RAHSIA KULIT GEBU, LICIN DAN CERAH : VITAMIN KULIT CANTIK

download (1)

“ala…muka aku banyak kesan jerawatlah…”

“ala….cmne nak buat kulit aku ni gebu, licin,..”

” ala, muka aku nampak suramlah.aku nak kulit nampak cerah..x yah gun foundation bagai”

nah, selalu jumpa soalan atau pertanyaan macam ni? ingin mencuba produk kecantikan di pasaran tetapi takut tidak ada kesan atau takut makin memudaratkan? saya memilih pengambilan vitamin SHAKLEE. kalau anda nak tahu, ramai je sebenarnya yang mengambil vitamin shaklee ni, cuma tak nak war warkan.takut kot rahsia kulit cantik mereka terbongkar!!! ha ha ha..kekdang perempuan ni lain sikit. tak share dengan orang lain apa yang diaorng ambil atau amalkan, tapi tidak bagi saya. saya memang mengambil vitamin kulit cantik a.k.a VITAMIN KECANTIKAN SHAKLEE.

saya tunjukkan vitamin kulit cantik yang saya sendiri amalkan :-

vitamin kulit cantik

ENERGIZING SOY PROTEIN : setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. parut-parut jerawat kita selama ini adalah disebabkan sel kulit tu takdiperbaharui dengan sel sel baru yang lebih gebu, licin dan cerah..kena lak kita ni x jaga pemakanan.pantang nampak makanan yang sedap, ters je tibai. tak pikir pun mana yang bagus dan sihat untuk kulit kita. so, jangan sia-siakan sel yang baru hidup tu dengan begitu saja, ambil kesempatan untuk tingkatkan kualiti sel sel baru tu dengan ESP ( protein yang cukup ).

VITAMIN C : membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi muka kita. sebab tu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, menandakan paras kolagen kita berkurangan. sebab tu para artis suka mengambil suntikan kolagen atau vitamin c untuk pastikan tahap kolagen mencukupi, walaupun usia 40an ke atas, wajah mereka tetap menten licin, gebu dan sihat macam anak dara 20an.

B COMPLEX : penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. so, tidak timbul lagi msalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B complex juga membantu dalam mestabilkan hormon badan kita, juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ia juga membantu menghasilkan kulit yang cantik dan ceria.

VITAMIN E : mampu memudarkan parut jerawat di wajah dengan berkesan. Selain itu, ia juga dianggap ejen antioksidan dan anti penuaan yang hebat. sangat sesuai untuk mereka yang menghadapi masalh kulit berminyak. silap-silap, orang mesti ingat anda berjalan dengan adik, walhal itu ANAK ANDA!!.

gabungan semua vitamn ini sangat membantu dalam menyelesaikan msalah kulit tidak sekata, masalah parut/bekas jerawa jika diambil secara berterusan. yang pasti, wajah anda lebih “asli” tanpa mekap yang berlebihan yang bukan saja boleh merosakkan kulit tetapi juga takut orang “seram” melihat solekan opera anda itu. dan juga, saper kata suami tak suka anda cantik? mau dia hari-hari nak balik cepat ke rumah semata-mata nak usap pipi anda yang gebu dan licin tu..aawww….

jadi, apa tunggu lagi???? jom dapatkan vitamin kulit cantik ini dengan segera…..hubungi saya :_
sms/whatsapp : 013-7374958
email : admin@damiapitshop.com

atau, jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, Johor , saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor dan anda boleh mendapatkannya terus secara COD dengan saya 🙂

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

download (1)

kehamilan adalah saat yang paling membahagiakan dalam hidup seorang wanita.  satu saat yang pasti ditunggu2 oleh mereka yang berkahwin. ia digelar penyatuan dua jiwa. oleh itu, mereka sangat menitik beratkan penjagaan semasa kehamilan agar anak yang dikandungnya akan sihat dan menjadi anak yang hebat.

menurut pakar farmasi, Faten Fareza, pengambilan vitamin pentind dan menjadi kemestian kepada bakal-bakal ibu.  Wanita hamil memerlukan nutrien yang lebih daripda biasa bagi memastikan kesihatannya berada pada tahap optimum. suplemen yang bersesuaian di awal kandungan ialah ASID FOLIK bagi mengelakkan risiko spina bifida dan kecacatan tiub neural. ASID FOLIK juga turut disarankan diambil seawal 3 bulan pra kehamilan apabila anda merancang untuk hamil. Selain ASID FOLIK, MULTIVITAMIN lengkap dengan pelbagai vitamin dan mineral adalah satu lagi suplemen PENTING semasa tmpoh kehamilan.

katanya lagi, mengambil vitamin dan makanan tambahan pada masa yang sesuai akan menambah keberkesanan penyerapan dan fungsinya,. Multivitamin atau suplemen dapat membantu melengkapkan sumbr nutrisi yang diperolehi daripada makanan yang diambil oleh anda dan membatu tumbesaran bayi dalm kandungan. ibu yang hamil melalui proses perubahan fizikal dan hormon yang kadang kala menyebabkan perubahan daripada ketahanan fizikal dan emosi. Justeru itu, pengambilan multivitamin atau suplemen hanya sebagai pelengkap keapda diet seimbang yang sangat penting semasa kehamilan berlaku.

SUPLEMEN APA YANG TERBAIK SEMASA KEHAMILAN ?

