APA YANG PERLU ANDA TAHU MENGENAI KEPENTINGAN ACID FOLIK SEBELUM HAMIL

Pernah dengar tak orang selalu bercakap kalau nak hamil kena ambil acid folik 3 bulan lebih awal? malahan ramai pakar bersetuju dengan saranan berikut jika anda sedang merancaang untuk hamil. Tetapi apa yang perlu anda tahu ialah acid folik bukan saja perlu diambil oleh si isteri malahan ia juga penting bagi si suami untuk memastikan impian masing masing mendapatkan anak akan tercapai. Insya Allah. sudah tentunya dengan izin Allah juga.  Jadi, saya ini berkongsi kepada anda semua mengenai apa yang perlu anda tahu mengenai kepentingan acid folik sebelum hamil.

Kebanyakan wanita beranggapan acid folik hanya perlu diambil setelah disahkan hamil, malahan ada juga yang beranggapan pengambilan Acid Folik akan membuatkan bayi dalam kandungan lebih besar dari sepatutnya. Ia juga adalah tanggapan yang salah semata mata.  Jadi, artikel ini saya buat supaya kita semua lebih faham betapa pentingnya Acid folik.

 

KEPENTINGAN ACID FOLIK

Acid Folik juga dikenali sebagai Folat ataupun Vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel sel baru dalam tubuh malahan ia juga membantu dalam pembentukan DNA baru. Lagi pentingnya Acid Folik ini ialah juga membantu memperbaiki DNA yang telah rosak di dalam DNA. wahhhh.. itu kalau untuk diri sendiri.

Pakar perubatan sangat menekan pengambilan Acid Folik ini membantu dalam pembentukan sel sel otak, tulang belakang bayi, organ dan kulit bayi.

 

APA AKAN BERLAKU JIKA IBU MENGHADAPI MASALAH KEKURANGAN ACID FOLIK?

Pelbaga risiko yang boleh dan bakal ibu hadapi, mungkin bukan untuk diri sendiri, tetapi untuk janin yang bakal dilahirkan. Bakal ibu perlu memastikan badan bersedia lebih awal untuk menerima sebarang pertumbuhan dan pembentukan sel sel baru dalam badan ( pembentukan janin). Ini kerana, ada sesetengah kes, bila badan ibu tidak bersedia sepenuhnya atau ibu tidak berusaha untuk mengatasi masalah kekurangan ini, ia akan berlaku keguguran atau kematian janin. Malahan, lebih merisaukan, akan terdapat kecacatan yang tidak diigini berlaku pada bayi yang dilahirkan.

Antara masalah yang bakal dihadapi ialah :-

  • bayi mungkin menghadapi kecacatan saraf tunjang ( nueral tube defect atau NTD )
  • gangguan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna atau langsung tidak terbentuk ( anecephaly/encephalocele )
  • masalah pembentukan saraf tunjang ( spina bifida )
  • mengurangkan risiko keguguran
  • berlaku kekurangan darah ( anemia )
  • kelahiran pra matang
  • bayi mungkin ada masalah sumbing lelangit
  • berlaku kecacatan pada jantung
  • pembentukan kaki dan tangan yng tidak sama
  • berlaku kecacatan pada sistem pembuangan air kencing

jadi bagi anda yang berusaha untuk hamil, anda perlukan acid folik dari awal iaitu 3 hngga 6 bulan sebelum hamil dan berterusan memasuki bulan ke 6 dan seharusnya juga ia diteruskan pengambilannya sehingga bayi di lahirkan.

 

BAGAIMANA MENGATASI SILAU MATA

kekadang, ada yang risau bila kadar penglihatan semakin terbatas. Macam saya juga. Paling risau bila kena memandu sewaktu hujan atau malam. Saya mengalami silau mata yang teruk. Sehinggakan saya selesa memilih untuk tidak memandu bila malam. Saya selalu mencari bagaimana mengatasi silau mata saya ini untuk mengelakkan ia menjadi semakin teruk. Takkan tiap tiap tahun nak tukar cermin mata pula kan?

rabun mata, silau mata, katarak

Sebelum saya berkongsi cara bagaimana mengatasi silau mata ini, saya nak berkongsi bagaimana silau mata ini terjadi dan kepada siapa ia boleh terjadi.

