BELI KING CRAB DARI KING CRAB JOHOR

Hah,  saya saja nak share pendapat saya mengenai king crab yang mula menular di facebook hinggakan saya pun terjebak untuk merasa kesedapan ketam ini yang sibuk sangat orang cerita pasal nya.  Cari punya cari,  saya terjumpa page KING CRAB JOHOR.

Hah,  cantik sangatlah sebab dah dekat dengan tempat kerja suami saya walaupun berlainan daerah.  Katanya,  dia tiada buat perkhidmatan penghantaran kecuali sekitarnya.  Jadi,  saya rasa,  saya ambil jelah ketam tu di tempat dia. Maka,  inilah hasil pilihannya. Berat dalam 1.07 kilo.

Ni pages : KING CRAB JOHOR ( 011 3731 3744 / 011 1140 4737 )

Continue reading “BELI KING CRAB DARI KING CRAB JOHOR” »

APA YANG PERLU ANDA TAHU MENGENAI KEPENTINGAN ACID FOLIK SEBELUM HAMIL

Pernah dengar tak orang selalu bercakap kalau nak hamil kena ambil acid folik 3 bulan lebih awal? malahan ramai pakar bersetuju dengan saranan berikut jika anda sedang merancaang untuk hamil. Tetapi apa yang perlu anda tahu ialah acid folik bukan saja perlu diambil oleh si isteri malahan ia juga penting bagi si suami untuk memastikan impian masing masing mendapatkan anak akan tercapai. Insya Allah. sudah tentunya dengan izin Allah juga.  Jadi, saya ini berkongsi kepada anda semua mengenai apa yang perlu anda tahu mengenai kepentingan acid folik sebelum hamil.

Kebanyakan wanita beranggapan acid folik hanya perlu diambil setelah disahkan hamil, malahan ada juga yang beranggapan pengambilan Acid Folik akan membuatkan bayi dalam kandungan lebih besar dari sepatutnya. Ia juga adalah tanggapan yang salah semata mata.  Jadi, artikel ini saya buat supaya kita semua lebih faham betapa pentingnya Acid folik.

 

KEPENTINGAN ACID FOLIK

Acid Folik juga dikenali sebagai Folat ataupun Vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel sel baru dalam tubuh malahan ia juga membantu dalam pembentukan DNA baru. Lagi pentingnya Acid Folik ini ialah juga membantu memperbaiki DNA yang telah rosak di dalam DNA. wahhhh.. itu kalau untuk diri sendiri.

Pakar perubatan sangat menekan pengambilan Acid Folik ini membantu dalam pembentukan sel sel otak, tulang belakang bayi, organ dan kulit bayi.

 

APA AKAN BERLAKU JIKA IBU MENGHADAPI MASALAH KEKURANGAN ACID FOLIK?

Pelbaga risiko yang boleh dan bakal ibu hadapi, mungkin bukan untuk diri sendiri, tetapi untuk janin yang bakal dilahirkan. Bakal ibu perlu memastikan badan bersedia lebih awal untuk menerima sebarang pertumbuhan dan pembentukan sel sel baru dalam badan ( pembentukan janin). Ini kerana, ada sesetengah kes, bila badan ibu tidak bersedia sepenuhnya atau ibu tidak berusaha untuk mengatasi masalah kekurangan ini, ia akan berlaku keguguran atau kematian janin. Malahan, lebih merisaukan, akan terdapat kecacatan yang tidak diigini berlaku pada bayi yang dilahirkan.

Antara masalah yang bakal dihadapi ialah :-

  • bayi mungkin menghadapi kecacatan saraf tunjang ( nueral tube defect atau NTD )
  • gangguan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna atau langsung tidak terbentuk ( anecephaly/encephalocele )
  • masalah pembentukan saraf tunjang ( spina bifida )
  • mengurangkan risiko keguguran
  • berlaku kekurangan darah ( anemia )
  • kelahiran pra matang
  • bayi mungkin ada masalah sumbing lelangit
  • berlaku kecacatan pada jantung
  • pembentukan kaki dan tangan yng tidak sama
  • berlaku kecacatan pada sistem pembuangan air kencing

jadi bagi anda yang berusaha untuk hamil, anda perlukan acid folik dari awal iaitu 3 hngga 6 bulan sebelum hamil dan berterusan memasuki bulan ke 6 dan seharusnya juga ia diteruskan pengambilannya sehingga bayi di lahirkan.

