APA YANG PERLU ANDA TAHU MENGENAI KEPENTINGAN ACID FOLIK SEBELUM HAMIL

Pernah dengar tak orang selalu bercakap kalau nak hamil kena ambil acid folik 3 bulan lebih awal? malahan ramai pakar bersetuju dengan saranan berikut jika anda sedang merancaang untuk hamil. Tetapi apa yang perlu anda tahu ialah acid folik bukan saja perlu diambil oleh si isteri malahan ia juga penting bagi si suami untuk memastikan impian masing masing mendapatkan anak akan tercapai. Insya Allah. sudah tentunya dengan izin Allah juga.  Jadi, saya ini berkongsi kepada anda semua mengenai apa yang perlu anda tahu mengenai kepentingan acid folik sebelum hamil.

Kebanyakan wanita beranggapan acid folik hanya perlu diambil setelah disahkan hamil, malahan ada juga yang beranggapan pengambilan Acid Folik akan membuatkan bayi dalam kandungan lebih besar dari sepatutnya. Ia juga adalah tanggapan yang salah semata mata.  Jadi, artikel ini saya buat supaya kita semua lebih faham betapa pentingnya Acid folik.

 

KEPENTINGAN ACID FOLIK

Acid Folik juga dikenali sebagai Folat ataupun Vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel sel baru dalam tubuh malahan ia juga membantu dalam pembentukan DNA baru. Lagi pentingnya Acid Folik ini ialah juga membantu memperbaiki DNA yang telah rosak di dalam DNA. wahhhh.. itu kalau untuk diri sendiri.

Pakar perubatan sangat menekan pengambilan Acid Folik ini membantu dalam pembentukan sel sel otak, tulang belakang bayi, organ dan kulit bayi.

 

APA AKAN BERLAKU JIKA IBU MENGHADAPI MASALAH KEKURANGAN ACID FOLIK?

Pelbaga risiko yang boleh dan bakal ibu hadapi, mungkin bukan untuk diri sendiri, tetapi untuk janin yang bakal dilahirkan. Bakal ibu perlu memastikan badan bersedia lebih awal untuk menerima sebarang pertumbuhan dan pembentukan sel sel baru dalam badan ( pembentukan janin). Ini kerana, ada sesetengah kes, bila badan ibu tidak bersedia sepenuhnya atau ibu tidak berusaha untuk mengatasi masalah kekurangan ini, ia akan berlaku keguguran atau kematian janin. Malahan, lebih merisaukan, akan terdapat kecacatan yang tidak diigini berlaku pada bayi yang dilahirkan.

Antara masalah yang bakal dihadapi ialah :-

  • bayi mungkin menghadapi kecacatan saraf tunjang ( nueral tube defect atau NTD )
  • gangguan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna atau langsung tidak terbentuk ( anecephaly/encephalocele )
  • masalah pembentukan saraf tunjang ( spina bifida )
  • mengurangkan risiko keguguran
  • berlaku kekurangan darah ( anemia )
  • kelahiran pra matang
  • bayi mungkin ada masalah sumbing lelangit
  • berlaku kecacatan pada jantung
  • pembentukan kaki dan tangan yng tidak sama
  • berlaku kecacatan pada sistem pembuangan air kencing

jadi bagi anda yang berusaha untuk hamil, anda perlukan acid folik dari awal iaitu 3 hngga 6 bulan sebelum hamil dan berterusan memasuki bulan ke 6 dan seharusnya juga ia diteruskan pengambilannya sehingga bayi di lahirkan.

 

HANGATKAN KEMBALI HUBUNGAN MALAM PERTAMA EDISI SUAMI

pernah tak anda alami di mana suami anda menunjukkan rasa tidak selesa atau tak suka bila anda ingin mengajaknya bermesra mesra? Anda baru letak tangan di bahu suami, dia sudah duduk sebatu dari anda. Tahukah anda sebabnya? Anda perlu tahu sebab sebab mengapa suami anda tidak sukakan untuk bermesra mesra pada waktu itu. pernah dengar perkataan LIBIDO?

isteri enggan bermesra

APA ITU LIBIDO?

libido ialah di mana ia merupakan keinginan atau nafsu seksual dari seseorang. Libido inilah yang akan menentukan samada pasangan kita ini bersedia atau tidak untuk melakukan seks bersama. Jika libido meningkat, maka keinginan untuk melakukan seks bersama pasangan juga tinggi. Oleh itu, suami atau isteri tidak boleh menyalahkan satu sama lain sekiranya ada antara pasangan anda yang tidak selesa bila anda ingin “bersama” pada waktu itu. kami ingin senaraikan suplemen yang sesuai untuk meningkatkan libido atau lebih dikenali sebagai nafsu shawat bagi suami dan isteri. ( mereka yang dibawah umur 18 tahun dan mereka yang belum berkahwin tidak digalakkan ye ).