 

APAKAH ITU SILAU MATA/RABUN SILAU?

Menurut laman web Kementerian Kesihatan Malaysiarabun silau/ silau mata atau astigmatisma adalah masalah gangguan penglihatan yang disebabkan oleh kelengkungan kornea atau kelengkungan kanta mata yang tidak sekata. Keadaan ini akan mengakibatkan penglihatan kabur pada sebarang jarak.

Rabun silau boleh dialami pada sebarang peringkat umur. Selalu terjadi semasa lahir dan kadang-kadang terjadi selepas kecederaan atau pembedahan mata. Hampir semua orang mengalami rabun silau tetapi pada tahap keterukan yang berbeza.(saya hampir teruk, hu hu hu). Rabun silau selalunya datang bersama – sama rabun jauh dan rabun dekat.

 

TANDA TANDA KITA MENGHIDAPI SILAU MATA/RABUN SILAU

tanda tanda kita adalah penghidap rabun silau adalah berbeza antara individu. Penghidap rabun silau yang sedikit tidak mengalami sebarang gejala atau tanda. Akan tetapi, tanda yang biasa dialami adalah seperti berikut:

  • Mata kabur pada sebarang jarak
  • Pandangan terherot
  • Mata letih
  • Juling – keadaan mata yang tidak selari antara satu sama lain
  • Sakit kepala
  • Susah memandu pada waktu malam dan kadang – kadang pandangan nampak dua
  • Mata sering berkelip atau sering menutup mata

 

anda ada tanda tanda ini?? hah, baik berhati hati dan mula jaga mata anda 🙂

 

BAGAIMANA MENGATASI SILAU MATA?

saya suka berkongsi ilmu yang saya ada pada pembaca semua. Dan saya juga suka berkongsi manfaat setiap produk yang Shaklee hasilkan.  Ya, setiap produk yang Shaklee hasilkan ada banyak manfaat yang perlu kita ketahui. Kekadang, kita rasa sesuatu produk tu dikhususkan untuk sesuatu penyakit. Tapi bila kita dah ketahui manfaatnya yang lain, kita pasti teruja!!. Saya nak berkongsi produk yang membantu mengatasi silau mata yang boleh kita ambil dan rasai sendiri kesannya.

 

b complex untuk silau mata

B COMPLEX– di dalamnya mengandungi Vitamin B2 yang juga dikenali sebagai Riboflavin yang mana ia berfungsi menukarkan makanan kepada tenaga. Malahan kandungan Vitamin B2 di dalam B complex ini ialah membantu mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, membantu meningkatkan kualiti penglihatan dan membantu meningkatkan daya tumpu seseorang.

carotomax

CARATOMAX – suplemen ini penuh dengan sumber prekursor Vitamin A yang mata ia sangat penting untuk mencegah rabun malam dan ia merupakan antioksidan yang kuat dan tinggi. membantu mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, kelesuan mata, katarak, silau mata dan sebagainya. Selain itu,ia mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata seperti Alpha Carotene, Beta Carotene, Lycopene, Astaxanthin, Lutein dan Zeaxanthin. Baguslah Beta carotene ini ialah ia membantu badan memperolehi vitamin A untuk kesihatan mata, kulit dan mengelakkan kanser. Tahu tak? Pengambilan Vitamin A yang berlebihan dan tinggi akan menyebabkan toksisiti? Ia tidak selamat untuk diri kita.

SR vitamin c 500mg

SR VITAMIN C 500mg – kenapa pula Vitamin C? 120mg Bioflavonoid yang ada dalam setiap tablet Sr Vitamin C  ini berfungsi membantu menyingkirkan toksin dalam kanta dan juga kornea mata.

024-omega

OMEGA GUARD – DHA di dalam minyak ikan merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan juga retina. Ia membantu menyuburkan kesihatan retina dan memelihara penglihatan.

