APA UBAT YANG TERBAIK UNTUK ANAK YANG KERAP DEMAM DAN SELSEMA

Tak bestkan kalau anak kerap sakit, kerap demam dan kerap selsema. Ia bukan kan kita risau sangat dengan anak anak kita sehinggakan, kita kekadang terlalu “menjaga” mereka dari jangan terlalu bermain bersama kawan kawan, jangan bersukan sehinggakan, mereka sendiri jadi pasif. Saya ada anak lelaki berumur 6 tahun (sewaktu entry ini ditulis). Dia ada asma sejak dari bayi sehingga sekarang. Tetapi, dia sangat aktif bermain bola dan sukakan sukan. Jadi, saya sendiri pun tidak sampai hati untuk menghalangnya dari membuat aktiviti kesukaannya. Jadi, apa yang saya lakukan? apa pula ubat yang terbaik untuk anak yang kerap demam, selsema atau dengan kata lain, kerap jatuh sakit?

 

Pada mulanya, saya memang bergantung sepenuhnya kepada ubat hospital apabila Zafran ( anak saya ) jatuh sakit. Kebiasaannya dia akan mula selsema, batuk batuk, demam dan akhirnya asma dia akan datang. Asma dia datang apabila saluran perafasan mula penuh dengan kahak yang berkumpul di saluran pernafasan tersebut. Setiap bulan dia akan berulang alik ke hospital apatah lagi sewaktu dia ditinggalkan di pusat jagaan kanak kanak. Dan setiap bulan jugalah saya akan ambil cuti keran menjaganya yang kerap jatuh sakit. sehingga pada usianya 4 tahun dan dia semakin kerap jatuh sakit, saya mula mencari ubat yang terbaik untuk anak yang kerap demam ini tanpa bergantung kepada ubat dari hospital. Kebetulan saya memang ahli Shaklee (klik sini jika ingin mengetahui kelebihan ahli shaklee), saya mendapatkan pandangan dari pakar nutrisi Shaklee.

 

Pakar menasihatkan saya untuk berikan Zafran nutriferon(bila perlu iaitu semasa dia jatuh sakit), Omega Guard, Chewable Vitamin C dan Vitalea for children sebagai makanan tambahannya setiap hari. INi kerana set ini membantu anak anak menguatkan sistem imunisasi dalam badan mereka sekaligus mengurangkan risiko untuk mereka kerap jatuh sakit. Jadi, untuk permulaan saya membeli nutriferon untuk diberikan kepada Zafran.

 

KENAPA NUTRIFERON UBAT TERBAIK UNTUK KANAK KANAK KERAP DEMAM DAN SELSEMA?

 

dr-yasuhiko-kojima

Nutriferon adalah ciptaan unik dari seorang pakar iaitu Dr Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo, Jepun pada tahun 1954. Beliau membuat kajian selama 40 tahun ke atas beribu ribu jenis sebatian dan lebih dari 200 jenis herba yang berlainan untuk mendapatkan formula interferon semulajadi di dunia. Melalui kajian tersebut, beliau akhirnya menghasilkan interferon yang dinamakan Nutriferon hasil gabungan dari 4 jenis tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago yang mana hasil gabungan ini membantu pengeluaran interferon tubuh secara semulajadi.

SIAPA YANG PERLUKAN NUTRIFERON?

  • mereka yang kerap jatuh sakit seperti demam, selsema, kerap bersin
  • mereka yang mudah mendapat penyakit berjangkit dari orang sekeliling
  • mereka yang kerap ke luar negeri dan mereka yang suka berjalan jalan di kawasan orang ramai.
  • Mereka yang tidak suka makan ubat . he he he

 

Jadi, saya sertakan satu testimoni yang mempunayi anak yang selalu demam. Beliau juga memberikan nutriferon kepada anak beliau.

ubat untuk selsema

**** bestnya nutriferon ini ialah : Nutriferon adalah satu formula yang telah dipatenkan oleh Shaklee dan tidak terdapat di mana mana kedai atau farmasi. Hanya produk Shaklee saja ada nutriferon ini. Tak perlu cari di farmasi. Hanya dapatkan produk ini dari ahli Shaklee saja.

