BUAH PINGGANG ROSAK AKIBAT OVERDOSE

Seperti yang disiarkan dalam majalah I-Sihat Bulan June 2014 keluaran ke 80, Wizzar Mohammad, 32 menghadapi penyakit yang disahkan oleh doktor sebagai Penyakit Kegagalan Buah Pinggang pada usia semuda 21 tahun!. download (4) Ia berpunca dari gaya hidupnya yang kurang seimbang apatah lagi setahun sebelum itu, beliau menghidap penyakit migraine yang kronik. Apabila dirujuk pada pakar, dia hanya diberikan pil penahan sakit bagi melegakan kesakitan yang dialaminya itu., Sejak dari hari tu, ubat penahan sakit itu menjadi perkara atau benda wajib yang perlu ada dalam beg atau poket seluarnya. Tanpa kira masa, cuaca dan keadaan, bila saja migrainnya datang, dia akan mengambil pil penahan sakit itu tanpa ragu ragu. Malahan, bila pil penahan sakit itu sudah habis, beliau akan terus ke farmasi dengan beranggapan ahli farmasi pasti akan berikan pil penahan sakit yang sesuai. Ditambah pula, dengan dia yang aktif bersukan sewaktu di kolej, dia tidak terfikir untuk mengambil air suam secukupnya. Dia juga mengambil air ketika sarapan, makan tengahari dan malam. Itu pun air manis. Wizzar mengakui, andai masa boleh diputar kembali, pasti saja dia mahu menjalani kehidupan yang lebih baik. Minum air suam secukupnya dan tidak bergantung kepada pil penahan sakit. Sekurang kurangnya penyakit kegagalan buah pinggang yang dihidapinya mampu dilewatkan atau dielakkan terus. Berdasarkan dari cerita berkenaan, saya suka tekankan kenapa kita perlukan air masak yang banyak dalam tubuh badan kita setiap hari. Kiraan air masak atau air suam yang perlu kita ambil ialah setiap 25kg badan kita, kita perlu ambil 1 liter air! Maknanya, kalau berat badan kita ialah 75kg, kita perlu ambil 2.5 liter air setiap hari. Jadi, sama sama jaga buah pinggang kita, jangan sampai kita tidak boleh berbuat apa apa lagi disebabkan penyakit yang kita hadapi. Tubuh badan adalah amanah yang Allah berikan pada kita. Kita perlu jaga amanah ini dengan menjaganya sebaik mungkin.

MEALSHAKE PENUH DENGAN NUTRISI PENTING

Bismillah.

Anda kurang vitamin? Ambil saja Mealshakes. Kenapa? Dengan rasa vanilla yang sedap, Mealshakes kaya dengan 19 vitamin utama, protein, serat dan mineral serta kalsium yang penting untuk khasiat yang dipelukan oleh tubuh badan setiap hari. Selain kanak-kanak, ia juga sesuai untuk dinikmati oleh seisi keluarga.
mealshake

 

Mealshake memberikan tenaga dan dapat membantu menguatkan sistem imun kanak kanak sekali gus melindungi mereka daripada jangkitan penyakit.  Mereka yang demam akan lebih cepat sembuh daripada biasa.  Sementara yang kurang berselera dan memilih makanan pula, kandungan Asid Folik, Biotin, Kalsium dan Magnesium membina tulang dan sel sel dalam proses tumbesaran yang sihat.

Mengandungi Vitamin A, C, E, Zink dan Selenium, Mealshakes juga sesuai untuk mereka yang ingin tampil awet muda. Ia membekalkan vitamin B Kompleks, Zat Besi dan Kuprum untuk membentuk sel darah merah yang sihat sekaligus mencegah kulit kusam.  Selain itu, ia kaya dengan protein yang membantu dalam pembentukan kulit, kuku dan rambut serta tisu tubuh. Keistimewaan Mealshake juga boleh dimanfaatkan oleh ibu ibu hamil dan menyusukan anak pula kerana membanu penghasilan susu badan yang berkhasiat.

