MEALSHAKE PENUH DENGAN NUTRISI PENTING

Bismillah.

Anda kurang vitamin? Ambil saja Mealshakes. Kenapa? Dengan rasa vanilla yang sedap, Mealshakes kaya dengan 19 vitamin utama, protein, serat dan mineral serta kalsium yang penting untuk khasiat yang dipelukan oleh tubuh badan setiap hari. Selain kanak-kanak, ia juga sesuai untuk dinikmati oleh seisi keluarga.
mealshake

 

Mealshake memberikan tenaga dan dapat membantu menguatkan sistem imun kanak kanak sekali gus melindungi mereka daripada jangkitan penyakit.  Mereka yang demam akan lebih cepat sembuh daripada biasa.  Sementara yang kurang berselera dan memilih makanan pula, kandungan Asid Folik, Biotin, Kalsium dan Magnesium membina tulang dan sel sel dalam proses tumbesaran yang sihat.

Mengandungi Vitamin A, C, E, Zink dan Selenium, Mealshakes juga sesuai untuk mereka yang ingin tampil awet muda. Ia membekalkan vitamin B Kompleks, Zat Besi dan Kuprum untuk membentuk sel darah merah yang sihat sekaligus mencegah kulit kusam.  Selain itu, ia kaya dengan protein yang membantu dalam pembentukan kulit, kuku dan rambut serta tisu tubuh. Keistimewaan Mealshake juga boleh dimanfaatkan oleh ibu ibu hamil dan menyusukan anak pula kerana membanu penghasilan susu badan yang berkhasiat.

Mealshakes juga kaya dengan serat yang membantu melawaskan pembuangan air besar bagi menyingkirkan lemak dan toksin berlebihan daripada kolon dan perut bagi proses detoksifikasi selain sesuai untuk yang mempunyai masalah sembelit.  IA juga mengandungi lesitin soya yang bertindak dengan vitamin larut lemak sesuai untuk mereka yang menghadapi kesukaran dalam menelan pil terutamanya di kalangan warna emas dan mereka yang ingin mengekalkan berat badan ideal serta atlet yang perlu menjaga pemakanan mereka.

 

Umpama makanan segera yang sihat dan mudah larut di dalam tubuh.  Mealshake bebas perisa dan pewarna tiruan, pasti menjadi minuman kegemaran seisi  keluarga. Boleh dihidangkan secara sejuk ataupun suam.

 

jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, atau Felda Semenchu dan sekitarnya, anda boleh mendapatkan produk ini secara terus dari saya kerana saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan pengedar shaklee Felda Semenchu dan sekitarnya.pembelian online juga boleh dilakukan melalui saya atau anda ingin menggunakan kad debit atau kad kredit, boleh klik ikon di bawah ini 🙂

 
order  now

 

 

Atau, saya berikan anda senarai pengedar shaklee di seluruh Malaysia jika anda klik ikon di bawah ini. Manalah tahu ada yang berhampiran dengan anda 🙂

 

SID1

 

 

PROMOSI MEALSHAKE BUY 3 FREE 1

Bismillah, bulan September menjengah lagi…. Alhamdulillah, sedar tak sedar dah masuk penghujung tahun 2014. Allah, cepat sungguh masa berlalu.  sempena bulan September ni, pihak Shaklee adakan dua promosi hebat, iaitu promosi pertama ialah BUF 3 FREE 1 untuk MEALSHAKE!!!  Best giler kan? tak pernah pun shaklee buat sampai 2 promo produk dalam sebulan.. so, bagi anda semua yang berkeinginan selama ini untuk memiliki mealshake ini, masa inilah yang sesuai untuk anda rebut!! sangat jimat.. satu canister mealshake ni berharga RM113.75 tau. so, kalau anda beli 3 canister, ada dapat percuma satu bermakna anda jimat RM113.75!!!!! berbaloi wei…

PROMOSI SEPTEMBER 2014

Jadi, apa tunggu lagi? jom dapatkan produk HOT ini HARI INI JUGA!!!

