RAHSIA KATE MIDDLETON BOLEH KURUS

Ramai yang kagum dengan penampilan Duchess of Cambridge iaitu Kate Middleton. Lagi lagi masa beliau baru lepas bersalin. muka berseri seri, pakai kasut tumit tinggi lagi. Akak pun jeles tau. iyerlah, 99% kalau kita baru lepas bersalin, semua berkain batik dan pakai baju sejuk. tapi beliau, steady je. Pakai gaun lagi. semua orang tertanya tanya apa rahsia Kate Middleton boleh kurus atau boleh maintain kurus.

rs_634x1024-131018052218-634-kate-middleton-duchess-catherine.ls.101813_copy

Ramai yang mengidam untuk memiliki bentuk tubuh badan seperti beliau (akak pun..kih kih kih ) dan mencari apa rahsianya untuk kekal kurus. Hah,ni akak terjumpa satu artikel menceritakan rahsia Kate Middleton boleh kurus. Rahsianya ialah :-

  • Beliau hanya mengambil jus hijau pada waktu pagi.
  • Beliau menikmati jus sayur atau buah buahan hijau segar yang dikisar

katanya, ia mampu menurunkan berat badan dengan pantas. Malahan minuman itu juga sihat dan memberi tenaga untuk tubuh badan. Itulah amalan yang Kate Middleton lakukan setiap hari. Hah, apa lagi. Buat dan amalkan hari hari tau.

Letih nak blender buah hari hari..buah hijau segar pulak tu. kih kih kih. kat sini yang buah segar apa ye? Sayur pun layu layan. hu hu hu.

akak amik jugalah jus buah dan jus sayur. lepas tu akak amik juga lecithin dan alfalfa. mana tau, sayur dan buah dah kehilangan % nutrisinya, akak top up dengan suplemen pula. ye tak?

set kurus

ni lah 2 suplemen yang akak ambil hari hari. jenis tekak tak boleh terima sayur sayur., he he he.

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damia_pitshop

KENAPA PERLUKAN VITAMIN C UNTUK MENGURANGKAN BERAT BADAN

 

Vitamin C dan Lemak di Perut

vitamin C yang mencukupi adalah penting untuk metabolisme lemak yang betul. jika kita itdak mendapat Vitamin C yang mencukupi akan menyebabkan berat badan meningkat dan ukuran pinggang semkain membesar. Mereka yang tidak mendapat vitamin C yang rmencukupi cenderung untuk mempunyai lebih banyak lemak di perut walaupun penurunan berat badan secara keseluruhan. sebab tu ada orang kurus, tapi perut buncit.

Vitamin C diperlukan untuk penghasilan molekul yang digunakan dalam pengoksidaan, atau metabolisme, tisu lemak. Tanpa vitamin C yang mencukupi, badan anda tidak dapat menggunakan lemak yang tersimpan. Badan anda masih menghasilkan tisu lemak untuk tenaga, tetapi tidak dapat menggunakannya. Ini menyebabkan penumpukan lemak, terutamanya di kawasan perut a.k.a buncit.

Vitamin C Shaklee 500mg

Vitamin C dan Senaman

Kekurangan vitamin C membawa kepada penurunan dalam penggunaan lemak semasa latihan, menurut “Metabolisme Pemakanan.” Malah semasa menjalani aktiviti yang berat, badan tidak mampu untuk memetabolismekan lemak tanpa vitamin C. Ini dapat menjelaskan mengapa sesetengah orang tidak mengurangkan berat badan walaupun senaman yang kerap: mereka itu mungkin kekurangan vitamin C. Dengan vitamin C yang mencukupi, anda mungkin meningkatkan potensi pembakaran lemak anda semasa latihan sebanyak 400 peratus.

kajian

Vitamin C meningkatkan kehilangan lemak sebanyak kira-kira 30 peratus, menurut “Jurnal American College of Nutrition.” Dua puluh peratus daripada orang dewasa Amerika tidak mendapat cukup vitamin C, dan oleh itu terdedah kepada ketidakupayaan untuk membakar lemak. Walau bagaimanapun, dengan mendapatkan tahap yang mencukupi vitamin C, anda boleh secara drastik meningkatkan peluang anda untuk kehilangan lemak perut.

Fakta mengenai Vitamin C

Vitamin C adalah vitamin larut air dalam kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran. Sebagai vitamin larut air, C tidak disimpan dalam badan dan kelebihan yang ditiadakan dalam air kencing. Ini bermakna anda memerlukan vitamin C setiap hari.