Mealshakes juga kaya dengan serat yang membantu melawaskan pembuangan air besar bagi menyingkirkan lemak dan toksin berlebihan daripada kolon dan perut bagi proses detoksifikasi selain sesuai untuk yang mempunyai masalah sembelit.  IA juga mengandungi lesitin soya yang bertindak dengan vitamin larut lemak sesuai untuk mereka yang menghadapi kesukaran dalam menelan pil terutamanya di kalangan warna emas dan mereka yang ingin mengekalkan berat badan ideal serta atlet yang perlu menjaga pemakanan mereka.

 

Umpama makanan segera yang sihat dan mudah larut di dalam tubuh.  Mealshake bebas perisa dan pewarna tiruan, pasti menjadi minuman kegemaran seisi  keluarga. Boleh dihidangkan secara sejuk ataupun suam.

 

jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, atau Felda Semenchu dan sekitarnya, anda boleh mendapatkan produk ini secara terus dari saya kerana saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan pengedar shaklee Felda Semenchu dan sekitarnya.pembelian online juga boleh dilakukan melalui saya atau anda ingin menggunakan kad debit atau kad kredit, boleh klik ikon di bawah ini 🙂

 
order  now

 

 

Atau, saya berikan anda senarai pengedar shaklee di seluruh Malaysia jika anda klik ikon di bawah ini. Manalah tahu ada yang berhampiran dengan anda 🙂

 

SID1

 

 

PROMOSI MEALSHAKE BUY 3 FREE 1

Bismillah, bulan September menjengah lagi…. Alhamdulillah, sedar tak sedar dah masuk penghujung tahun 2014. Allah, cepat sungguh masa berlalu.  sempena bulan September ni, pihak Shaklee adakan dua promosi hebat, iaitu promosi pertama ialah BUF 3 FREE 1 untuk MEALSHAKE!!!  Best giler kan? tak pernah pun shaklee buat sampai 2 promo produk dalam sebulan.. so, bagi anda semua yang berkeinginan selama ini untuk memiliki mealshake ini, masa inilah yang sesuai untuk anda rebut!! sangat jimat.. satu canister mealshake ni berharga RM113.75 tau. so, kalau anda beli 3 canister, ada dapat percuma satu bermakna anda jimat RM113.75!!!!! berbaloi wei…

PROMOSI SEPTEMBER 2014

Jadi, apa tunggu lagi? jom dapatkan produk HOT ini HARI INI JUGA!!!

eh? siapa cakap mealshake ni hanya untuk budak budak je? nak tau cerita tak? ada seorang makcik ni dah tua. dia bekerja di ladang dan bila di usia tuanya, dia mula jatuh sakit sehinggakan bila di bawa ke hospital, doktor kata dah tiada harapan lagi untuk hidup. JAdi makcik tua ni disuruh bawa balik ke rumah sehingga hayatnya tiba.  sampai satu hari, ada seorang pengedar shaklee telah berikan mealshake ini sebagai hadiah kerana makcik ini sudah tidak mampu untuk makan apatah lagi untuk makan ubat ubatan.  Maka, bermulalah makcik ini hanya ambil mealshake dan dibancuh sebagai susu sebagai makanan harian.  selepas beberapa bulan, Alhamdulillah, makcik ini sihat kembali dan dia sudah boleh bekerja di ladang kembali. dan menjadi satu cerita tangisan kegembiraan bila makcik ini dibawa keluarga nya ke  bandar berjmpa kawan kwan dan sanak saudara, masing masing mengalirkan air mata kerana tidak sangka makcik itu masih hidup dan sihat serta cergas.  Sedangkan para doktor sudah meramalkan yang makcik ini tidak akan hidup lama. Kuasa Allahkan.  jadikan mealshake sebagai asbab kepada kesihatan makcik ini.  tetapi, apakah kandungan mealshake ini sehingga makcik ini mampu bertahan dan kembali pulih seperti biasa? nantikan entry saya selepas ini 🙂

jangan marah ha!!!  atau anda juga boleh KLIK SINI untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai MEALSHAKE

ingin dapatkan produk ini secara COD? saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya.  hubungi saya :_