 

BUSINESS LEADERS CONFERENCE ( 2017 )

Pada 18.02.2017 lepas, satu majlis perjumpaan leaders dalam Shaklee telah diadakan di Sunway Piramid Convention Centre ( SPCC ) anjuran pihak Shaklee. Yang mana, pada hari itu, semua leaders dalam Shaklee telah dijemput beramai ramai untuk perjumpaan bersama CEO SHaklee iaitu Mr Roger Barnet serta Dr Daggy iaitu salah seorang saintis termuka di USA yang berkhidmat dengan Shaklee Corporation sejak bertahun tahun lagi.

ROGER BARNET

Continue reading “BUSINESS LEADERS CONFERENCE ( 2017 )” »

PANDUAN PEMAKANAN UNTUK PESAKIT DIABETIS

ayah saya antara yang termasuk di dalam golongan penghidap diabetes yang menjadikan insulin kawan karib nya setiap hari. Diabetes ni antara penyakit yang tidak boleh disembuhkan dalam masa yang cepat tetapi kita mampu melambatkan komplikasi penyakit tersebut. JIka ia tidak dicegah awal, ia akan menjadi semakin parah. Diabetes adalah di mana badan kita tidak dapat menghasilkan insulin yang cukup atau tidak dapat menggunakan insulin dengan baik.

 

tanda tanda diabetes

sumber : http://diabetes-support.net

Insulin diperlukan di dalam badan untuk menukarkan gula di dalam darah kepada tenaga. Oleh sebab itu, kekurangan insulin yang berfungsi dalam badan akan mengakibatkan peningkatkan gula di dalam darah. Kandungan gula yang tinggi dalam darah dipanggil “hyperglycemia” yang mana ia menyebabkan masalah serius kepada sistem saraf dan organ penting dalam badan seperti mata, buah pinggang dan jantung. Saya tak nak huraikan lebih lanjut apa itu diabetes sebab artikel saya hari ini ialah untuk berkongsi panduan pemakanan untuk pesakit diabetes.

Continue reading “PANDUAN PEMAKANAN UNTUK PESAKIT DIABETIS” »

TIP MEMILIKI KEDIAMAN YANG SIHAT

Saya nak berkongsi pada anda semua yang Shaklee bukan hanya menitik beratkan kesihatan melalui makanan tambahan, tetapi juga Shaklee menitik beratkan persekitaran yang bersih dan bebas dari bahan kimia. Disebabkan itu maka terhasillah produk pencuci organik Shaklee yang lebih selamat, berkesan, mesra alam dan menjimatkan wang kita. Ia dikenali set Get Clean.
BASIC H ORGANIC SUPER CLEANING CONCENTRATE : TANPA TOKSIN, CARA MEMBERSIH SEMULA JADI
amat menjimatkan, benar benar berkesan membersihakan dan menanggalkan minyak gris degil dengan hanya daripada sebotol pencuci pekat Basic H Organik dengan kepekatan berganda yang hebat.

Berkepekatan tinggi dalam 473ml (16 aun) sehingga boleh mencecah 182 liter ( 48 gelen ) menjadikannya pencuci yang hebat. Untuk 1001 jenis kegunaan pembersihan dan cucian, ia mampu membuang kotoran, minyak gris dan kotoran dari mana mana permukaan yang boleh dibasuh, dinding dinding, tingkap, cermin, lantai, peralatan dapur, dapur masak, serta mana mana bahagian tertutup dan perabot.

kesan calar balar yang mengandungi minyak gris degil meninggalkan kesan comot yang digunakan bagi membersihkan laluan minyak, tempat pembakar grill, ketuhar dan lain lain lagi. Tak perlu bilas pun boleh.
HAND DISH WASH CONCENTRATE : PENCUCI PINGGAN BASUHAN TANGAN YANG HANDAL MEMBERSIH MINYAK DEGIL

kita hanya perlukan beberapa titisan bagi mencuci setimbun pinggan yang berminyak atau kesan dari lauk pauk. Ia memudahkan tugasan menjadi amat mudah, malah ia juga :

* lembut pada tangan

* semulajadi, pencuci berasaskan tumbuh tumbuhan.

* kaya dengan buih dan tahan lebih lama.