eh? siapa cakap mealshake ni hanya untuk budak budak je? nak tau cerita tak? ada seorang makcik ni dah tua. dia bekerja di ladang dan bila di usia tuanya, dia mula jatuh sakit sehinggakan bila di bawa ke hospital, doktor kata dah tiada harapan lagi untuk hidup. JAdi makcik tua ni disuruh bawa balik ke rumah sehingga hayatnya tiba.  sampai satu hari, ada seorang pengedar shaklee telah berikan mealshake ini sebagai hadiah kerana makcik ini sudah tidak mampu untuk makan apatah lagi untuk makan ubat ubatan.  Maka, bermulalah makcik ini hanya ambil mealshake dan dibancuh sebagai susu sebagai makanan harian.  selepas beberapa bulan, Alhamdulillah, makcik ini sihat kembali dan dia sudah boleh bekerja di ladang kembali. dan menjadi satu cerita tangisan kegembiraan bila makcik ini dibawa keluarga nya ke  bandar berjmpa kawan kwan dan sanak saudara, masing masing mengalirkan air mata kerana tidak sangka makcik itu masih hidup dan sihat serta cergas.  Sedangkan para doktor sudah meramalkan yang makcik ini tidak akan hidup lama. Kuasa Allahkan.  jadikan mealshake sebagai asbab kepada kesihatan makcik ini.  tetapi, apakah kandungan mealshake ini sehingga makcik ini mampu bertahan dan kembali pulih seperti biasa? nantikan entry saya selepas ini 🙂

jangan marah ha!!!  atau anda juga boleh KLIK SINI untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai MEALSHAKE

ingin dapatkan produk ini secara COD? saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya.  hubungi saya :_

013-7374958

Siti Noriza Saleh

atau, jika anda mencari pengedar shaklee berhampiran anda, KLIK SINI untuk senarai penuh pengedar shaklee Malaysia

SID

5 CARA BAKAR KALORI DENGAN CEPAT

bismillah

 

semua orang rasa tidak sempat untuk bakar kalori disebabkan dengan pelbagai alasan. Sedangkan bakar kalori ssemasa bekerja juga boleh. tidak perlukan alat gym yang berat berat atau kena berpakaian sukan.

Kajian yang dimuatkan di dalam Jurnal Perubatan Sukan British menyatakan, mereka yang sedang bekerja juga ada cara untuk bakar kalori dengan cepat. pekerja yang duduk sekurang kurangnya empat jam sehari boleh meningkatkan risiko kencing manis dan penyakit jantung walaupun bersenam setiap hari.

Cara yang mudah untuk membakar kalori dengan cepat semasa bekerja ialah :-

1- Berdiri setiap 30 minit

2 – berdiri semasa menjawab panggilan telefon

3 – berjalan ke meja kawan anda daripada sekadar memberi mesej atau WhatSapp

4 – Letakkan bakul sampah jauh daripada meja anda supaya anda boleh bangun dan bergerak untuk memasukkan sesuatu ke dalamnya.

5 – isi separuh saja botol air anda atau gunakan gelas.  Ia boleh menjadi alasan terbaik untuk anda kembali ke pantri.

 

so, janagan malas bergerak..anda ambil ubat kurus apa pun, anda tetap kena work out atau bergerak!!!.

 

pssstt… saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..hubungi saya :_

Siti Noriza Saleh

013-7374958

sitinorizasaleh@gmail.com

fb : siti noriza binti saleh

KEPENTINGAN VITAMIN B COMPLEX

bismillah

 

hari ni saya nak kenalkan semua dengan B COMPLEX..Saya nak kita tahu apa kepentingan Vitamin B Complex ini pada semua dan kenapa B Compleks ini sangat penting pada kita.  Sesetengah orang tidak pernah memikirkan kepentingan Vitamin B Complex dalam seharian mereka. malahan mereka dimomokkan dengan mengatakan jika ambil B complex, kita akan cepat gemuk. Maka ramai yang mengenepikan pengambilan vitamin ini tanpa mengetahui kepentingan Vitamin B Complex.

jom, kita sama sama fahami dan kenali kepentingan Vitamin B Complex ini dalam kehidupan seharian kita yang mana ia bukan saja penting untuk kanak kanak, orang dewasa malahan ia sangat penting bagi ibu yang mengandung.