 

inilah dia, 4 produk yang sesuai untuk anda tahu bagaimana mengatasi silau mata. Saya mencuba kesemuanya ( kecuali caratomax ) dan Alhamdulillah, dah 2 tahun lebih power mata saya lebih stabil :).

anda inginkan kesemua suplemen ini?

 

Slide1

 

atau, boleh hubungi kami 🙂

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

instagram : damia_pitshop

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

Kebiasaanya, bila kita hamil, kita akan mula diberikan suplemen oleh pihak klinik atau hospital. Ia adalah suplemen untuk ibu hamil yang telah ditetapkan oleh kementerian kesihatan secara asasnya. Ada juga klinik klinik pakar atau klinik swasta yang menawarkan suplemen tambahan yang lain untuk ibu hamil ini. Apa jua suplemen yang diberikan kepada ibu hamil ini, kita perlulah mengetahui apa fungsi dan manfaat suplemen untuk ibu hamil berkenaan.

suplemen untuk ibu hamil yang perlu diberi perhatian ialah : Asid Folik, Kalsium, Zat Besi, Iodin, Zink, Vitamin C dan Omega 3 DHA.

ASID FOLIK

– kita perlu terus mengambil asid folik sekurang kurangnya untuk 12 minggu pertama semasa kehamilan untuk pembentukan saraf tunjang bayi. ( eh, B complex Shaklee lengkap dengan 8 vitamin B termasuk asid folik tau)

kepentingan b complex

KALSIUM

– kalsium bersama Vitamin D dan magnesium ( eh? macam ostematrik shaklee lah) adalah untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi anda. Makanan yang kaya kalsium ialah yogurt, keju dan salmon. Vitamin D membantu badan menyerap kalsium dan boleh didapati ada minyak ikan dan produk tenusu. Idea mengambil suplemen yang mengandungi Vitamin D juga boleh digunakan ——–>>>>> amik ostematrik shaklee je. lengkap dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D!!!

ostematrix

ZAT BESI

-apabila anda bercadang untuk hamil, 10 hingga 15 peratus dari anda berpotensi menghadapi masalah anemia iaitu kekurangan zat besi. Ketika ini, baru anda sedar bahawa ia penting dalam diet anda. Anda perlu zat besi semasa hamil kerana perkembangan fetus dan plasenta adalah bergantung pada anda. Jadi tingkatkan zat besi dalam diet anda atau anda akan berasa penat jika ia berkurangan. ( eh, zat besi tu iron kan? Shaklee ada Vitalea with Iron.…banyak dah testimoni pengambilan Vitalea ini boleh naikkan HB darah semasa kehamilan berlaku.

vita-lea

ZINK

-teruskan mengambil makanan yang mengandungi nutrien zink untuk penghasilan DNA bayi anda. Cuma elak makan kerang, terutama kerang mentah kerana ianya terdedah kepada bakteria yang boleh menjejaskan kesihatan anda.

VITAMIN C

– amat penting sekali untuk anda memastikan sistem imun anda berada pada tahap yang sangat baik semasa kehamilan berlaku. Ini adalah untuk memastikan bayi dalam kandungan anda sihat dan anda juga kekal sihat dan cergas.

vita-c

OMEGA 3 DHA

– DHA sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Jika dibandingkan dengan komponen badan yang lain, otak dan sistem saraf merupakan bahagian yang paling tinggi kandungan DHA. Malah pengambilan Omega -3 yang tinggi semasa hamil juga boleh mengurangkan risiko bayi menghadapi alergi kepada makanan selepas kelahiran nanti.

024-omega

ini adalah suplemen untuk ibu hamil yang penting dan sewajarnya diambil perhatian oleh ibu ibu hamil dan pasangan.