 

Jika anda inginkan nutriferon sebagai ganti ubat untuk anak yang kerap demam dan selsema, anda boleh membuat pembelian secara online dengan klik gambar di bawah, dan anda boleh ikuti langkah langkah yang diminta.

 

buynow_off

 

atau, anda boleh mendapatkannya secara terus dari kami.

 

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sitinorizasaleh@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

instagram : sihat_dengan_vitamin

 

 

kami merupakan pengedar Shaklee Kota tinggi serta felda felda berhampiran. Penghantaran ke felda air tawar 4, felda air tawar 5, felda Semenchu juga di lakukan pada waktu waktu tertentu.

PENGALAMAN KALI PERTAMA KE STADIUM LARKIN

Hah..eh excitedlah saya kali pertama ke stadium keramat ni.

Uploading…

Uploading…

Uploading…

Uploading…

Uploading…

Uploading…

Uploading…

Uploading…

TESTIMONI : BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX

kali ini, saya nak berkongsi testimoni dari pengguna yang telah berjaya berhenti merokok dengan pengambilan VIVIX. bak kata En Nasiruddin ni, hanya sebulan setengah saja dia mampu berhenti merokok yang telah sebati dengannya selama 30 tahun. Jom kita baca pengalaman beliau yang berjaya berhenti merokok dengan vivix.

 

berhenti merokok dengan vivix

gambar : kredit https://www.facebook.com/master.hadhatinamkb/

 

 

Assalamualaikum…Semangat Pagi semua ☺

Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak.

Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee yaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin…bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX.. awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok…saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur…

Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…

Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan kerana VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut…

Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…

Terima Kasih Shaklee

*********************************************************************

Alhamdulillah. saya pun gembira dengan apa yang telah beliau alami sendiri. Anda bila lagi? sampai bila nak merokok kan? dahlah bahayakan diri sendiri, ini nak bahayakan orang sekeliling pula.

 

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sitinorizasaleh@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damiapitshop

jika anda ingin membeli vivix melalui kredit card atau debit card, klik icon di bawah :-

buynow_off

kami merupakan pengedar Shaklee Kota tinggi serta felda felda berhampiran. Penghantaran ke felda air tawar 4, felda air tawar 5, felda Semenchu juga di lakukan pada waktu waktu tertentu.

KENAPA PERLU DETOKS?

Kalau anda perasan, sana sini orang akan bercerita mengenai Detoks. Lagi lagi kalau anda skodeng blog atau facebook SID ( shaklee Independent Distributor). Memasing upload menu detoks mereka. Hah, gi tengok dulu pengedar Shaklee yang anda kenal. Tapi, tahukah anda apa itu Detoks? Detoks adalag proses mengeluarkan toksin dalam tubuh melalui urin, pernafasan, perkumbuhan dan peluh dengan menggunakan 4 organ utama iaitu hati, ginjal, saluran pencernaan dan kulit. Tujuan detoks ini adalah untuk memastikan toksin toksin dalam badan kita akan keluar tanpa ada tertinggal dalam badan yang mana ianya akan menjadi racun tanpa kita ketahui.

detoks

KENAPA PERLU DETOKS?

adakah saya juga perlu jalani pogram detoks ini? kalau anda ada alami simptom simptom berikut, anda memang perlu menjalani pogram detoks ini. Apakah simptom simptom itu?

  1. anda tinggal atau bekerja di dalam kawasan yang terdedah pada pencemaran udara.
  2. anda seorang perokok atau dikelilingi perokok.
  3. anda kurang melakukan senaman kurang dari 3 kali seminggu.
  4. anda sering tidur kurang dari 6 jam sehari.
  5. anda sering terjaga pada waktu malam dan sukar untuk tidur kembali.
  6. anda sering mengambil makanan segera, fast food dan makanan berlemak.
  7. berat badan anda mudah naik walaupun tidak mengambil mkanan yang banyak.
  8. anda sentiasa inginkan makanan yang manis dan bergula.
  9. anda seorang kaki minum arak ( pemabuk ).
  10. anda sering menghadapi tekanan hidup.
  11. anda mempunyai masalah sembelit.
  12. anda sering kembung perut, perut berangin dan ketidakhadaman selepas makan.
  13. anda cuba mengatasi masalah nafas berbau.
  14. anda ada masalah bau badan yang mengganggu
  15. anda cepat merasa penat dan kurang bertenaga.
  16. anda mudah merasa terganggu dan murung tanpa sebab tertentu.
  17. anda risau akan wajah yang kusam dan kulit kering.
  18. anda sering mengalami masalah alahan mkanan atau masalah kulit ( ruam/jerawat/ekzema).
  19. anda sering mengalami sakit kepala dan migrain.
  20. anda sering lupa, sukar memberi tumpuan atau mempunyai lemah daya ingatan.