013-7374958

Siti Noriza Saleh

atau, jika anda mencari pengedar shaklee berhampiran anda, KLIK SINI untuk senarai penuh pengedar shaklee Malaysia

SID

5 CARA BAKAR KALORI DENGAN CEPAT

bismillah

 

semua orang rasa tidak sempat untuk bakar kalori disebabkan dengan pelbagai alasan. Sedangkan bakar kalori ssemasa bekerja juga boleh. tidak perlukan alat gym yang berat berat atau kena berpakaian sukan.

Kajian yang dimuatkan di dalam Jurnal Perubatan Sukan British menyatakan, mereka yang sedang bekerja juga ada cara untuk bakar kalori dengan cepat. pekerja yang duduk sekurang kurangnya empat jam sehari boleh meningkatkan risiko kencing manis dan penyakit jantung walaupun bersenam setiap hari.

Cara yang mudah untuk membakar kalori dengan cepat semasa bekerja ialah :-

1- Berdiri setiap 30 minit

2 – berdiri semasa menjawab panggilan telefon

3 – berjalan ke meja kawan anda daripada sekadar memberi mesej atau WhatSapp

4 – Letakkan bakul sampah jauh daripada meja anda supaya anda boleh bangun dan bergerak untuk memasukkan sesuatu ke dalamnya.

5 – isi separuh saja botol air anda atau gunakan gelas.  Ia boleh menjadi alasan terbaik untuk anda kembali ke pantri.

 

so, janagan malas bergerak..anda ambil ubat kurus apa pun, anda tetap kena work out atau bergerak!!!.

 

pssstt… saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..hubungi saya :_

Siti Noriza Saleh

013-7374958

sitinorizasaleh@gmail.com

fb : siti noriza binti saleh

KEPENTINGAN VITAMIN B COMPLEX

bismillah

 

hari ni saya nak kenalkan semua dengan B COMPLEX..Saya nak kita tahu apa kepentingan Vitamin B Complex ini pada semua dan kenapa B Compleks ini sangat penting pada kita.  Sesetengah orang tidak pernah memikirkan kepentingan Vitamin B Complex dalam seharian mereka. malahan mereka dimomokkan dengan mengatakan jika ambil B complex, kita akan cepat gemuk. Maka ramai yang mengenepikan pengambilan vitamin ini tanpa mengetahui kepentingan Vitamin B Complex.

jom, kita sama sama fahami dan kenali kepentingan Vitamin B Complex ini dalam kehidupan seharian kita yang mana ia bukan saja penting untuk kanak kanak, orang dewasa malahan ia sangat penting bagi ibu yang mengandung.

Kita memerlukan vitamin dan mineral untuk kesihatan.  Antara vitamin yang kita perlukan untuk kekal sihat adalah vitamin B Complex. Vitamin ini adalah gabungan dari beberaa vitamin yang larut air. Komponen B Complex terdiri daripada :-

– B1 (THIAMIN)

– B2 ( RIBOFLOVIN )

– B3 ( NIACIN )

– B5

– B6 ( PYRIDOXINE )

-B12 (COBALAMINE )

– ACID FOLIC

– ASID PANTHOTHENIC

– BIOTIN

 

kepentingan b complex

Setiap komponen dalam vitamin B Complex memiliki fungsi yang khusus.  Vitamin ini membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia. Kekurangan vitamin B complex boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung.  Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan Vitamin B Complezx juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang kosentrasi dan mudah tersinggung.