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil – Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

 

 

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya 🙂

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

HANGATKAN KEMBALI HUBUNGAN MALAM PERTAMA EDISI SUAMI

pernah tak anda alami di mana suami anda menunjukkan rasa tidak selesa atau tak suka bila anda ingin mengajaknya bermesra mesra? Anda baru letak tangan di bahu suami, dia sudah duduk sebatu dari anda. Tahukah anda sebabnya? Anda perlu tahu sebab sebab mengapa suami anda tidak sukakan untuk bermesra mesra pada waktu itu. pernah dengar perkataan LIBIDO?

isteri enggan bermesra

APA ITU LIBIDO?

libido ialah di mana ia merupakan keinginan atau nafsu seksual dari seseorang. Libido inilah yang akan menentukan samada pasangan kita ini bersedia atau tidak untuk melakukan seks bersama. Jika libido meningkat, maka keinginan untuk melakukan seks bersama pasangan juga tinggi. Oleh itu, suami atau isteri tidak boleh menyalahkan satu sama lain sekiranya ada antara pasangan anda yang tidak selesa bila anda ingin “bersama” pada waktu itu. kami ingin senaraikan suplemen yang sesuai untuk meningkatkan libido atau lebih dikenali sebagai nafsu shawat bagi suami dan isteri. ( mereka yang dibawah umur 18 tahun dan mereka yang belum berkahwin tidak digalakkan ye ).

VITAMIN UNTUK MENINGKATKAN NAFSU LELAKI ( SUAMI );-

zink complex

ZINK :-
Kadar testosteron memainkan peranan penting dalam libido lelaki. Zink meningkatkan pengeluaran hormon ini. Hal ini juga meningkatkan jumlah sperma anda dan kesihatan. Oleh itu, pengambilan zink yang tidak mencukupi boleh menyebabkan bilangan sperma dan kesuburan masalah rendah. Selain meningkatkan daya seks, zink juga meningkatkan sistem imun anda. Makanan yang kaya dengan zink merangkumi tiram, ayam, steak, telur, mentega kacang, kacang pain, dan susu.

vitamin E complex

vitamin E
Vitamin E juga meningkatkan pengeluaran testosteron dan dapat meningkatkan kesuburan lelaki. Asparagus kaya dengan vitamin E serta sawi, lobak, kubis Brussel, blueberry, dan brokoli. Selain memelihara nafsu, vitamin ini juga boleh membantu mencegah atau merawat jerawat, kencing manis, PMS, dan stroke.

B-COMPLEX
Vitamin B
Beberapa vitamin B membantu dengan libido lelaki, termasuk B5, B6, dan B12. Avokado kaya dengan B6. Telur adalah sumber besar B5 dan B6 yang juga mengurangkan tekanan dan keseimbangan hormon peringkat. Salmon dan jenis lain dari ikan mempunyai B5 dan B6 dan juga B12 yang menjamin kesihatan reproduktif yang baik.

 

ostematrix

selenium
Hampir separuh daripada selenium tubuh laki-laki yang ditemui di dalam saluran mani dan testis. Selenium membantu penghasilan sperma. Makanan dengan kandungan selenium yang tinggi termasuk kacang Brazil, tuna, tiram, roughy oren dan tepung gandum.

magnesium
Magnesium meningkatkan pengeluaran hormon seks seperti estrogen, androgen, serta pelbagai neurotransmitter yang meningkatkan dorongan seks. Makanan yang kaya dengan magnesium termasuk artichoke, pisang, buah ara kering, jus prune, yogurt, bayam dan kentang.

 

taraaaaa…. inilah rahsia nya untuk meningkatkan LIBIDO atau nafsu seks suami anda. Apa kata jadikan suplemen ini hadiah yang terbaik untuk pasangan anda. Anda akan merasai kesannya nanti. Bukan sekadar LIBIDO saja meningkat, tetapi pasti kesihatan suami anda juga berada pada tahap yang memuaskan 🙂

order  now

 

kami juga menerima pesanan melalui transfer ke akaun kami dan jika anda berdekatan dengan kami, anda juga boleh mendapatkan produk ini secara COD dari kami. Kami merupakan pengedar Shaklee Terbaik di Kota Tinggi, Johor. kami jauh dari anda? tidak menjadi masalah, sekiranya tidak mahu membeli secara online dari kami, kami juga mempunyai pengedar shaklee di seluruh negara. Klik icon di bawah untuk mencari senarai pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia iaitu :-