hah, ni baru 20 sebab yang nyata. yang lain lain tu? penyakit dalaman lagi. Jadi, kalau anda ada hampir keseluruhan simptom di atas, jom join saya untuk sama sama DETOKS!!!.

 

ikuti perjalanan detoks saya yang bermula pada HARI INI ( 25.4.2016). misi saya adalah untuk kekal sihat, cergas, bertenaga dan pastinya untuk mengurangkan 20 kilo berat badan saya!!!. berat saya pada hari ini ialah : 65.2 kilo..maluuuuu…

1st day

BAGAIMANA MENCEGAH DIABETES

sehingga kini, dianggarkan kira kira 2 juta atau 10% dari penduduk Malaysia menghidapi diabetes atau kencing manis. Penyakit Diabetes ini berlaku disebabkan oleh kekurangan insulin di dalam badan atau berlakunya keadaan “insulin resistance”. Tapi kajian yang 10% ini adalah pada tahun 2009..kini sudah 7 tahun ia berlalu, dan peratus mereka yang menghidapinya semakin meningkat. Hidup perlu ada “style” barulah “in trend” katanya. Tapi kalau bergaya tanpa menjaga kesihatan, ia sangatlah rugi, kerana gaya hidup tidak sihat ini akan mendatangkan pelbagai penyakit seperti kencing manis ( diabetes), tekanan darah tinggi, sakit jantung koroni, tinggi kolesterol, obesiti, serangan angin ahmar dan sebagainya.

fresh-strawberry-meringue-cake-sl-x

APA ITU DIABETES?

Diabetes adalah sejenis penyakit yang disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi. Paras gula dalam darah ini dikawal oleh hormon utama yang disebut Insulin. Insulin membantu badan anda untuk menggunakan serta menyimpan glukos yang datang daripada makanan. Penyakit ini telah diketahui sejak dulu lagi. Malah, sejarah tamadun Mesir, India, China dan Yunani telah merekodkan yang tanda tanda penghidap diabetes ialah rasa dahaga yang melampa atau kerap membuang air kecil. Pakar perubatan India pula mengenal pasti yang penyakit Diabetes ini mempunyai 2 jenis dan nama lain bagi Diabetes ini ialah kencing manis atau pancur air. Nanti saya terangkan lebih lanjut mengenai 2 jenis Diabetes untuk pengetahuan am kita.

2 jenis Diabetes yang biasa dihidapi pesakit ialah :-

Diabetes Mellitus(bersandarkan insulin). Ia kerana badan tidak dapat menghasilkan insulin yang diperlukan. Ia berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Diabetes jenis ini juga dikenali sebagai Diabetes awal remaja kerana penghidap jenis ini biasanya mendapat simptom penyakit semasa kanak kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.
badan masih mampu menghasilkan insulin tetapi tidak mencukupi untuk memenuhi keperluan tubuh. Insulin juga tidak dapat digunakan dengan sebaiknya untuk terus membantu tubuh berfungsi dengan baik. Memandangkan terdapat sedikit sebnyak insulin dari pankreas, ia boleh dikawal secara pemantauan pengambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam dan pengambilan ubat secara makan mahupun suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan sampingan yang serius kepada pesakit).

 

BAGAIMANA MENCEGAH DIABETES?

