BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR

Selalu ada customer bertanya, bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur? dan apakah punca kulit menjadi kendut dan kendur? saya nak beri tips tips bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur sebelum masanya :).

punca-kulit-berkedut

cara atasi kulit berkedut dan kendur

APAKAH PUNCA KULIT KEDUT DAN KENDUR?

A) faktor usia – apabila usia kita meningkat, paras pelbagai hormon di dalam badan akan berkurangan. Bagi wanita yang telah menopaus, hormon estrogen yang memainkan peranan penting untuk menghasilkan kolagen akan berkurangan menyebabkan kulit hilang keanjalan. Sel sel di dalam badan juga kurang aktif.

B) Graviti - daya tarikan graviti yang menarik semua objek ke bumi mempunyai kesan yang sama terhadap kulit kita menjadikan kulit semakin kendur apabila usia semakin meningkat.

C) Pancaran matahari - sinaran matahari yang kuat boleh menyebabkan kulit cepat kedut dan kendur melalui proses pengoksidaan.

D) Kekurangan air – air juga memainkan peranan yang penting untuk keanjalan kulit. Sekiranya badan mengalami dehidrasi, kulit akan kendur dan kedut.

E) kurang vitamin – kulit memerlukan Vitamin A dan C untuk menghasilkan kolagen. Oleh yang demikian kekurangn Vitamin A dan C juga boleh menyebabkan kulit kendur

F) Tabiat berulang - sekiranya seseorang itu suka tidur di sebelah tertentu, garis garis kedut akan mula terbentuk pada sebelah muka yang terhimpit. Sekiranya seseorang suka mengerutkan dahi, garis garis kedut akan mula terbentuk pada dahi pula.

 

BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR?

cara cara untuk melambatkan proses kulit kendur dan kedut adalah :-

* rawatan anti-penuaan dalaman melalui penggunaan hormon bio identical (hormon yang serupa dengan hormon manusia yang diperbuat daripada sumber tumbuh-tumbuhan ) bagi menggantikan hormon yang telah berkurangan. Rawatan ini memerlukan pemantauan doktor dan ujian air liur untuk mengetahui paras hormon perlu dilakukan untuk mengetahui tahap hormon di dalam badan.

* gunakan krim pelindung matahari sekurang kurangan SPF 35-50 setiap hari untuk mengelakkan daripada pancaran matahari yang melampau.

* pastikan pengambilan air yang mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi.

*Amalkan pengambilan sayur dan buah buahan yang mengandungi pelbagai vitamin. Di samping itu, pengambilan vitamin A (dalam bentuk beta-karotin), C dan E melalui suplemen adalah digalakkan. PSsttt.. shaklee ada vitamin ini tau :)

* Gunakan set penjagaan muka yang mengandungi Vitamin A, C atau stem cell dan growth factor. Pastikan kulit muka tidak kering dan selalulah memakai krim pelembap muka.

vitamin untuk elakkan kulit menjadi kendur dan kedut ialah :-

 

set-kulit-cantik

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 

BAGAIMANA MENGURANGKAN RISIKO OSTEOPOROSIS

Osteoporosis mungkin tidak dapat dielakkan oleh kita sekiranya umur semakin lanjut. Ia berkaitan cara pemakanan dan bagaimana mengurangkan risiko osteoporosis sejak dari mula lagi. Kenapa kita perlu mengetahui bagaimana mengurangkan risiko osteoporosis ini?

sendi tidak sihat

ini kerana, mereka yang paling berisiko mendapat osteoporosis adalah mereka yang berumur lebih 50 tahun ( wanita khususnya), mereka yang mempunyai berat badan yang rendah, merokok, mempunyai tabiat minum alkohol yang berlebihan dan mereka yang mempunyai sejarah patah tulang.

Terdapat dua cara untuk melindungi tulang kita dan mengurangkan risiko untuk mendapat osteoporosis iaitu melalui pemakana dan senaman. Tahukah kita, kajian yang dilakukan oleh Universiti Putra Malaysia pada tahun 2008 mendapati bahawa kadar pengambilan kalsium dikalangan rakyat Malaysia adalah di bawah 50% daripada saranan pengambilan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia 2005.

BAGAIMANA MENGURANGKAN RISIKO OSTEOPOROSIS

1) Dapatkan kalsium yang cukup setiap hari. – tulang diperbuat daripada kalsium. Cara terbaik untuk mencegah osteoporosis adalah dengan mendapatkan kalsium yang cukup dalam diet kita pada setiap hari. Kita boleh mendapatkannya melalui makanan atau minuman atau pil kalsium. Purata orang dewasa lelaki memerlukan 1000mg-1200mg setiap hari. Manakala wanita dewasa memerlukan 1000mg-1200mg juga.

2) Dapatkan vitamin D yang cukup setiap hari.- Mendapatkan Vitamin D yang cukup akan membantu badan kita menyerap kalsium yang mencukupi. Kita boleh mendapatkan Vitamin D melalui cahaya matahari dan makanan. Kita perlu 10 hingga 15 minit cahaya matahari sehari ( merangkumi tangan, muka, lengan ) 2 hingga 3 kali seminggu untuk mendapatkan cahaya matahari.

3) Makan makanan yang sihat - Nutrien lain, seperti Vitamin A, Vitamin C, magnesium dan zink serta protein juga berperanan dalam membantu membina tulang yang kuat. Nutrien yang berkhasiat ini bukan saja boleh didapati daripada susu tetapi juga daripada daging tanpa lemak, ikan, sayur sayuran berdaun hijau dan oren serta buah buahan daripada pelbagai warna.