Badan anda menggunakan vitamin C untuk membaiki tisu yang rosak dan memulakan pertumbuhan kulit, tendon, tulang, gigi dan saluran darah. Vitamin C juga antioksidan, dan boleh memainkan peranan dalam pencegahan kanser, penyakit jantung dan artritis

 

Vitamin C Shaklee 500mg

Vitamin C Shaklee 500mg

 

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

instagram : damiapitshop

 

BERDIET CARA YANG SALAH

Dalam usaha kita untuk berdiet a.k.a nak mengurangkan berat badan, kita sering kali mengikut nafsu sehingga terlepas pandang perkara perkara kecil yang menyebabkan kita berdiet cara yang salah.  bila tiada kesan dari cara kita berdiet, kita pula anggap tips yang kita ikut tu salah. Jom kita semak sama sama apakah 5 perkara yang menunjukkan kita berdiet cara yang salah.

berdiet

1) MEMILIH JUS DARIPADA BUAH

– jus sememangnya sering dianggap sihat kerana ia terdiri daripada ekstrak buah buahan. Namun sebaiknya pilihlah buah buahan segar kerana kandungannya adalah semula jadi. Jus yang dijual di pasaran biasanya sudah ditambah oleh pemanis serta pengawet. Jika terlalu sering menikmatinya boleh meningkatkan kadar gula dalam darah serta menyulitkan proses penurunan berat badan anda. Jadi amalkan berdiet cara yang salah ini.

 

2) JUMLAH KALORI

– menurut laman web Women24, kesalahan utama di dalam diet yang paling besar adalah kesilapan mengira jumlah kalori di dalam makanan. Kebiasaannya mereka hanya akan mengira kandungan kalori yang terdapat di dalam makanan utama saja. Sedangkan kalori yang terdapat pada snek yang dinikmati lebih banyak daripada makanan utama yang sering diberi perhatian.

 

3) BANYAK DUDUK

– alamak…macam saya ni banyak duduk..sah sah lah berdiet cara ini adalah berdiet cara yang salah!!!. terlalu banyak duduk sebenarnya tidak begitu baik terhadap kesihatan kita. Ia boleh menimbulkan risiko seperti penyakit jantung, diabetes dan sebagainya. Mungkin anda perlu meringankan kaki anda untuk lebih aktif bergerak kerana ia akan membakar lemak di tubuh. Pun begitu, jangan risau..kalau dah memang kerja kita banyak duduk seperti yang memaksa kita duduk di hadapan komputer, kita boleh je cari masa untuk berjalan atau buat senaman sedikit. Nak lebih pembakaran lemak berlaku, saya suka ambil CINCH SHAKE...baru buat kerja sikit, tapi badan dah mula panas, dah mula berpeluh..bayangkan kalau benar benar kita “workout”..wah wah wah..memang superb!!!

 

4) FOKUS JANGKA PENDEK

– kunci utama berjaya dalam berdiet adalah gaya hidup yang dipertahankan oleh seseorang itu. Jika hanya berdiet untuk persiapan bernikah, atau untuk hari raya atau majlis tertentu, maka sukar untuk kita memppertahankan tubuh yang ideal dan keazaman untuk berdiet itu. Biasanya, jika impian jangka pendek seseorang itu telah tercapai, mereka pasti menikmati kejayaan tersebut dengan makan makanan yang mereka tinggalkan selama ini. so, berdiet cara yang salah sungguh!! turun 10 kg, sekali lepas tu naik 20 kg!!! cmne tu???

 

5) KURANG TIDUR

– waktu tidur yang berkualiti dan mencukupi bukan saja beri kesan terhadap kesihatan serta terhindar dari penyakit, bahkan ia turut menjayakan pogram diet kita. Ini kerana jika seseorang kekurangan waktu tidur, maka tubuh akan menghasilkan ghrelin atau hormon yang merangsang nafsu makan. Hormon tersebut menjadikan seseorang itu cepat berasa lapar dan akan sering makan.

 

Nah!!! Korang dah tengok samada korang berdiet cara yang salah atau betul? kalau betul, tahniah!!! teruskan diet anda…bagi yang selama ini tidak peduli dengan 5 kesalahan berdiet cara yang salah ini, sila ambil peduli akan kesilapan kecil ini.  SELAMAT BERDIET!!!

saya belanja anda tengok video ini untuk cara berdiet yang betul.

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 

ANDA SEMBELIT?..SUKAR MEMBUANG AIR BESAR?..INI PENYELESAIANNYA

Herbalax antara produk Shaklee yang diminati oleh para penggunanya….Ia juga selalu “sold out” dipasaran Malaysia…..tentu anda tertanya-tanya, apa kelebihan herbalax dari Shaklee ini?…jom baca entry ini sehingga habis.

PERBEZAAN SHAKLEE :-

– Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat.  Ia mengandungi 9 herba semulajadi : alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, bukchorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root.  Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

MANFAAT UTAMA :-

~ Pembersihan najis yang tersekat
~ merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
~ Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus ( natural bowel movement ) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
~ Mengempiskan perut
~ Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut,  Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas sebagai minuman teh herba

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hubungi saya :-
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau
email : damia_pitshop@yahoo.com atau
add saya di fb ( siti noriza saleh )
yahoo messenger : nuriezam_040806
talk : damiapitshop

untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