  • lakukan senama selama 30 minit setiap hari atau berjalan sejauh 10km hingga 15km seminggu atau purata 2km sehari.
  • amalkan diet rendah kalori dan lemak mengikut saranan di dalam piramid makanan.
  • lebihkan makanan berbijirin, sayur sayuran dan buah buahan.
  • elakkan makan makanan segera ( fast food ).
  • elakkan minuman berkarbonat dan segala minuman yang bersifat “tarik” kerana kandungan susu yang tinggi. Tahukah anda bahawa anda perlu berjalan sejauh 1.6km atau selama 20 minit untuk membakar hanya 100 kalori yang diperolehi dari 1/2 tin minuman berkarbonat?
  • cuba amalkan berpuasa kerana ia adalah proses diet dan detoks paling baik
  • berhenti merokok
  • lakukan pemeriksaan perubatan secara berkala bagi mereka yang berisiko mengidap gejala gaya hidup yang tidak sihat ini.

 

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sitinorizasaleh@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damiapitshop

KENALI MUSUH WANITA IAITU OVARIAN CYST

Sana sana selalu akak terdengar atau terbaca yang si A ada cyst, si B baru je operation cyst atau si C disahkan tidak boleh hamil kerana cyst yang besar di dalam rahim. Risau bila dengar berita berita macam ni sebab akak perempuan dan akak risau ianya juga akan menimpa akak. Jadi sempena minggu kesihatan ini, akak akan cuba berkongsi sebanyak mungkin info info mengenai penyakit yang mudah dihidapi oleh perempuan. Kali ini akak nak ajak kita sama sama mengenali musuh wanita iaitu ovarian cyst.

wanita sedih

Ovarian Cyst berlaku apabila wujudnya kantung berisi lendir atau air pada kilang telur ovari seseorang. Penyakit ini biasanya berlaku dalam kalangan wanita muda. Hah, jangan ingat bila dah berumur je baru kena penyakit ini. Malahan yang lebih kita perlu risau ialah kita tidak menyedari masalah ini kerana ia jarang menunjukkan tanda tanda atau gejala yang mudah untuk kita kenali jika terkena. Kebanyakan kes hanya dapat dikesan apabila seorang wanita itu melakukan ujian ultra bunyi kerana mempunyai masalah yang berkaitan dengan kesuburan. Siapa yang akan mempunyai masalah kesuburan ini? of coslah mereka yang sudah berkahwin dan menghadapi masalah untuk mendapatkan anak. Jadi, yang belum berkawin tu, bagaimana nak tahu samada kita menghadapi masalah Ovari Cyst ini?

sebenarnya, setiap perempuan mempunyai cyst yang mana ia berkait rapat  dengan proses reproduksi seorang wanita. Dalam kes biasa, cyst mengandungi telur dan apabila ia sudah matang akan pecah untuk melepaskn telur bagi tujuan pensenyawaan. ini penting untuk memastikan proses seterusnya berlaku sehingga janin mula membentuk. Jadi masalahnya bila cyst ini tidak pecah malah ia semakin membesar di dalam kilang ovari dan ia menjadi serius dan membahayakan pada wanita terbabit.

ovarian_cyst

tengok gambar di atas. beza ovary yang dalam keadaan sihat dan ovary yang mempunyai cyst bermasalah. Apa yang kita perlu tahu mengenai Ovarian Cyst ini?

  1. Ovarian cyst terdapat hampir pada kebanyakan wanita yang mempunyai ovari terutamanya pada tempoh subur mereka yang menyebabkan kita kekadang sakit kepala, rasa kembung perut dan tidak selesa pada payudara.
  2. simptom yang memungkinkan terjadinya masalah ketumbuhan ini seperti, sering muntah atau loya, mengalami sakit perut, kerap atau sukar membuang air kecil, merasa bahagian perut sedikit “penuh” dan tidak selesa serta berat pada ari ari. simptom paling utaham ialah rasa sakit ketika melakukan hubungan seks.
  3. kebanyakan kes ketumbuhan ovarian cyst yang tidak serius bukan penyebab kepada masalah untuk mengandung kecuali kita menghidap Endometriosis atau Polycystic Ovaries(PCOS).

 

JENIS JENIS OVARIAN CYST

Continue reading “KENALI MUSUH WANITA IAITU OVARIAN CYST” »

1 2 3 4 5 62