VITAMIN UNTUK MENINGKATKAN NAFSU LELAKI ( SUAMI );-

zink complex

ZINK :-
Kadar testosteron memainkan peranan penting dalam libido lelaki. Zink meningkatkan pengeluaran hormon ini. Hal ini juga meningkatkan jumlah sperma anda dan kesihatan. Oleh itu, pengambilan zink yang tidak mencukupi boleh menyebabkan bilangan sperma dan kesuburan masalah rendah. Selain meningkatkan daya seks, zink juga meningkatkan sistem imun anda. Makanan yang kaya dengan zink merangkumi tiram, ayam, steak, telur, mentega kacang, kacang pain, dan susu.

vitamin E complex

vitamin E
Vitamin E juga meningkatkan pengeluaran testosteron dan dapat meningkatkan kesuburan lelaki. Asparagus kaya dengan vitamin E serta sawi, lobak, kubis Brussel, blueberry, dan brokoli. Selain memelihara nafsu, vitamin ini juga boleh membantu mencegah atau merawat jerawat, kencing manis, PMS, dan stroke.

B-COMPLEX
Vitamin B
Beberapa vitamin B membantu dengan libido lelaki, termasuk B5, B6, dan B12. Avokado kaya dengan B6. Telur adalah sumber besar B5 dan B6 yang juga mengurangkan tekanan dan keseimbangan hormon peringkat. Salmon dan jenis lain dari ikan mempunyai B5 dan B6 dan juga B12 yang menjamin kesihatan reproduktif yang baik.

 

ostematrix

selenium
Hampir separuh daripada selenium tubuh laki-laki yang ditemui di dalam saluran mani dan testis. Selenium membantu penghasilan sperma. Makanan dengan kandungan selenium yang tinggi termasuk kacang Brazil, tuna, tiram, roughy oren dan tepung gandum.

magnesium
Magnesium meningkatkan pengeluaran hormon seks seperti estrogen, androgen, serta pelbagai neurotransmitter yang meningkatkan dorongan seks. Makanan yang kaya dengan magnesium termasuk artichoke, pisang, buah ara kering, jus prune, yogurt, bayam dan kentang.

 

taraaaaa…. inilah rahsia nya untuk meningkatkan LIBIDO atau nafsu seks suami anda. Apa kata jadikan suplemen ini hadiah yang terbaik untuk pasangan anda. Anda akan merasai kesannya nanti. Bukan sekadar LIBIDO saja meningkat, tetapi pasti kesihatan suami anda juga berada pada tahap yang memuaskan 🙂

order  now

 

kami juga menerima pesanan melalui transfer ke akaun kami dan jika anda berdekatan dengan kami, anda juga boleh mendapatkan produk ini secara COD dari kami. Kami merupakan pengedar Shaklee Terbaik di Kota Tinggi, Johor. kami jauh dari anda? tidak menjadi masalah, sekiranya tidak mahu membeli secara online dari kami, kami juga mempunyai pengedar shaklee di seluruh negara. Klik icon di bawah untuk mencari senarai pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia iaitu :-

group dreams come true

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

VITAMIN DAN MAKANAN TAMBAHAN YANG DIPERLUKAN UNTUK HAMIL

Bismillah 🙂

selalunya ibu ibu atau bakal ibu yang ingin berusaha untuk mengandung, akan diberi pelbagai nasihat oleh mereka mereka yang sudah berpengalaman atau para doktor dan pakar pemakanan supaya menjaga pemakanan sebelum kehamilan berlaku. Ini adalah untuk membantu diri kekal sihat dan badan bersedia untuk menerima perubahan hormon semasa kehamilan.  Dalam majalah Pa&Ma bulan Oktober 2014, Intan Jasnita Jamaluddin menyenaraikan zat zat pemakanan yang baik untuk anda amalkan sejak sebelum hamil lagi.