 

KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX ;-

  1. menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  2. mengelakkan penyakit beri beri
  3. meransang pertumbuhan ada kanak kanak
  4. diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut
  5. penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf
  6. mencegah stress
  7. menguatkan antibodi tubuh
  8. amat penting untuk aktiviti sel genetik
  9. diperlukan dalam pembentukan protein asid amino
  10. diperlukan untuk memproses dan pembaikan sel sel darah merah
  11. mencegah anemia

 

jika anda ingin mendapatkan maklumat lebih jelas mengenai produk ini, anda boleh menghubungi saya dan jika anda berada di sekitar kota tinggi, saya merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor. selain saya, anda juga boleh menghubungi rakan biz saya yang juga merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor.

 

NAMA : SITI NORIZA BINTI SALEH

NO. TELL  ; 013-7374958

email : sitinorizasaleh@gmail.com

fb personal : siti noriza binti saleh 

 

atau hubungi :_

NAMA : RUHANAH BINTI JAWAHIR

NO TELL : 012-7639283

fb personal : UMIE HANA

KAWASAN : BANDAR KOTA TINGGI DAN SEKITARNYA

 

atau hubungi :-

NAMA : SITI MASTURA SAKIMIN

NO TELL : 017-7875465

FB : SHII MASUTSURA

KAWASAN : FELDA AIR TAWAR 1 DAN SEKITARNYA

 

BAGAIMANA INGIN MELANCARKAN DARAH DARI TERSUMBAT

bismillah

Bagaimana kita ingin melancarkan saluran darah dari tersumbat? Dari Prof Datuk Dr MOhd Ramzisham Abdul Rahman, Pakar Perunding Bedah Jantung dan Paru-paru, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia ( PPUKM  ) melalui majalah I-Sihat menyarankan pesakit jantung mengambil minyak ikan sebagai salah satu makanan tambahan seharian kerana ia membantu melancarkan saluran darah.

 serangan-jantung

Dalam shaklee, Omega Guard adalah produk minyak ikan yang terbaik dihasilkan. Apa kelebihan minyak ikan ini?

“MInyak ikan adalah lemak yang paling sihat berbanding lemak haiwan yang lain kerana ia mengandungi tahap kolesterol yang sangat rendah malah minyak ikan juga memberikan kolesterol “baik” untuk tubuh kita.

Selain melancarkan saluran laluan darah ke arteri, minyak ikan juga membantu menurunkan tekanan darah tinggi yang merupakan salah satu faktor berlakunya serangan jantung.  Apabila kita mengamalkan minyak ikan, secara tidak langsung penyakit lain yang menjadi punca penyakit jantung berjaya dihindari.

Sebaiknya bagi anda yang mengalami masalah jantung, mereka perlu mengamalkan pengambilan minyak ikan ini sebanyak dua kali seminggu.  Ini adalah cara terbaik untuk kita mendapatkan omega 3 melalui pemakanan”, terang Prof Ramzi.

 

 024-omega

Manfaat Omega Guard :-

* Dihasilkan dari minyak ikan berdarah sejuk
* Mengandung DHA, EPA dan lain-lain asid lemak omega-3
* Melalui 3 tingkat peringkat penyulingan molekul di bawah suhu rendah dalam keadaan yang dikawal untuk menjaga mutunya
* Membantu mengurangi risiko penyakit jantung
* Membantu mengurangi risiko alzheimer (nyanyuk)
* Membantu dalam proses pembelajaran
* Membantu bayi mencapai berat dan pertumbuhan terbaik semasa di dalam kandungan
* Membantu meningkatkan kesihatan otak, penglihatan dan fungsi sendi
* Melegakan sakit sendi dan arthritis
* Membantu menurunkan tingkat kolesterol dan triglyceride
* Mengurangi risiko penyakit jantung, jantung dan lain-lain penyakit kardiovaskular
* Merendahkan tekanan darah
* Membantu mengurangi berat badan

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

 

order  now

 

HUBUNGI SAYA :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

013-7374958 (sms, whatsapp, telefon)

sitinorizasaleh@gmail.com (email)

