut adalah :-

* rawatan anti-penuaan dalaman melalui penggunaan hormon bio identical (hormon yang serupa dengan hormon manusia yang diperbuat daripada sumber tumbuh-tumbuhan ) bagi menggantikan hormon yang telah berkurangan. Rawatan ini memerlukan pemantauan doktor dan ujian air liur untuk mengetahui paras hormon perlu dilakukan untuk mengetahui tahap hormon di dalam badan.

* gunakan krim pelindung matahari sekurang kurangan SPF 35-50 setiap hari untuk mengelakkan daripada pancaran matahari yang melampau.

* pastikan pengambilan air yang mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi.

*Amalkan pengambilan sayur dan buah buahan yang mengandungi pelbagai vitamin. Di samping itu, pengambilan vitamin A (dalam bentuk beta-karotin), C dan E melalui suplemen adalah digalakkan. PSsttt.. shaklee ada vitamin ini tau :)

* Gunakan set penjagaan muka yang mengandungi Vitamin A, C atau stem cell dan growth factor. Pastikan kulit muka tidak kering dan selalulah memakai krim pelembap muka.

vitamin untuk elakkan kulit menjadi kendur dan kedut ialah :-

 

set-kulit-cantik

ini pula testimoni cik puan yang dulu ada masalah jerawat, dan guna pelbagai produk kecantikan yang lain, tetapi tiada kesan.. Akhirnyaaaaa…….

Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

 

 

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

1 2 3 96