TIPS MENJAGA PEMAKANAN SIHAT SEHARIAN

Bagaimana ingin menjaga pemakanan yang sihat sepanjang masa? saya nak share tips pemakanan yang kita boleh amalkan dan ikuti setiap hari. Sangat mudah,iaitu hanya dengan mengamalkan 4S.

spageti

 

 

1) SIHAT

- pilih hidangan yang sihat. Hidangan sihat adalah hidangan yang kurang berlemak dan berminyak, tidak terlalu manis atau manis.

 

2) SEIMBANG

- Hidangan yang dipilih hendaklah seimbang dari segi makronutrien iaitu terdapat kumpulan karbohidrat, protein, dan sedikit berlemak. Pastikan juga terdapat buah buahan dan sayur sayuran sebagai pelengkap hidang setiap hari.

pemakanan seimbang

3) SAIZ YANG BETUL

kita perlu tahu saiz hidangan yang perlu diambil untuk setiap kumpulan makanan. Contohnya, satu porsi karbohidrat bersamaan dengan setengah cawan nasi. Contohnya setelah dikira berdasarkan kalori yang sepatutnya anda ambil, anda perlu mengambil tiga porsi karbohidrat untuk makan tengah hari. Oleh itu, saiz hidangannya adalah satu setengah cawan nasi. Pengambilan saiz hidangan yang salah, mengakibatkan pemakanan yang tidak sihat. Anda boleh meminta bantuan pakar pemakanan atau pegawai dietetik untuk membantu anda membuat saiz hidangan untuk sepanjang hari.

 

4) SEDERHANA

- ini adalah satu kunci kesihatan yang sering diabaikan oleh orang ramai. Nur Hidayah Mokhtar, seorang perunding diet berkata, beliau pernah terjumpa satu kes di mana seorang ibu hamil sangat teruja dengan khasiat susu soya untuk bayi dalam kandungan dan telah mengambil susu soya sebanyak satu hingga dua jag SETIAP HARI. akibatnya bayi yang dilahirkan mengalami kulit yang sangat sensitif dan doktor mengesahkan bayi tersebut mengalami ekzema,sejenis penyakit kulit.

HANGATKAN KEMBALI HUBUNGAN MALAM PERTAMA EDISI SUAMI

pernah tak anda alami di mana suami anda menunjukkan rasa tidak selesa atau tak suka bila anda ingin mengajaknya bermesra mesra? Anda baru letak tangan di bahu suami, dia sudah duduk sebatu dari anda. Tahukah anda sebabnya? Anda perlu tahu sebab sebab mengapa suami anda tidak sukakan untuk bermesra mesra pada waktu itu. pernah dengar perkataan LIBIDO?

isteri enggan bermesra

APA ITU LIBIDO?

libido ialah di mana ia merupakan keinginan atau nafsu seksual dari seseorang. Libido inilah yang akan menentukan samada pasangan kita ini bersedia atau tidak untuk melakukan seks bersama. Jika libido meningkat, maka keinginan untuk melakukan seks bersama pasangan juga tinggi. Oleh itu, suami atau isteri tidak boleh menyalahkan satu sama lain sekiranya ada antara pasangan anda yang tidak selesa bila anda ingin “bersama” pada waktu itu. kami ingin senaraikan suplemen yang sesuai untuk meningkatkan libido atau lebih dikenali sebagai nafsu shawat bagi suami dan isteri. ( mereka yang dibawah umur 18 tahun dan mereka yang belum berkahwin tidak digalakkan ye ).

VITAMIN UNTUK MENINGKATKAN NAFSU LELAKI ( SUAMI );-

zink complex

ZINK :-
Kadar testosteron memainkan peranan penting dalam libido lelaki. Zink meningkatkan pengeluaran hormon ini. Hal ini juga meningkatkan jumlah sperma anda dan kesihatan. Oleh itu, pengambilan zink yang tidak mencukupi boleh menyebabkan bilangan sperma dan kesuburan masalah rendah. Selain meningkatkan daya seks, zink juga meningkatkan sistem imun anda. Makanan yang kaya dengan zink merangkumi tiram, ayam, steak, telur, mentega kacang, kacang pain, dan susu.

vitamin E complex

vitamin E
Vitamin E juga meningkatkan pengeluaran testosteron dan dapat meningkatkan kesuburan lelaki. Asparagus kaya dengan vitamin E serta sawi, lobak, kubis Brussel, blueberry, dan brokoli. Selain memelihara nafsu, vitamin ini juga boleh membantu mencegah atau merawat jerawat, kencing manis, PMS, dan stroke.

B-COMPLEX
Vitamin B
Beberapa vitamin B membantu dengan libido lelaki, termasuk B5, B6, dan B12. Avokado kaya dengan B6. Telur adalah sumber besar B5 dan B6 yang juga mengurangkan tekanan dan keseimbangan hormon peringkat. Salmon dan jenis lain dari ikan mempunyai B5 dan B6 dan juga B12 yang menjamin kesihatan reproduktif yang baik.