* membuatkan pinggan lebih bersih dsn nampak sentiasa baru.

* hanya menggunakan beberapa titis mampu membersihkan timbunan pinggan mangkuk di sinki. Pasti anda sentiasa seronok semasa membasuh.
FRESH LAUNDRY CONCENTRATE(POWDER)

formula semulajadi yang digunakan untuk mendapatkan pakaian lebih bersih. Formula enzim semula jadinya menjadikan pakaian lebih bersih di samping menyelamatkan bumi…
SOFT FABRIC CONCENTRATE

ia berfungsi sebagai pelembut pakaian yang berbau segar, selembut sutera yang mengurangkan kedutan dan menghilangkan kesan statik pada kain yang mungkin ada pada pencuci yang anda gunakan sebelumnnya.

sekali lagi, terima kasih kepada formula kepekatan yang tinggi yang mana anda bukan hanya menggunakan dengan kuantiti yang sedikit malah botol kecil ini mudah disimpan, di bawa dan dituang di telapak tangan pun boleh.

berkepekatan tinggi 946ml ( 32auns) melembutkan 64 muatan. Ia merupakan pelembut semulajadi, mengurangkan kedutan dan mengawal kehadiran pada kain.

KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE

Bila kita nak buat sesuatu bisnes, kita mestilah nak kena beritahu semua orang bahawa kita ada sediakan perkhidmatan/produk yg kita jual tu.
betul tak? kalau tak, orang tak tahulah yang kita jual produk tu atau menawarkan perkhidmatan tersebut. sebab tuelah korang jangan boring kalau saya asyiklah dengan shaklee je kan. sebab itulah produk yang saya jual. ingat shaklee, ingat saya. hah. dah macam ada stamp kat dahi ni hah.

shaklee_logo_green
kenapa saya pilih Shakleee? sebab saya ni malas orangnya. ha ha ha. bukan malas camne. tapi malas nak jumpa orang atau ketuk rumah ke rumah nak bagitahu saya jual produk ni produk ni. tahu tak? tak semua MLM benarkan ahlinya membuat promosi atau menjual produk secara online tau. untungnya shaklee, menggalakan lagi untuk menjual online tetapi dengan terms dan condition tertentu. of coslah, setiap apa pun mesti ada rulesnya. Kena ikut. kalau tak ikut, main langgar je rules tu hati kita pun tak tenteram.
Shaklee ni pulak, dahlah cara pembahagian bonus di paternkan, malah ada konsep SIAPA USAHA LEBIH, DIA DAPAT LEBIH. walaupun dia leader, tapi kalau dia malas usaha, dia tak dapat apa pun. dari segi bonus, dia dapat ciput, ahli bawah dia yang bekerja keras, dapat lebih lagi dari dia. rugi tak? siapa kata dalam Shaklee upline hanya goyang kaki??? la ni upline dah macam HR lak sebab nak kena remind untuk aktifkn id setiap ahli. keh keh keh.
kalau nak cerita pasal #landmarkstudy shaklee lagilah nak menunjukkan yang produk shaklee ni terbaik, berkesan dan selamat walaupun ambil suplemen shaklee ni 30 – 40 tahun akan datang. dah lah tu, semua aspek dan produk pun Shaklee jaga. walaupun hanya pencuci basuh pinggan!!! tiada satu pun yang terlepas pandang dari kajian shaklee untuk setiap produknya.
sebab ini jugalah saya suka buat biz shaklee ni. nak berkongsi kebaikan dan manfaat produk shaklee kepada orang lain. beribu ribu testimoni yang ada di pasaran Malaysia ni. Belum termasuk SIngapore, Indonesia, USA sendiri. Jadi, kenapa nak pilih biz lain dan produk lain???
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee
#liveamazing
#ShakleEffect
#Thedreambuilders
#damiapitshop

KAJIAN LANDMARK SHAKLEE

Kenapa saya selesa memilih produk Shaklee sebagai makanan tambahan saya sekeluarga?
Banyak syarikat hanya mendakwa tentang kehebatan produk mereka. Tetapi di Shaklee, mereka ada bukti tersendiri yang ditunjukkan melalui kajian sainstifik dan ujian klinikal.

Continue reading “KAJIAN LANDMARK SHAKLEE” »

1 2 3 4 62