APA ITU COQ TROL PLUS

Pernah dengar Coq Health? salah satu produk Shaklee yang pernah menjadi viral 3 4 tahun lepas. Hanya kerana ramai yang teruja dengan keberkesannya kepada mereka yang mengambilnya sebagai “energy booster” atau lebih tepat lagi untuk meningkatkan kecergasan setiap hari. Akan tetapi, produk ini telah diberhentikan pengeluarannya seketika untuk diberikan formulasi baru yang telah dipertingkatkan lagi. Kali ini ia dikenali sebagai COQ TROL PLUS. bila ada perkataan plus di situ, pasti ada sesuatu kandungan yang lebih baik ditambah dalam formula untuk memberi kesan yang lebih baik kepada penggunanya.

 

APA ITU COQ TROL PLUS

comele je botolnya macam botol caratomax dan warnanya pun seakan akan sama tapi Coq Trol Plus lebih bujur sedikit. Kandungannya ada 30 biji dan kegunaanya untuk sebulan.

Ini adalah Fakta Nutrisi Bagi setiap 1 biji Coq Trol Plus

1 Capsule (678.789 mg)

Ramuan Jumlah Setiap Kapsul
* Coenzyme Q10 (Ubidecarenone) 100 mg
* Mixed Tocopherols 5.5 mg
* Resveratrol  (from Polygonum cuspidatum root extract) 2 mg

Read more

CARA MENGIRA KADAR DENYUTAN JANTUNG ANDA

Anda tahu bagaimana cara mengira kadar denyutan jantung sendiri? saya rasa ia satu ilmu yang kita sendiri dan keluarga perlu tahu supaya kita lebih “alert” dengan kesihatan jantung sendiri. Jadi saya nak berkongsi pada semua bagaimana cara mengira kadar denyutan jantung anda dan anda boleh sampaikan pada ahli keluarga atau kawan kawan lain.

ehsan google

seperti gambar di atas ini ,:-

SYS – atau nama ialah systolic adalah merupakan bacaan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat dari tekanan jantung. Bacaan nya seperti ini :-

120 ke bawah – ia adalah NORMAL

121 ke 139 – ia adalah tanda awal anda ada hipertensi ( tekanan                                                          darah yang tinggi)

140 ke 159 dan ke atas – tekanan darah anda terlalu tinggi.

 

DIA – atau namanya diastolic merupakan tekanan semasa jantung berehat diantara waktu mengepam. Bacaanya pula :-

80 ke bawah – ia adalah normal

80 ke 89 – ia adalah tanda awal anda ada tekanan

90 ke 99 ke atas – anda mempuyai tekanan darah yang terlalu tinggi.

Read more

KEPENTINGAN MINYAK IKAN KEPADA IBU MENGANDUNG

Selepas berkahwin, keinginan setiap pasangan pengantin baru adalah merancang untuk mengandung Begitu juga dengan saya dan suami. Tetapi, apa yang menjadi masalah kami suami isteri ialah kami tidak tahu ilmu ilmu mengenai mengandung, apa yang perlu dilakukan atau dititik beratkan semasa mengandung atau risiko risiko semasa mengandung. Yang kami tahu ialah, kami perlu “bersama” untuk mengandung.

 

Jadi, sepanjang tempoh mengandung, kami hanya mengikuti berdasarkan nasihat nasihat dari orang sekeliling atau pun petua petua dari mereka yang pernah mengandung. Saya juga membuat pemeriksaan kesihatan di klinik kesihatan yang kurang sumber maklumat mengenai cerita mengenai kehamilan kecuali sewaktu pemeriksaan dengan doktor. Saya sendiri maklum yang doktor perlu terangkan benda yang penting sebab ramai lagi pesakit yang menunggu giliran. Malahan, bagi pihak saya sendiri, saya mahukan waktu pemeriksaan itu berlalu dengan cepat disebabkan tempoh menunggu yang lama untuk berjumpa doktor.

 

Sehingga pada satu hari, saya dan suami membuat keputusan untuk membuat pemeriksaan di Hospital Pakar disebabkan ada masalah pada kehamilan saya. Di sini, doktor mencadangkan saya menjaga pemakanan yang lebih seimbang dan lebih peka pada nutrisi yang diambil seharian semasa mengandung. Malahan beliau mencadangkan pengambilan minyak ikan seawal trimester kedua sehingga kelahiran berlaku. Saya sendiri tidak tahu kepentingan minyak ikan kepada ibu mengandung sebab sentiasa merasakan minyak ikan itu hanya untuk mereka yang ingin menjadi pandai dalam pelajaran. ha ha ha Nampak tak kesilapan saya kat situ? situasai di mana kita inginkan anak tetapi kita lansung tidak tahu apa yang perlu kita ambil tahu sewaktu sebelum dan sedang tempoh mengandung itu terjadi.