Kita memerlukan vitamin dan mineral untuk kesihatan.  Antara vitamin yang kita perlukan untuk kekal sihat adalah vitamin B Complex. Vitamin ini adalah gabungan dari beberaa vitamin yang larut air. Komponen B Complex terdiri daripada :-

– B1 (THIAMIN)

– B2 ( RIBOFLOVIN )

– B3 ( NIACIN )

– B5

– B6 ( PYRIDOXINE )

-B12 (COBALAMINE )

– ACID FOLIC

– ASID PANTHOTHENIC

– BIOTIN

 

kepentingan b complex

Setiap komponen dalam vitamin B Complex memiliki fungsi yang khusus.  Vitamin ini membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia. Kekurangan vitamin B complex boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung.  Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan Vitamin B Complezx juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang kosentrasi dan mudah tersinggung.

 

KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX ;-

  1. menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  2. mengelakkan penyakit beri beri
  3. meransang pertumbuhan ada kanak kanak
  4. diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut
  5. penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf
  6. mencegah stress
  7. menguatkan antibodi tubuh
  8. amat penting untuk aktiviti sel genetik
  9. diperlukan dalam pembentukan protein asid amino
  10. diperlukan untuk memproses dan pembaikan sel sel darah merah
  11. mencegah anemia

 

jika anda ingin mendapatkan maklumat lebih jelas mengenai produk ini, anda boleh menghubungi saya dan jika anda berada di sekitar kota tinggi, saya merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor. selain saya, anda juga boleh menghubungi rakan biz saya yang juga merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor.

 

NAMA : SITI NORIZA BINTI SALEH

NO. TELL  ; 013-7374958

email : sitinorizasaleh@gmail.com

fb personal : siti noriza binti saleh 

 

atau hubungi :_

NAMA : RUHANAH BINTI JAWAHIR

NO TELL : 012-7639283

fb personal : UMIE HANA

KAWASAN : BANDAR KOTA TINGGI DAN SEKITARNYA

 

atau hubungi :-

NAMA : SITI MASTURA SAKIMIN

NO TELL : 017-7875465

FB : SHII MASUTSURA

KAWASAN : FELDA AIR TAWAR 1 DAN SEKITARNYA

 

RAHSIA KULIT GEBU, LICIN DAN CERAH : VITAMIN KULIT CANTIK

download (1)

“ala…muka aku banyak kesan jerawatlah…”

“ala….cmne nak buat kulit aku ni gebu, licin,..”

” ala, muka aku nampak suramlah.aku nak kulit nampak cerah..x yah gun foundation bagai”

nah, selalu jumpa soalan atau pertanyaan macam ni? ingin mencuba produk kecantikan di pasaran tetapi takut tidak ada kesan atau takut makin memudaratkan? saya memilih pengambilan vitamin SHAKLEE. kalau anda nak tahu, ramai je sebenarnya yang mengambil vitamin shaklee ni, cuma tak nak war warkan.takut kot rahsia kulit cantik mereka terbongkar!!! ha ha ha..kekdang perempuan ni lain sikit. tak share dengan orang lain apa yang diaorng ambil atau amalkan, tapi tidak bagi saya. saya memang mengambil vitamin kulit cantik a.k.a VITAMIN KECANTIKAN SHAKLEE.

saya tunjukkan vitamin kulit cantik yang saya sendiri amalkan :-

vitamin kulit cantik

ENERGIZING SOY PROTEIN : setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. parut-parut jerawat kita selama ini adalah disebabkan sel kulit tu takdiperbaharui dengan sel sel baru yang lebih gebu, licin dan cerah..kena lak kita ni x jaga pemakanan.pantang nampak makanan yang sedap, ters je tibai. tak pikir pun mana yang bagus dan sihat untuk kulit kita. so, jangan sia-siakan sel yang baru hidup tu dengan begitu saja, ambil kesempatan untuk tingkatkan kualiti sel sel baru tu dengan ESP ( protein yang cukup ).

VITAMIN C : membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi muka kita. sebab tu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, menandakan paras kolagen kita berkurangan. sebab tu para artis suka mengambil suntikan kolagen atau vitamin c untuk pastikan tahap kolagen mencukupi, walaupun usia 40an ke atas, wajah mereka tetap menten licin, gebu dan sihat macam anak dara 20an.