group dreams come true

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

VITAMIN DAN MAKANAN TAMBAHAN YANG DIPERLUKAN UNTUK HAMIL

Bismillah 🙂

selalunya ibu ibu atau bakal ibu yang ingin berusaha untuk mengandung, akan diberi pelbagai nasihat oleh mereka mereka yang sudah berpengalaman atau para doktor dan pakar pemakanan supaya menjaga pemakanan sebelum kehamilan berlaku. Ini adalah untuk membantu diri kekal sihat dan badan bersedia untuk menerima perubahan hormon semasa kehamilan.  Dalam majalah Pa&Ma bulan Oktober 2014, Intan Jasnita Jamaluddin menyenaraikan zat zat pemakanan yang baik untuk anda amalkan sejak sebelum hamil lagi.

MERANCANG UNTUK HAMIL

Bagi mereka yang sudah lama berumah tangga, pasti terkesan dengan pertanyaan demi pertanyaan orang yang kekadang sehingga mencabar kita untuk melawan rezeki yang Allah berikan pada kita. biarkan je dengan kata kata orang yang sentiasa negatif dengan aturan Allah. Bagi bakal ibu atau mereka yang ingin menambah cahayamata, ia memerlukan anda untuk memberi lebih perhatian terhadap apa jua makanan yang masuk ke dalam badan kita.  Ini kerana, kita perlu memastikan badan kita bersedia untuk hamil. Jadi kita perlu memastikan tubuh badan kita dipenuhi dengan pelbagai jenis zat pemakanan yang mencukupi dan seimbang.

Slide3

 

Salah satu vitamin dan makanan tambahan yang diperlukan untuk hamil ialah Vitamin C. Vitamin C membantu anda untuk kekal sihat dan menguatkan sistem imunisasi dalam badan. Makanan yang tinggi kandungan C termasuklah buah buahan sitrus, kiwi, strawberu dan sayur sayuran hijau. Memandangkan vitamin C larut air, ia bererti tubuh anda tidak mampu menyimpannya. Jadi anda perlu pastikan tubuh badan kita mendapat keperluan vitamin C yang cukup setiap hari. Bagi orang dewasa, sebanyak 500mg-1000mg sehari Vitamin C diperlukan 🙂

Slide2

Selain itu, kita juga perlukan zink yang mana ia merupakan mineral penting yang membantu kesuburan dan pembiakan manusia. Jadi ia merupakan vitamin dan makanan tambahan yang diperlukan untuk hamil.  Zink merupakan salah satu mineral untuk merangsang kesuburan individu lebih lebih kepada lelaki. Untuk hamil, kita juga boleh mengambil makanan-makanan seperti bijan, kekacang, kambing dan sumber yang paling kaya dengan zink ialah TIRAM!!!

Slide1

Vitamin dan makanan tambahan yang paling utama yang diperlukan untuk hamil ialah ASID FOLIK. zat pemakanan ini sangat penting sebaik saja anda memutuskan untuk hamil.  Ia sangat bermanfaat dalam membantu mengelakkan masalah kecacatan tiub neural pada bayi. Masalah ini boleh menyebabkan bayi cacat di bahagian otak dan saraf tunjang. Dua kecacatan biasa aikabt masalah ini ialah SPINA BIFIDA dan ANENCEPHALY., bagi kecacatan SPINA BIFIDA, tulang belakang janin tidak tertutup sepenuhnya ketika di bulan pertama kehamilan.  Lazimnya, akan berlaku keroskan saraf yang menyebabkan lumpuh di kaki.  Sementara itu, ANENCEPHALY pula berlaku akibat otak tidak berkembang sepenuhnya.  Bayi yang mengalami ANENCEPHALY sama ada lahir mati atau mati sejurus selepas dia dilahirkan.