MERANCANG UNTUK HAMIL

Bagi mereka yang sudah lama berumah tangga, pasti terkesan dengan pertanyaan demi pertanyaan orang yang kekadang sehingga mencabar kita untuk melawan rezeki yang Allah berikan pada kita. biarkan je dengan kata kata orang yang sentiasa negatif dengan aturan Allah. Bagi bakal ibu atau mereka yang ingin menambah cahayamata, ia memerlukan anda untuk memberi lebih perhatian terhadap apa jua makanan yang masuk ke dalam badan kita.  Ini kerana, kita perlu memastikan badan kita bersedia untuk hamil. Jadi kita perlu memastikan tubuh badan kita dipenuhi dengan pelbagai jenis zat pemakanan yang mencukupi dan seimbang.

Slide3

 

Salah satu vitamin dan makanan tambahan yang diperlukan untuk hamil ialah Vitamin C. Vitamin C membantu anda untuk kekal sihat dan menguatkan sistem imunisasi dalam badan. Makanan yang tinggi kandungan C termasuklah buah buahan sitrus, kiwi, strawberu dan sayur sayuran hijau. Memandangkan vitamin C larut air, ia bererti tubuh anda tidak mampu menyimpannya. Jadi anda perlu pastikan tubuh badan kita mendapat keperluan vitamin C yang cukup setiap hari. Bagi orang dewasa, sebanyak 500mg-1000mg sehari Vitamin C diperlukan 🙂

Slide2

Selain itu, kita juga perlukan zink yang mana ia merupakan mineral penting yang membantu kesuburan dan pembiakan manusia. Jadi ia merupakan vitamin dan makanan tambahan yang diperlukan untuk hamil.  Zink merupakan salah satu mineral untuk merangsang kesuburan individu lebih lebih kepada lelaki. Untuk hamil, kita juga boleh mengambil makanan-makanan seperti bijan, kekacang, kambing dan sumber yang paling kaya dengan zink ialah TIRAM!!!

Slide1

Vitamin dan makanan tambahan yang paling utama yang diperlukan untuk hamil ialah ASID FOLIK. zat pemakanan ini sangat penting sebaik saja anda memutuskan untuk hamil.  Ia sangat bermanfaat dalam membantu mengelakkan masalah kecacatan tiub neural pada bayi. Masalah ini boleh menyebabkan bayi cacat di bahagian otak dan saraf tunjang. Dua kecacatan biasa aikabt masalah ini ialah SPINA BIFIDA dan ANENCEPHALY., bagi kecacatan SPINA BIFIDA, tulang belakang janin tidak tertutup sepenuhnya ketika di bulan pertama kehamilan.  Lazimnya, akan berlaku keroskan saraf yang menyebabkan lumpuh di kaki.  Sementara itu, ANENCEPHALY pula berlaku akibat otak tidak berkembang sepenuhnya.  Bayi yang mengalami ANENCEPHALY sama ada lahir mati atau mati sejurus selepas dia dilahirkan.

BAgi anda yang berusaha untuk hamil, anda perlu meningkatkan pengambilan asid folik sehingga 400mcg sehari untuk sekurang kurangnya tiga bulan sebelum hamil.  Anda perlu mengambilnya lebih awal kerana pembentukan tiub nerual bermula saat benih berjaya disenyawakan. Makanan yang kaya denagn asid folik ialah bayam, ubi bit, asparagus, hati, brokoli, oat, jagung, betik , oren dan sebagainya . Namun adalah sukar untuk memastikan tubuh anda melengkapkan keperluan yang telah ditetapkan jika hanya bergantung kepada sumber makanan seharian saja 🙂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ANDA INGIN MENCARI PRODUK KESUBURAN YANG LEBIH SIMPLE DAN MUDAH?