4) Bergerak – menjadi aktif dapat membantu tulang kita dengan melambatkan proses kerapuhan tulang, meningkatkan kekuatan otot, membantu keseimbangan badan kita. Melakukan aktiviti fizikal yang menanggung berat seperti berjalan , menari, berlari, memanjat tanga, berkebun atau sebagainya lebih baik

5) Berhenti mengambil alkohol dan merokok- pengambilan alkohol akan menghalang penyerapan kalsium di dalam badan manakala merokok merosakkan tulang dan merendahkan kandungan hormon estrogen dalam badan. Estrogen adalah hormon yang diperlukan untuk membantu melambatkan proses pereputan tulang.

6) kurangkan pengambilan kafien – buang ketagihan anda terhadap minuman berkafein. ini kerana kafien akan menghalang penyerapan kalsium ke dalam badan anda. Usah terpedaya dengan sebarang produk minuman kafien yang menyatakan kandungannya tinggi kalsium

7) Pastikan rumah anda selamat – kurangkn risiko daripada terjatuh dengan menjadikan keadaan rumah selamat dan selesa. Contohnya menggunakan lapik getah di bilik air untuk mengelakkan kelicinan.

tahukah anda?

ostematrik

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

Kebiasaanya, bila kita hamil, kita akan mula diberikan suplemen oleh pihak klinik atau hospital. Ia adalah suplemen untuk ibu hamil yang telah ditetapkan oleh kementerian kesihatan secara asasnya. Ada juga klinik klinik pakar atau klinik swasta yang menawarkan suplemen tambahan yang lain untuk ibu hamil ini. Apa jua suplemen yang diberikan kepada ibu hamil ini, kita perlulah mengetahui apa fungsi dan manfaat suplemen untuk ibu hamil berkenaan.

suplemen untuk ibu hamil yang perlu diberi perhatian ialah : Asid Folik, Kalsium, Zat Besi, Iodin, Zink, Vitamin C dan Omega 3 DHA.

ASID FOLIK

– kita perlu terus mengambil asid folik sekurang kurangnya untuk 12 minggu pertama semasa kehamilan untuk pembentukan saraf tunjang bayi. ( eh, B complex Shaklee lengkap dengan 8 vitamin B termasuk asid folik tau)

kepentingan b complex

KALSIUM

– kalsium bersama Vitamin D dan magnesium ( eh? macam ostematrik shaklee lah) adalah untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi anda. Makanan yang kaya kalsium ialah yogurt, keju dan salmon. Vitamin D membantu badan menyerap kalsium dan boleh didapati ada minyak ikan dan produk tenusu. Idea mengambil suplemen yang mengandungi Vitamin D juga boleh digunakan ——–>>>>> amik ostematrik shaklee je. lengkap dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D!!!

ostematrix

ZAT BESI

-apabila anda bercadang untuk hamil, 10 hingga 15 peratus dari anda berpotensi menghadapi masalah anemia iaitu kekurangan zat besi. Ketika ini, baru anda sedar bahawa ia penting dalam diet anda. Anda perlu zat besi semasa hamil kerana perkembangan fetus dan plasenta adalah bergantung pada anda. Jadi tingkatkan zat besi dalam diet anda atau anda akan berasa penat jika ia berkurangan. ( eh, zat besi tu iron kan? Shaklee ada Vitalea with Iron.…banyak dah testimoni pengambilan Vitalea ini boleh naikkan HB darah semasa kehamilan berlaku.

vita-lea

ZINK

-teruskan mengambil makanan yang mengandungi nutrien zink untuk penghasilan DNA bayi anda. Cuma elak makan kerang, terutama kerang mentah kerana ianya terdedah kepada bakteria yang boleh menjejaskan kesihatan anda.

VITAMIN C

– amat penting sekali untuk anda memastikan sistem imun anda berada pada tahap yang sangat baik semasa kehamilan berlaku. Ini adalah untuk memastikan bayi dalam kandungan anda sihat dan anda juga kekal sihat dan cergas.

vita-c

OMEGA 3 DHA

– DHA sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Jika dibandingkan dengan komponen badan yang lain, otak dan sistem saraf merupakan bahagian yang paling tinggi kandungan DHA. Malah pengambilan Omega -3 yang tinggi semasa hamil juga boleh mengurangkan risiko bayi menghadapi alergi kepada makanan selepas kelahiran nanti.

024-omega

ini adalah suplemen untuk ibu hamil yang penting dan sewajarnya diambil perhatian oleh ibu ibu hamil dan pasangan.

 

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 

SERIK NAK BERSALIN LAGI

Astagfirullah….apasal orang perempuan sekarang ni. anak tu kan anugerah Allah. Jangan pertikaikan rezeki yang Allah bagi. Serik nak bersalin lagi pula. alah..tu kejap je tu cakap serik..lepas dah hilang sakit masa bersalin tu, pasti nak bersalin lagi.. he he he…

korang nak tak tengok video atau pengakuan dari seorang yang dulunya pun selalu cakap “aku serik nak bersalin lagi”. eh? kenapa pulak? apa ceritanya sampai dia tak nak bersalin lagi? Mesti ada sebab yang kita tak tahu kan?

jom tengok video dari “dia” yang serik nak bersalin lagi ni.

 

hah? apa pandangan anda?

1 2 3 95