BAgi anda yang berusaha untuk hamil, anda perlu meningkatkan pengambilan asid folik sehingga 400mcg sehari untuk sekurang kurangnya tiga bulan sebelum hamil.  Anda perlu mengambilnya lebih awal kerana pembentukan tiub nerual bermula saat benih berjaya disenyawakan. Makanan yang kaya denagn asid folik ialah bayam, ubi bit, asparagus, hati, brokoli, oat, jagung, betik , oren dan sebagainya . Namun adalah sukar untuk memastikan tubuh anda melengkapkan keperluan yang telah ditetapkan jika hanya bergantung kepada sumber makanan seharian saja 🙂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ANDA INGIN MENCARI PRODUK KESUBURAN YANG LEBIH SIMPLE DAN MUDAH?

Kami cadangkan ada mengambil set kesuburan untuk hamil dari Shaklee iaitu B COMPLEX, ZINK,VITAMIN C, GLA DAN JUGA VITALEA

DI ARTIKEL YANG LAIN, KAMI AKAN HURAIKAN KENAPA KAMI SARANKAN VITAMIN VITAMIN INI SEKIRANYA ANDA BERUSAHA UNTUK HAMIL 🙂

anda boleh mendapatkan produk kami ini secara terus dari kami . Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor dan kawasan sekitarnya 🙂 jika anda berada di luar kawasan ini, kami akan poskn kepada anda atau jika anda ingin membayar menggunakan kad debit atau kad kredit, sila klik ikon di bawah ini :)<

Slide1

KEPENTINGAN VITAMIN B COMPLEX

bismillah

 

hari ni saya nak kenalkan semua dengan B COMPLEX..Saya nak kita tahu apa kepentingan Vitamin B Complex ini pada semua dan kenapa B Compleks ini sangat penting pada kita.  Sesetengah orang tidak pernah memikirkan kepentingan Vitamin B Complex dalam seharian mereka. malahan mereka dimomokkan dengan mengatakan jika ambil B complex, kita akan cepat gemuk. Maka ramai yang mengenepikan pengambilan vitamin ini tanpa mengetahui kepentingan Vitamin B Complex.

jom, kita sama sama fahami dan kenali kepentingan Vitamin B Complex ini dalam kehidupan seharian kita yang mana ia bukan saja penting untuk kanak kanak, orang dewasa malahan ia sangat penting bagi ibu yang mengandung.

Kita memerlukan vitamin dan mineral untuk kesihatan.  Antara vitamin yang kita perlukan untuk kekal sihat adalah vitamin B Complex. Vitamin ini adalah gabungan dari beberaa vitamin yang larut air. Komponen B Complex terdiri daripada :-

– B1 (THIAMIN)

– B2 ( RIBOFLOVIN )

– B3 ( NIACIN )

– B5

– B6 ( PYRIDOXINE )

-B12 (COBALAMINE )

– ACID FOLIC

– ASID PANTHOTHENIC

– BIOTIN

 

kepentingan b complex

Setiap komponen dalam vitamin B Complex memiliki fungsi yang khusus.  Vitamin ini membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia. Kekurangan vitamin B complex boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung.  Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan Vitamin B Complezx juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang kosentrasi dan mudah tersinggung.

 

KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX ;-

  1. menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  2. mengelakkan penyakit beri beri
  3. meransang pertumbuhan ada kanak kanak
  4. diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut
  5. penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf
  6. mencegah stress
  7. menguatkan antibodi tubuh
  8. amat penting untuk aktiviti sel genetik
  9. diperlukan dalam pembentukan protein asid amino
  10. diperlukan untuk memproses dan pembaikan sel sel darah merah
  11. mencegah anemia

 

jika anda ingin mendapatkan maklumat lebih jelas mengenai produk ini, anda boleh menghubungi saya dan jika anda berada di sekitar kota tinggi, saya merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor. selain saya, anda juga boleh menghubungi rakan biz saya yang juga merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor.