Kami cadangkan ada mengambil set kesuburan untuk hamil dari Shaklee iaitu B COMPLEX, ZINK,VITAMIN C, GLA DAN JUGA VITALEA

DI ARTIKEL YANG LAIN, KAMI AKAN HURAIKAN KENAPA KAMI SARANKAN VITAMIN VITAMIN INI SEKIRANYA ANDA BERUSAHA UNTUK HAMIL 🙂

anda boleh mendapatkan produk kami ini secara terus dari kami . Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor dan kawasan sekitarnya 🙂 jika anda berada di luar kawasan ini, kami akan poskn kepada anda atau jika anda ingin membayar menggunakan kad debit atau kad kredit, sila klik ikon di bawah ini :)<

Slide1

KENAPA COQHEALTH PLUS SUNGGUH ISTIMEWA?

bismillah

 

Assalamualaikum dan selamat pagi semua!!!…. hari ni nak share berkenaan COQHEALTH PLUS yang orang dok soh makan soh makan hari hari tu…apa istimewanya COQHEALTH PLUS ni?? kenapa orang kata COQHEALTH PLUS sungguh istimewa??? produk baru di pasaran Malaysia ni…

Ia memang istimewa…kerana apa??? meh saya ceritakan keistimewaan COQHEALTH PLUS ini…kita tengok gambar di bawah ini :-

971441_10151818642805709_1043098183_n

dah tengok gambar kat atas ni??

betul tu..kandungan COQHEALTH PLUS itu yang membuatkan ia istimewa…ia gabungan dari VITAMIN E,  TEH HIJAU dan semestinya COQ10. COQHEALTH PLUS ini mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg COQ10 dengan VITAMIN E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan dengan sistem penyampaian minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

KEISTIMEWAAN LAIN COQHEALTH PLUS :-

* Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg COQ10 di dalam COQHEALTH PLUS, kita perlu memakan hampir 1.7kg ayam (ayooooooo) atau 28 cawan brokoli (banyaknyerrrr).

* kombinasi COQ10 dan VITAMIN E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam VITAMIN E kerana COQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel sel tubuh.

* Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium ( lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).

* COQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis.  Bahan mentahnya merupakan satu satunya COQ10 semula jadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan COQ10nya.

* yang pastinya, ia TANPA GLUTEN

1005816_10151818642700709_897531984_n

HARGA : RM 124.00 ( 30 BIJI )

ingin mendapatkan produk hebat ini??? hubungi saya :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

fb : SITI NORIZA BINTI SALEH

sms/whatsapp/telegram : 013-7374958

saya juga merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor.anda boleh mendapatkannya secara terus dengan saya.//jangan ragu ragu untuk mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda.

MENINGKATKAN KUANTITI SPERMA LELAKI

download (1)

Salam semua..seperti mingu-minggu biasa, hari khamis adalah hari untuk saya berkongsi mengenai masalah yang di alami dalam hubungan suami isteri.. hari ini, saya ingin berkongsi bagaimana untuk meningkatkan kuantiti sperma lelaki.. mesti korang pelikkan, kenapa nak tambah kuantiti sperma lak? untuk apa? apa gunanya?. meh saya nak cter.

Sebenarnya, dalam memastikan impian untuk bergelar ibu dan ayah, tahap kesuburan seorang lelaki dan wanita sangat penting. malahan, kekurangan sperma juga boleh menjadi isu dalam masalah ketidak suburan ini.

apa perlunya meningkatkan kuantiti sperma? kerana, bilangan sperma yang banyak, adalah untuk memastikan ada diantara sperma yang berenang dan sampai ke telur wanita. sebab, dari berpuluh puluh juta sperma, hanya satu saja yang diperlukan untuk memastikan berlakunya persenyawaan. kalau ada 10ribu, tapi 10ribu pun semua jenis tak larat nak berenang ke telur wanita, susah gakkan..so, sperma bukan saja perlu banyak, tapi dia jua perlukan sperma yang berkualiti.

SPERMA

BAGAIMANA MENINGKATKAN KUANTITI SPERMA LELAKI?

adalah dengan mengambil suplemen tambahan iaitu zink.  Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki.  Definisi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra matang dan keguguran rambut.  Oleh yang demikian, zink amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

zink complex

 

ingin mendapatkan produk hebat ini??

HARGA : RM33.75- semenanjung

RM 35.00- Sabah & Sarawak.

hubungi saya. dan jika anda berada di sekitar kota tinggi, johor, saya adalah pengedar sah shaklee di kota tinggi. boleh dapatkannya secara terus dengan saya .hubungi 013-7374958.