Image result for kepentingan minyak ikan kepada ibu mengandung

image from Google

Jadi, selepas Doktor mencadangkan minyak ikan tersebut, saya mencari ilmu berkaitan apa kepentingan minyak ikan kepada ibu mengandung sebenarnya? adakah ia hanya untuk ibu yang mengandung atau ia memberi kesan baik pada janin yang dikandungnya.

 

Antara kepentingan minyak ikan kepada ibu mengandung ialah :-

  • membantu pembentukan saraf janin sejak dari awal lagi untuk memastikan sistem saraf pusat janin berkembang dengan baik untuk mengatasi masalah pertuturan dan perkembangan otak.
  • minyak ikan yang mengandungi cukup EPA dan DHA aka menyokong sistem jantung dan mengelakkan masalah alergik sepanjang tempoh mengandung.
  • DHA yang mencukupi pula membantu menyokong sistem saraf pusat, mata, dan otak untuk janin dan ibu yang mengandung.
  • Ia juga membantu ibu dari menghadapi masalah darah tinggi semasa mengandung
  • membantu ibu mengatasi masalah kemurungan semasa mengandung dan selepas kelahiran
  • membantu mengurangkan risiko bayi mempunyai alahan yang teruk selepas kelahiran
  • membantu mengelakkan masalah preeklampsia iaitu merupakan satu komplikasi semasa kehamilan yang dimulai dengan tekanan darah tinggi, mempunyai masalah pada organ dalaman dan kandungan protein dalam air kencing

 

Related image

SUMBER MAKANAN YANG MEMPUNYAI MINYAK IKAN YANG TERBAIK

Kita boleh dapatkan minyak ikan ini dari sumber makanan yang makan hari hari. Antara ialah :-

  • ikan tuna
  • ikan salmon
  • ikan sardin ( bukan dalam tin tu ye)
  • ikan bilis
  • ikan hering
  • minyak dari biji bijian seperti minyak zaitun, minyak kacang soya, minyak jagung
  • minyak hati ikan kod
  • sayur sayuran hijau.

akan tetapi, semasa mengadung, pengambilan ikan ikan atau sumber makanan laut ini perlu diberi perhatian. Makan berpada pada kerana kita tidak tahu kandungan toksin seperti merkuri yang terdapat dalam ikan tersebut. Oleh sebab tu, ada doktor yang mencadangkan lebih bagus mengambil suplemen minyak ikan yang diyakini melaluli proses penyulingan yang terbaik dan menggunakan bahan mentah yang terbaik untuk mengawal dan mengurangkan risiko  pengambilan toksin yang tinggi dalam menghasilkan minyak ikan.

 

PROMOSI NOVEMBER 2014 ( DOUBLE PROMOTION!!)

wahhh… ingat raya je ada double promotion.. Bulan ni, pihak shaklee pun ada buat double promotion!!!..percayalah. ia nya benar benar berlaku dan benar benar terjadi!!.. nak tau promosi apa bulan ni? jeng jeng jeng!!!!

PROMOSI NOV 2014

 

promosi biasa setiap bulan . BELI 6 PERCUMA 1 !!!!

promosi omega twin pack

 

 

PROMOSI LUAR BIASA, BELI 2 BOTOL OMEGA GUARD DALAM SATU RESIT, ANDA AKAN DAPAT 5% DISKAUN!!!.

..walla….memang syok wo….rugi tak beli 2 botol terus!!!!..

so, apa lagi?????? meh contact saya meh!!!!

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

SUPLEMEN YANG SESUAI DAN TERBAIK UNTUK ANAK ANDA

selalu kita tercari cari apakah suplemen yang sesuai dan terbaik untuk anda kita . Apatah lagi kalau anak anak kita di tempatkan di nursery, di rumah babysitter yang bukan saja ramai kanak kanak lain tetapi juga memudahkan anak anak kita jatuh sakit.  Disebabkan kita bekerja maka kita nak atau tak nak perlu mencari alternatif lain untuk pastikan antibodi anak anak kita kuat dan tidak kerap jatuh sakit.

Oleh itu, apakah suplemen yang sesuai dan terbaik untuk anak kita?