 

NAMA : SITI NORIZA BINTI SALEH

NO. TELL  ; 013-7374958

email : sitinorizasaleh@gmail.com

fb personal : siti noriza binti saleh 

 

atau hubungi :_

NAMA : RUHANAH BINTI JAWAHIR

NO TELL : 012-7639283

fb personal : UMIE HANA

KAWASAN : BANDAR KOTA TINGGI DAN SEKITARNYA

 

atau hubungi :-

NAMA : SITI MASTURA SAKIMIN

NO TELL : 017-7875465

FB : SHII MASUTSURA

KAWASAN : FELDA AIR TAWAR 1 DAN SEKITARNYA

 

RAHSIA KULIT GEBU, LICIN DAN CERAH : VITAMIN KULIT CANTIK

download (1)

“ala…muka aku banyak kesan jerawatlah…”

“ala….cmne nak buat kulit aku ni gebu, licin,..”

” ala, muka aku nampak suramlah.aku nak kulit nampak cerah..x yah gun foundation bagai”

nah, selalu jumpa soalan atau pertanyaan macam ni? ingin mencuba produk kecantikan di pasaran tetapi takut tidak ada kesan atau takut makin memudaratkan? saya memilih pengambilan vitamin SHAKLEE. kalau anda nak tahu, ramai je sebenarnya yang mengambil vitamin shaklee ni, cuma tak nak war warkan.takut kot rahsia kulit cantik mereka terbongkar!!! ha ha ha..kekdang perempuan ni lain sikit. tak share dengan orang lain apa yang diaorng ambil atau amalkan, tapi tidak bagi saya. saya memang mengambil vitamin kulit cantik a.k.a VITAMIN KECANTIKAN SHAKLEE.

saya tunjukkan vitamin kulit cantik yang saya sendiri amalkan :-

vitamin kulit cantik

ENERGIZING SOY PROTEIN : setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. parut-parut jerawat kita selama ini adalah disebabkan sel kulit tu takdiperbaharui dengan sel sel baru yang lebih gebu, licin dan cerah..kena lak kita ni x jaga pemakanan.pantang nampak makanan yang sedap, ters je tibai. tak pikir pun mana yang bagus dan sihat untuk kulit kita. so, jangan sia-siakan sel yang baru hidup tu dengan begitu saja, ambil kesempatan untuk tingkatkan kualiti sel sel baru tu dengan ESP ( protein yang cukup ).

VITAMIN C : membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi muka kita. sebab tu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, menandakan paras kolagen kita berkurangan. sebab tu para artis suka mengambil suntikan kolagen atau vitamin c untuk pastikan tahap kolagen mencukupi, walaupun usia 40an ke atas, wajah mereka tetap menten licin, gebu dan sihat macam anak dara 20an.

B COMPLEX : penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. so, tidak timbul lagi msalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B complex juga membantu dalam mestabilkan hormon badan kita, juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ia juga membantu menghasilkan kulit yang cantik dan ceria.

VITAMIN E : mampu memudarkan parut jerawat di wajah dengan berkesan. Selain itu, ia juga dianggap ejen antioksidan dan anti penuaan yang hebat. sangat sesuai untuk mereka yang menghadapi masalh kulit berminyak. silap-silap, orang mesti ingat anda berjalan dengan adik, walhal itu ANAK ANDA!!.

gabungan semua vitamn ini sangat membantu dalam menyelesaikan msalah kulit tidak sekata, masalah parut/bekas jerawa jika diambil secara berterusan. yang pasti, wajah anda lebih “asli” tanpa mekap yang berlebihan yang bukan saja boleh merosakkan kulit tetapi juga takut orang “seram” melihat solekan opera anda itu. dan juga, saper kata suami tak suka anda cantik? mau dia hari-hari nak balik cepat ke rumah semata-mata nak usap pipi anda yang gebu dan licin tu..aawww….

jadi, apa tunggu lagi???? jom dapatkan vitamin kulit cantik ini dengan segera…..hubungi saya :_
sms/whatsapp : 013-7374958
email : admin@damiapitshop.com

atau, jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, Johor , saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor dan anda boleh mendapatkannya terus secara COD dengan saya 🙂

1 2 3 10