LELAKI JUGA MANDUL????

download (1)

 

Terkejut dengan tajuk di atas??? ye..lelaki juga boleh mandul ye. Jangan hanya sebab ego sebagai seorang lelaki, anda hanya meletakkan kesalahan pada isteri disebabkan tidak mampu melahirkan zuriat.

SUBURKAH ANDA?

Seorang lelaki dikatakan subur apabila telurnya dapat menghasilkan beratus ratus juta sperma yang BERKUALITI. Salur sperma berfungsi untuk mengumpul semua sperma ini untuk dipancut keluar daripada zakar. Untuk kepuasan seks, zakar harus berada dalam keadaan tegang supaya air mani dapat dimasukkan ke dalam faraj wanita.

Anda juga seorang lelaki yang subur apabila anda mempunyai keinginan seks dan tenaga batin untuk melakukannya. Kilang pundi-pundi prostat, pundi-pundi seminal, dan kilang cowper kesemuanya haruslah berfungsi dengan betul bagi mengeluarkan cecair untuk menampung sel-sel sperma.

fecundacion

 

JOM LIHAT SENARAI SEMAK DI BAWAH ;-

1) terjadinya bengkak pada buah zakar atau pundi epidimis disertai dengan rasa sakit.

2) anda merasa sakit semasa dan selepas ejakulasi

3) terdapar rasa sakit ketika membuang air kencing

4) pengeluaran cecair atau nanah pada saluran kencing. Masalah ini sering dikaitkan dengan jangkitan kuman penyakit kelamin

5) air mani berdarah atau mempunyai nanah.

jika anda mempunyai simptom simptom di atas, segeralah merujuk masalah anda kepada pakar.

 

jangkitan kuman akan menyebabkan saluran sperma, salur pundi semina dan salur-salur prostat tertutup atau tersumbat sewaktu pergerakan sperma. Lebih teruk lagi, perjalanan cecair dariapda pundi sperma akan terhalang semasa ejakulasi. Pundi seminal tersumbat akan mengakibatkan cecair berkurangan dan sperma tidak dapat bergerak aktig kerana bahan fruktosa (bahan yang dihasilkan pundi seminal) tiada. sel-sel nanah akan bertindak balas dengan sperma dan menyebabkannya rosak atau mati.

 

***ingin mengetahui suplemen kesuburan untuk lelaki? jom baca ini dan ini.***

hubungi saya untuk maklumat lanjut dan saya adalah pengedar shaklee di kota tinggi, johor..|013-7374958 | email :admin@damiapitshop.com

COQHEALTH PLUS- membantu jantung lebih sihat bertenaga

download (1)

 

wahhh..dah bersarang sangat “umah” nan satu ini..hehehe….Insya Allah, akan cuba istiqamah untuk mengisi input yang berguna sebagai satu perkongsian ilmu untuk anda semua.

kali ini saya ingin perkenal produk terbaru ( dah 3 bulan di pasaran Malaysia pun..he he he )…iaitu ;

COQ10

 

 

Tahukah anda??

penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia dan dua setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca dari kanser. Manakala, mengikut perangkaan Organisasi Kesihatan Dunia, sejumlah 37% kematian di Malaysia berpunca daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan stok.

Kebanyakan pakar kesihatam ,emcadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup seharian seperti diet seimbang, mengambil makanan berkhasiat, suplemen yang berkualiti, senaman secara tidak teratur, tidak merokok dan mempunyai berat badan yang ideal. Coenzym Q10 (COQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.

PERBEZAAN SHAKLEE

– Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQhealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.

– Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.

– ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endonthelium (lapisan tisu antra kapilari darah dan jantung)

– CoQ10 berasal dari sumber semulajadi melalui penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semula jadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan dijakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya

– tanpa gluten

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jika berminat ingin mendapatkan produk ini, anda boleh hubungi saya :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

Email : admin@damiapitshop.com

telefon : 013 7374958

saya merupakan pengedar shaklee di kota tinggi dan sekitarnya. sekiranya berdekatan dengan saya, anda boleh mendapatkannya secara terus dengan saya.

 

 

1 2