B COMPLEX : penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. so, tidak timbul lagi msalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B complex juga membantu dalam mestabilkan hormon badan kita, juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ia juga membantu menghasilkan kulit yang cantik dan ceria.

VITAMIN E : mampu memudarkan parut jerawat di wajah dengan berkesan. Selain itu, ia juga dianggap ejen antioksidan dan anti penuaan yang hebat. sangat sesuai untuk mereka yang menghadapi masalh kulit berminyak. silap-silap, orang mesti ingat anda berjalan dengan adik, walhal itu ANAK ANDA!!.

gabungan semua vitamn ini sangat membantu dalam menyelesaikan msalah kulit tidak sekata, masalah parut/bekas jerawa jika diambil secara berterusan. yang pasti, wajah anda lebih “asli” tanpa mekap yang berlebihan yang bukan saja boleh merosakkan kulit tetapi juga takut orang “seram” melihat solekan opera anda itu. dan juga, saper kata suami tak suka anda cantik? mau dia hari-hari nak balik cepat ke rumah semata-mata nak usap pipi anda yang gebu dan licin tu..aawww….

jadi, apa tunggu lagi???? jom dapatkan vitamin kulit cantik ini dengan segera…..hubungi saya :_
sms/whatsapp : 013-7374958
email : admin@damiapitshop.com

atau, jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, Johor , saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor dan anda boleh mendapatkannya terus secara COD dengan saya 🙂

KEKAL CANTIK SELEPAS BERSALIN

download (1)

 

Setiap wanita hamil bahagia mengandungkan anak-anak mereka. tetapi satu kegusaran yang selalu mengganggu adalah bagaimana pula bentuk badan selepas bersalin nanti.  Kebanyakan wanita terutamanya mereka yang hamil buat pertama kali akan mengumpul sebanyak mungkin maklumat mengenai penurunan berat badan selepas kelahiran.

Ketika berpantang, kebanyakan wanita cenderung untuk mengalami gangguan emosi. Jika diabaikan, ia boleh membawa kepada masalah meroyan. Selain ingin kembali langsing, kesihatan dalaman tidak boleh dipandang ringan. Beberapa cara lama berpantang adalah seperti melalui proses berurut, berbenkung, bertungku, berpilis dan sebagainya.  Selalunya tempoh berpantang mengambil masa sehingga 40-44 hari.

APA PERLU ANDA BUAT?

1) BERBENGKUNG

– menguatkan kulit kendur pada kawasan perut.

– menghilangkan parut atau tompok hitam pada perut (perkara normal selepas melahirkan anak?

– merangsang aliran darah ke kulit di sekitar bahagian perut

-walaupun begitu, ibu bersalin secara pembedahan dilarang untuk menggunakan herba. Bengkung harus dipakai begitu sahaja.

 

2) BERTUNGKU

– mengeluarkan darah beku dalam badan kerana ia memberi kesan kepada kesihatan seseorang wanita jika kekal di dalam tubuh.

– bertujuan untuk mengempiskan perut dan melangsingkan tubuh.

– bertungku pada bahagian punggung dan paha untuk proses pemecahan lemak.

– melegakan lenguh kaki akibat kontraksi yang lama sebelum melahirkan anak.

 

3) PILIS

– bertindak mengelakkan rasa mengantuk dan keletihan bagi ibu bersalin

– membantu darah untuk mengalir dengan lebih baik dan menggebukan kulit wajah.

– menyejukkan dahi dan mengelakkan serangan sakit kepala

 

4) PARAM

– menghangatkan tubuh dan melancarkan aliran darah

– mengurangkan aliran air dalam badan

– melegakan otot-otot yang keletihan dan menguatkan tisu dalaman tubuh

– membuang angin berlebihan dalam badan

– merawat masalah kulit yang tidak keterlaluan kerana ia bersifat antibakteria.

 

##sumber rujukan : MAJALAH RAPI

 

saya adalah pengedar shaklee di kota tinggi, johor . jika anda berminat untuk mendapatkan produk shaklee secara COD, anda boleh hubungi saya di 013-7374958 atau email : admin@damiapitshop.com

PENGHANTARAN SECARA POS LAJU/KURIER SERVIS KE SELURUH MALAYSIA

APA ITU COQ10 ( KO-ENZIM )

download (1)CoQ10 atau pun koenzim CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengn baik. Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.