 

ostematrix

selenium
Hampir separuh daripada selenium tubuh laki-laki yang ditemui di dalam saluran mani dan testis. Selenium membantu penghasilan sperma. Makanan dengan kandungan selenium yang tinggi termasuk kacang Brazil, tuna, tiram, roughy oren dan tepung gandum.

magnesium
Magnesium meningkatkan pengeluaran hormon seks seperti estrogen, androgen, serta pelbagai neurotransmitter yang meningkatkan dorongan seks. Makanan yang kaya dengan magnesium termasuk artichoke, pisang, buah ara kering, jus prune, yogurt, bayam dan kentang.

 

taraaaaa…. inilah rahsia nya untuk meningkatkan LIBIDO atau nafsu seks suami anda. Apa kata jadikan suplemen ini hadiah yang terbaik untuk pasangan anda. Anda akan merasai kesannya nanti. Bukan sekadar LIBIDO saja meningkat, tetapi pasti kesihatan suami anda juga berada pada tahap yang memuaskan :)

order  now

 

kami juga menerima pesanan melalui transfer ke akaun kami dan jika anda berdekatan dengan kami, anda juga boleh mendapatkan produk ini secara COD dari kami. Kami merupakan pengedar Shaklee Terbaik di Kota Tinggi, Johor. kami jauh dari anda? tidak menjadi masalah, sekiranya tidak mahu membeli secara online dari kami, kami juga mempunyai pengedar shaklee di seluruh negara. Klik icon di bawah untuk mencari senarai pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia iaitu :-

group dreams come true

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

PROMOSI NOVEMBER 2014 ( DOUBLE PROMOTION!!)

wahhh… ingat raya je ada double promotion.. Bulan ni, pihak shaklee pun ada buat double promotion!!!..percayalah. ia nya benar benar berlaku dan benar benar terjadi!!.. nak tau promosi apa bulan ni? jeng jeng jeng!!!!

PROMOSI NOV 2014

 

promosi biasa setiap bulan . BELI 6 PERCUMA 1 !!!!

promosi omega twin pack

 

 

PROMOSI LUAR BIASA, BELI 2 BOTOL OMEGA GUARD DALAM SATU RESIT, ANDA AKAN DAPAT 5% DISKAUN!!!.

..walla….memang syok wo….rugi tak beli 2 botol terus!!!!..

so, apa lagi?????? meh contact saya meh!!!!

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

TANDA TANDA KITA MENGHIDAP KENCING MANIS TAHAP 1

Kebanyakan pelanggan yang menghubungi saya untuk membeli suplemen ialah mereka yang mencarikan “ubat” untuk ibu bapa mereka yang menghidap kencing manis. Lebih membimbangkan ialah, bila mana mereka yang berada dalam lingkungan umur 30 an juga ada juga menghidap kencing manis,. Bukan setakat kencing manis tahap 1, malahan sudah dikira teruk bila mereka di syorkan mengambil insulin setiap hari. Adakah kencing manis ini bersifat keturunan? atau disebabkan pemakanan? atau disebabkan cara hidup seharian? apakah pula tanda tanda yang perlu kita perhatikan samada kita sudah dijengah oleh si kencing manis ini atau kita sudah pun menghadapinya.

kencing manis

 

ngeri kan tengok gambar di atas ni? semasa saya meng”goolge” mengenai kencing manis, saya seram sangat sampai tutup mata melihat gambar gambar penghidap kencing manis. Malahan, saya sendiri rasa sebak melihat kaki ayah saya turut terkena kesan dari kencing manis ini. saya sebak!! sebab saya tahu apa akibatnya kalau kencing manis itu sudah mencapai tahap bahaya!!. Saya nak kongsi dengan semua mengenai tanda tanda kita menghidap kencing manis. semoga kita lebih “alert” dengan tanda tanda ini supaya kita boleh mengelak dari ia semakin teruk.

TANDA TANDA UTAMA KENCING MANIS :-

* kita terlebih kerap membuang air kecil, terutamanya pada waktu malam. Malahan, waktu siang juga kita sering ingin ke tandas dan rasa tidak puas walaupun sudah membuang air kecil

* kita selalu rasa dahaga yang melampau. Walaupun cuaca tidak berapa panas, dan kita sudah minum air secukupnya, kita masih lagi rasa haus dan haus . Malahan rasa tidak cukup walaupun baru saja lepas minum.

* kita mudah rasa penat. buat kerja sedikit pun rasa penatnya lain macam. Macam buat kerja yang memerlukan atktiviti berat

* penglihatan kita mula kabur sedikit demi sedikit. Ia bukan sebab mata kita bermasalah, tapi ia adalah kesan dari kita menghidap kencing manis

* Berat badan yang menyusut tiba tiba juga menjadi salah satu tanda yang kita mungkin menghidap kencing manis.

* kegatalan pada alat sulit tanpa sebab

* pemulihan luka pada kadar yang perlahan iaitu, jika kita terluka atau kemalangan, kita lambat untuk sembuh, tidak seperti orang lain.