SAYA MERUPAKAN PENGEDAR SHAKLEE DI KOTA TINGGI, JOHOR.

boleh mendapatkan semua produk shaklee secara terus melalui saya atau jika diluar kawasan kota tinggi, saya akan menghantarnya melalui pos laju

 

 

RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

bismillah

RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

Sekarang ini, bila orang bercakap pasal sakit jantung, ia seolah olah menjadi satu penyakit yang perlu semua orang kena. Malahan ia tidak menjadi satu kepelikan bila ia menjadi satu ancaman maut kepada orang ramai. Betul tak? Cuba kalau kita dengar berita ada kematian di kampung atau kematian seseorang. Soalan pertama yang kita tanya ialah ‘ sakit apa arwah tu?”…. sakit jantung …. “ooooo..sakit jantung”…kan kan?? So Nampak macam oh..no wonderlah meninggal.sakit jantung rupanya. Seolah olah ia penyakit yang perlu dihidapi oleh semua orang.

Tetapi apakah kita juga nak diserang sakit jantung..apatah lagi sakit jantung ni tiada amaran khas. Oleh itu, apa perlu kita buat??? Jom kita amalakn kaedah rawatan baru ini..tanpa perlu ubat ubatan dari doctor.. Ianya adalah rawatan dari diri kita sendiri. Ye, kita sendiri yang perlu membuat rawatan itu.

 

serangan-jantung

 

 

 

KAEDAH RAWATAN UNTUK KITA SEBELUM DISERANG PENYAKIT JANTUNG:-

 

SENAMAN

• Antara senaman yang disyorkan oleh pakar perubatan ialah BERJALAN DENGAN KADAR YANG LAJU selama 40 hingga 45 minit setiap sesi tiga kali seminggu.

• Boleh juga melakukan aktiviti ringan seperti naik tangga, berkebun dan membersihkan laman rumah

• Dengan berjalan laju, jantung akan mengepam darah ke saluran darah dengan lebih laju.

• Senaman berbentuk aerobic yang lebih cergas seperti berjalan pantas, berenang, berbasikal, luncur kasut roda dan lompat tali pula merupakan cara terbaik untuk meningkatkan kecergasan jantung dan paru paru.

 

MENJAGA KESIHATAN

• gosok gigi . macam tak percaya kan? Dengan menjaga kebersihan gigi, ia memberi kesan positif kepada jantung.

• Universiti Buffalo mengesahkan kawasan mulut merupakan tempat paling “selesa” untuk dihuni oleh dua jenis forsynthesis dan preventella intermedia. Semakin banyak bacteria di dalam mulut, semakin tinggi risiko anda untuk diserang penyakit jantung.

• Tidur secukupnya – sewaktu tidur, tubuh mengalami pembaikan dan detoksifikasi yakni pengeluaran toksin dan racun dari tubuh. Selain itu ia memberi kesempatan untuk tubuh menghasilkan hormon hormon imuniti.

• Kurangnya mendapat tidur yang cukup dan berkualiti dapat menaikkan kadar tekanan darah dan paras kolesterol yang menjadi punca penyakit jantung dan strok.

• Jangn dalam keadaan tertekan. Ketawalah, bergembiralah selagi mampu. Ketawa membuatkan darah anda berjalan lancar tanpa mngalami masalah arteri tersumbat.

 

MENJAGA PEMAKANAN

• Menjaga pola pemakanan dengan baik

• Sentiasa cek label makanan untuk mengetahui jumlah gula, jumlah lemak, jumla kalori yang ditawarkan oleh sesuatu pek makanan itu.

 

JOM SIHAT!!! KITA MAMPU MENGUBAHNYA!!!

 

*saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor jika anda ingin mendapatkan produk shaklee ini secara COD. dan saya juga ada menerima pesanan di seluruh dengan melalui khidmat pos laju.

 

hubungi saya :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

SMS/CALL/WHATSAPP : 013-7374958

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

1 2 3 4