Coq10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi.  untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan.  nutrien ini kemudiannya terurai da ditukarkan kepada tenaga dan proses tersebut memerlukan kehadiran Coq10 sebagai pencetus tenaga.  Proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi mengekalkan aliran tenaga yang berterusan. Tanpa Coq10, sel sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik bagi meyokong kehidupan.

COQHEALTH PLUS

 

CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh badan.  CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal.

Selain itu, CoQ10 juga bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membatu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan renda (LDL) dan memudahkan pengaliran darah.  Ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.

 

psssttt;;;-

BULAN INI ADA PROMOSI KHAS DARI SHAKLEE :-

COQhealth plus

 

 

ingin mendapatkan produk ini?? boleh hubungi saya..

saya adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor..call/sms/whatsapp : 013-7374958 atau email saya : admin@damiapitshop.com.. atau, anda juga boleh hubungi pengedar shaklee lain diseluruh semenanjung yang berhampiran anda iaitu :_

NEGERI JOHOR ;-
1. SITI NORIZA SALEH – 013 7374958 ( KOTA TINGGI )
2. SURYATI ZAINAL – 019-7562055 ( GELANG PATAH )
3. NORMALA JAMALUDIN – 019-7041447 ( PASIR GUDANG )
4. SAIFULNIZAM – 0127366224 ( JOHOR JAYA )
5. SITI SALMIZA – 019-7872140 ( SIMPANG RENGGAM )
6. SAIFULNAZRI – 012-7576009 ( TAMAN DAYA, JPJ, JB )
7. SITI NURATIQAH – KLUANG
8. MARHAINI – 016-4147409 ( SETIA TROPIKA )
9. NOR EFFAHANIE – 012-7620043 ( SEELONG, KG BAHAGIA )
10. NORLAILY – 017-7656994 ( BATU PAHAT )
11.ANOM – 012-7256107 ( LARKIN, JOHOR BAHRU )
12. ROHAIDA JAIS – 018-7920474 ( KOTA TINGGI )
13. NORJIHAN – 018-7844157 ( SUNGAI MAS, KOTA TINGGI )
14. NORLINDA – 013-7139256 ( SUNGAI RENGIT, BANDAR PENAWAR )

NEGERI SEMBILAN :-
1. NOOR SUZIEANY – 019-6185609 ( SEREMBAN, SENAWANG )

NEGERI SELANGOR :-
1. FARIDAH JAINUN – 012-2606059 ( BATU CAVES, WANGSA MAJU ) 2. SUZI ZAMAHSARI – 019-3307345 ( SALAK TINGGI, SEPANG )
3. SUZLI ELIMI – 012-9145954 ( PORT KLANG )
4. ROZAINAH – 013-2591382 (SUBANG, SHAH ALAM, DAMANSARA)
5. MAHASLIZA – 017-6291337 ( PUCHONG )
6. WARDAH AINA – 016-2224767 ( SUBANG JAYA )
7. ZAHANA – 017-2046151 ( SUNGAI BULOH )

KUALA LUMPUR :-
1. EMMA YASMAD – 017-3924686 ( CHERAS, KL )

PULAU PINANG :-
1. SITI RUZAIDAH – 013-4868608 ( KEPALA BATAS,BERTAM )
2. ROHAIDA NANYAN – 012-4456607 ( KEPALA BATAS, SEBERANG PERAI )

TERENGGANU :-
1. MAZLIZA JUSOH – 013-9847225 ( KUALA BERANG, HULU TERENGGANU )
2. AZLIDA – 017-5703214 ( KUALA TERENGGANU )
3. NURUL AIDA – 019-8045155 ( KUALA TERENGGANU )

SABAH :-
1. RAZILAH SAHAD – 019-8070865 ( LABUAN )

PAHANG :-
1. ZULIANA ZULKEFLI – 013-9076596 ( BANDAR TUN RAZAK, KERATONG 3 )

PERAK :-
1. EPI RAFEEZA – 011 11188748 ( LUMUT )

 

1 2 3