 

024-omega

 

order  now

 

KENAPA COQHEALTH PLUS SUNGGUH ISTIMEWA?

bismillah

 

Assalamualaikum dan selamat pagi semua!!!…. hari ni nak share berkenaan COQHEALTH PLUS yang orang dok soh makan soh makan hari hari tu…apa istimewanya COQHEALTH PLUS ni?? kenapa orang kata COQHEALTH PLUS sungguh istimewa??? produk baru di pasaran Malaysia ni…

Ia memang istimewa…kerana apa??? meh saya ceritakan keistimewaan COQHEALTH PLUS ini…kita tengok gambar di bawah ini :-

971441_10151818642805709_1043098183_n

dah tengok gambar kat atas ni??

betul tu..kandungan COQHEALTH PLUS itu yang membuatkan ia istimewa…ia gabungan dari VITAMIN E,  TEH HIJAU dan semestinya COQ10. COQHEALTH PLUS ini mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg COQ10 dengan VITAMIN E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan dengan sistem penyampaian minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

KEISTIMEWAAN LAIN COQHEALTH PLUS :-

* Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg COQ10 di dalam COQHEALTH PLUS, kita perlu memakan hampir 1.7kg ayam (ayooooooo) atau 28 cawan brokoli (banyaknyerrrr).

* kombinasi COQ10 dan VITAMIN E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam VITAMIN E kerana COQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel sel tubuh.

* Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium ( lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).

* COQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis.  Bahan mentahnya merupakan satu satunya COQ10 semula jadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan COQ10nya.

* yang pastinya, ia TANPA GLUTEN

1005816_10151818642700709_897531984_n

HARGA : RM 124.00 ( 30 BIJI )

ingin mendapatkan produk hebat ini??? hubungi saya :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

fb : SITI NORIZA BINTI SALEH

sms/whatsapp/telegram : 013-7374958

saya juga merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor.anda boleh mendapatkannya secara terus dengan saya.//jangan ragu ragu untuk mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda.

SUPLEMEN UNTUK KESIHATAN JANTUNG

bismillah

Selain dari pengambilan makanan yang berkhasiat, pengambilan suplemen untuk kesihatan jantung juga perlu dalam kehidupan seharian. meh acik nak cerita pasal jantung dan kenapa pentingnya kita mengambil suplemen untuk kesihatan jantung. Jantung berdenyut kira kira 100,000 kali, untuk mengepam dan mengalirkan 7,000 liter darah ke seluruh badan.  Walaupun saiz jantung kita ni hanya sebesar penumbuk tapi ia mempunyai tugasan yang cukup besar.  Kerana ia perlu pastikan pengaliran darah sepanjang 96,000km salur darah yang diperlukan oleh kita. Sebagai otot yang paling kuat bekerja dalam tubuh dan juga merupakan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung semestinya memerlukan sejumlah tnaga yang banyak dan nutrien yang cukup untuk berfungsi dengan baik dan sempurna.
serangan-jantung

 

Di  bawah ini adalah saranan acik untuk mereka yang ingin mengambil suplemen untuk kesihatan jantung.  Ia mengandungi 3 jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung kita supaya kekal sihat dan bertenaga.

 

1) COQHEALTH PLUS

1002641_10151818643200709_145890868_n

CoqHealth Plus menampilkan semua campuran semulajadi yang terdiri daripada 28mg CoQ10 dengan tambahan VITAMIN E dan Ekstrak Teh Hijau yang dapat menyokong pengeluaran tenaga pada jantung.  Shaklee menggunakan kaedah penapaian yis untuk memberikan bioketer sediaan CoQ10 yang berkualiti tinggi.  Sistem minyak kacang soya di dalam kapsul CoQHealth Plus shaklee dirumus untuk memastikan sistem penguraian dan penyerapan dilakukan secara optimum.

 

2) VIVIX- campuran Minuman Botani

481849_535290346522387_292637901_n

VIVIX merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol.  Vivix mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberry Eropah dan Lobak ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan.

 

3) OMEGA GUARD

UNTUK SIAPA OMEGA

Omega Guard mengandungi minyak ikan semulajadi daripada ikan laut dalam.  Ia menyalurkan lebih banyak EPA dan DHA daripada pilihan jenama lain.  Satu hidangan Omega Guard memberikan 1000mg asid lemak omega  termasuk DHA dan EPA. Ia dihasilkan dengan melalui proses penyulingan molekul tiga peringkat bagi memastikan ketulenan dan potensi asid lemak omega 3 di dalam tubuh kita.

 

untuk mendapatkan produk ini, boleh hubungi saya :-

 

SITI NORIZA BINTI SALEH

013- 7374958

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

fanpages : Damia Pit Shop

saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor dan juga pengedar shaklee di Felda Semenchu ( penghantaran boleh dilakukan di sekitarnya)

1 2