RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

bismillah

RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

Sekarang ini, bila orang bercakap pasal sakit jantung, ia seolah olah menjadi satu penyakit yang perlu semua orang kena. Malahan ia tidak menjadi satu kepelikan bila ia menjadi satu ancaman maut kepada orang ramai. Betul tak? Cuba kalau kita dengar berita ada kematian di kampung atau kematian seseorang. Soalan pertama yang kita tanya ialah ‘ sakit apa arwah tu?”…. sakit jantung …. “ooooo..sakit jantung”…kan kan?? So Nampak macam oh..no wonderlah meninggal.sakit jantung rupanya. Seolah olah ia penyakit yang perlu dihidapi oleh semua orang.

Tetapi apakah kita juga nak diserang sakit jantung..apatah lagi sakit jantung ni tiada amaran khas. Oleh itu, apa perlu kita buat??? Jom kita amalakn kaedah rawatan baru ini..tanpa perlu ubat ubatan dari doctor.. Ianya adalah rawatan dari diri kita sendiri. Ye, kita sendiri yang perlu membuat rawatan itu.

 

serangan-jantung

 

 

 

KAEDAH RAWATAN UNTUK KITA SEBELUM DISERANG PENYAKIT JANTUNG:-

 

SENAMAN

• Antara senaman yang disyorkan oleh pakar perubatan ialah BERJALAN DENGAN KADAR YANG LAJU selama 40 hingga 45 minit setiap sesi tiga kali seminggu.

• Boleh juga melakukan aktiviti ringan seperti naik tangga, berkebun dan membersihkan laman rumah

• Dengan berjalan laju, jantung akan mengepam darah ke saluran darah dengan lebih laju.

• Senaman berbentuk aerobic yang lebih cergas seperti berjalan pantas, berenang, berbasikal, luncur kasut roda dan lompat tali pula merupakan cara terbaik untuk meningkatkan kecergasan jantung dan paru paru.

 

MENJAGA KESIHATAN

• gosok gigi . macam tak percaya kan? Dengan menjaga kebersihan gigi, ia memberi kesan positif kepada jantung.

• Universiti Buffalo mengesahkan kawasan mulut merupakan tempat paling “selesa” untuk dihuni oleh dua jenis forsynthesis dan preventella intermedia. Semakin banyak bacteria di dalam mulut, semakin tinggi risiko anda untuk diserang penyakit jantung.

• Tidur secukupnya – sewaktu tidur, tubuh mengalami pembaikan dan detoksifikasi yakni pengeluaran toksin dan racun dari tubuh. Selain itu ia memberi kesempatan untuk tubuh menghasilkan hormon hormon imuniti.

• Kurangnya mendapat tidur yang cukup dan berkualiti dapat menaikkan kadar tekanan darah dan paras kolesterol yang menjadi punca penyakit jantung dan strok.

• Jangn dalam keadaan tertekan. Ketawalah, bergembiralah selagi mampu. Ketawa membuatkan darah anda berjalan lancar tanpa mngalami masalah arteri tersumbat.

 

MENJAGA PEMAKANAN

• Menjaga pola pemakanan dengan baik

• Sentiasa cek label makanan untuk mengetahui jumlah gula, jumlah lemak, jumla kalori yang ditawarkan oleh sesuatu pek makanan itu.

 

JOM SIHAT!!! KITA MAMPU MENGUBAHNYA!!!

 

*saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor jika anda ingin mendapatkan produk shaklee ini secara COD. dan saya juga ada menerima pesanan di seluruh dengan melalui khidmat pos laju.

 

hubungi saya :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

SMS/CALL/WHATSAPP : 013-7374958

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

APA ITU COQ10 ( KO-ENZIM )

download (1)CoQ10 atau pun koenzim CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengn baik. Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.

Coq10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi.  untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan.  nutrien ini kemudiannya terurai da ditukarkan kepada tenaga dan proses tersebut memerlukan kehadiran Coq10 sebagai pencetus tenaga.  Proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi mengekalkan aliran tenaga yang berterusan. Tanpa Coq10, sel sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik bagi meyokong kehidupan.

COQHEALTH PLUS

 

CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh badan.  CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal.

Selain itu, CoQ10 juga bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membatu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan renda (LDL) dan memudahkan pengaliran darah.  Ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.

 

psssttt;;;-

BULAN INI ADA PROMOSI KHAS DARI SHAKLEE :-

COQhealth plus

 

 

ingin mendapatkan produk ini?? boleh hubungi saya..

saya adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor..call/sms/whatsapp : 013-7374958 atau email saya : admin@damiapitshop.com.. atau, anda juga boleh hubungi pengedar shaklee lain diseluruh semenanjung yang berhampiran anda iaitu :_

NEGERI JOHOR ;-
1. SITI NORIZA SALEH – 013 7374958 ( KOTA TINGGI )
2. SURYATI ZAINAL – 019-7562055 ( GELANG PATAH )
3. NORMALA JAMALUDIN – 019-7041447 ( PASIR GUDANG )
4. SAIFULNIZAM – 0127366224 ( JOHOR JAYA )
5. SITI SALMIZA – 019-7872140 ( SIMPANG RENGGAM )
6. SAIFULNAZRI – 012-7576009 ( TAMAN DAYA, JPJ, JB )
7. SITI NURATIQAH – KLUANG
8. MARHAINI – 016-4147409 ( SETIA TROPIKA )
9. NOR EFFAHANIE – 012-7620043 ( SEELONG, KG BAHAGIA )
10. NORLAILY – 017-7656994 ( BATU PAHAT )
11.ANOM – 012-7256107 ( LARKIN, JOHOR BAHRU )
12. ROHAIDA JAIS – 018-7920474 ( KOTA TINGGI )
13. NORJIHAN – 018-7844157 ( SUNGAI MAS, KOTA TINGGI )
14. NORLINDA – 013-7139256 ( SUNGAI RENGIT, BANDAR PENAWAR )

NEGERI SEMBILAN :-
1. NOOR SUZIEANY – 019-6185609 ( SEREMBAN, SENAWANG )

NEGERI SELANGOR :-
1. FARIDAH JAINUN – 012-2606059 ( BATU CAVES, WANGSA MAJU ) 2. SUZI ZAMAHSARI – 019-3307345 ( SALAK TINGGI, SEPANG )
3. SUZLI ELIMI – 012-9145954 ( PORT KLANG )
4. ROZAINAH – 013-2591382 (SUBANG, SHAH ALAM, DAMANSARA)
5. MAHASLIZA – 017-6291337 ( PUCHONG )
6. WARDAH AINA – 016-2224767 ( SUBANG JAYA )
7. ZAHANA – 017-2046151 ( SUNGAI BULOH )

KUALA LUMPUR :-
1. EMMA YASMAD – 017-3924686 ( CHERAS, KL )

PULAU PINANG :-
1. SITI RUZAIDAH – 013-4868608 ( KEPALA BATAS,BERTAM )
2. ROHAIDA NANYAN – 012-4456607 ( KEPALA BATAS, SEBERANG PERAI )

TERENGGANU :-
1. MAZLIZA JUSOH – 013-9847225 ( KUALA BERANG, HULU TERENGGANU )
2. AZLIDA – 017-5703214 ( KUALA TERENGGANU )
3. NURUL AIDA – 019-8045155 ( KUALA TERENGGANU )

SABAH :-
1. RAZILAH SAHAD – 019-8070865 ( LABUAN )

PAHANG :-
1. ZULIANA ZULKEFLI – 013-9076596 ( BANDAR TUN RAZAK, KERATONG 3 )

PERAK :-
1. EPI RAFEEZA – 011 11188748 ( LUMUT )

 

COQHEALTH PLUS- membantu jantung lebih sihat bertenaga

download (1)

 

wahhh..dah bersarang sangat “umah” nan satu ini..hehehe….Insya Allah, akan cuba istiqamah untuk mengisi input yang berguna sebagai satu perkongsian ilmu untuk anda semua.

kali ini saya ingin perkenal produk terbaru ( dah 3 bulan di pasaran Malaysia pun..he he he )…iaitu ;

COQ10

 

 

Tahukah anda??

penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia dan dua setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca dari kanser. Manakala, mengikut perangkaan Organisasi Kesihatan Dunia, sejumlah 37% kematian di Malaysia berpunca daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan stok.

Kebanyakan pakar kesihatam ,emcadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup seharian seperti diet seimbang, mengambil makanan berkhasiat, suplemen yang berkualiti, senaman secara tidak teratur, tidak merokok dan mempunyai berat badan yang ideal. Coenzym Q10 (COQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.

PERBEZAAN SHAKLEE

– Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQhealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.

– Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.

– ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endonthelium (lapisan tisu antra kapilari darah dan jantung)

– CoQ10 berasal dari sumber semulajadi melalui penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semula jadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan dijakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya

– tanpa gluten

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jika berminat ingin mendapatkan produk ini, anda boleh hubungi saya :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

Email : admin@damiapitshop.com

telefon : 013 7374958

saya merupakan pengedar shaklee di kota tinggi dan sekitarnya. sekiranya berdekatan dengan saya, anda boleh mendapatkannya secara terus dengan saya.