1) OMEGA 3, OMEGA 6, DHA DAN EPA ( MINYAK IKAN )

– ia adalah untuk meransang minda dan pertumbuhan anak. selain menjadikan anak seorang yang bijak dan hebat. MInyak ikan merupakan sumber yang terbaik asid lemak Omega 3 dan DHA. badan kita tidak menghasilkan asid lemak dengan sendirinya dan hanya boleh diperolehi dari sumber makanan.

– Pembentukan secara optimum sel-sel otak ini membantu fungsi otak bayi seperti memori, fokus dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan.

2)MULTIVITAMIN

3) ASID FOLIK

– Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.
Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.
Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu.

4) ZAT BESI

– Semasa hamil, anda perlukan lebih zat besi untuk membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi. Jika anda tidak mendapat zat besi yang mencukupi untuk menjana penghasilan hemoglobin bagi anda berdua, anda mungkin akan mengalami anaemia akibat kekurangan zat besi. Ini merupakan jenis anaemia yang paling biasa berlaku dalam kehamilan. Kira-kira satu dalam lima wanita mengalaminya semasa hamil.

5) KALSIUM

 

SUPPLEMENT PENYUSUAN DAN MILK BOOSTER YANG TERBAIK UNTUK ANDA

Assalamualaikumm….

hai..hai..hai….hari nak story mory pasal supplement penyusuan…semua orang mencari supplement yang terbaik untuk tempoh penyusuan…..ada yang serasi dengan milk booster secara semulajadi…ada yang  memilih milk booster secara supplement, herba , jamu dan sebagainya…untuk saya?…supplement penyusuan dan milk booster yang terbaik, adalah SHAKLEE…

saya mencuba supplement ini ketika bayi berumur 7 bulan…kalut dengan stok yang semakin berkurangan, baby yang semakin kuat menyusu dan juga badan yang semakin penat dengan anak-anak, urusan keja , buatkan saya terpikir untuk mencari “something” yang boleh melancarkan dan mencapai impian saya untuk menyusukan anak sehingga 2 tahun….dannnnnnn saya telah terjumpa MILK BOOSTER MELALUI SUPPLEMENT SHAKLEE….

memula saya ambil set asas iaitu B COMPLEX, VITAMIN C, VITALEA DAN ALFALFA….kenapa saya ambil ke empat-empat supplement ini?..ini kerana, saya perlu supplement yang mampu buat saya cergas, tidak mudah penat dan yang pentingggggg PENYUSUAN saya lancar….  ALhamdulillah, dengan pengambilan supplement ini dan juga berdisplin serta mengamalkn 3 prinsip asas penyusuan iaitu, air yang sentiasa mencukupi untuk keperluan badan, supply & demand ( sentiasa kosongkan breast dan direct feeding baby), dan saya sentiasa berdoa dan berdoa pada Allah agar perjalanan penyusuan saya ini berjaya… syukur…sehingga hari ni , umur baby saya sudah menjangkau 2 tahun 7 bulan, susu saya masih ada…alhamdulillah….akan tetapi, saya ada cadangan supplement penyusuan mana yang ssuai dengan anda.
Selain itu, saya juga mengambil ESP (energizing soy protein ) untuk saya kekalkan berat badan saya dan buat saya bertenaga,….jom kita tengok kenapa saya pilih supplement2 ini :-

 Apa kepentingan setiap supplemen ini pula?

Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.




B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.





Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU. Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan…secara automatik kesan baik pd bby..susah nak kena kembung.

 

Kalsium@ Ostematrix :
Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.



Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
 

Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.




 ingin dapatkan produk ni?..hubungi saya…oh ya!!! saya adalah pengedar shaklee di KOTA TINGGI dan kawasan sekitarnya….

sms/call.whatsapp : 013 7374958
email : damia_pitshop@yahoo.com
fb : siti noriza saleh

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

AWET MUDA DENGAN ESP ( ENERGIZING SOY PROTEIN )

Apakah ESP? Kenapa protien penting kepada untuk kesihatan tubuh badan?
 Kepentingan protein:
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama dalam hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ dan kematian.
Apa itu asid amino?:
Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.
Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. ESP Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehinggan kepada pengeluarannya.
Manfaat Utama ESP 
Awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dll. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
Baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol dan mencegah risiko osteoporosis serta sakit jantung.
Baik untuk prostat – genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
Kulit remaja – merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka, dan mengurangkan kesan parut.
Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baikuntuk kekal bertenaga, mecegah migrain, imsomnia dan tekanan.
Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Sekilas info ESP :
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah
ESP ni bertindak sebagai energy booster dan bagi kita rasa kenyang. Selain tu, bagi bf moms, ESP ini sangat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu badan. Memang best!

kredit : azrin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : damia_pitshop@yahoo.com atau 
add saya di fb ( siti noriza saleh ) 
 yahoo messenger : nuriezam_040806 
talk : damiapitshop 

 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

SIAPA PERLUKAN PROTEIN?

Tidak semua orang memerlukan jumlah yang sama protein. Berikut adalah enam kumpulan yang perlu untuk memberi perhatian lebih kepada keperluan protein mereka.

1) Wanita hamil dan penyusuan. 
Lauren Antonucci, MS, RD, pengarah Tenaga Pemakanan di New York berkata, wanita hamil memerlukan kira-kira 10 lebih gram protein daripada sebelum mengandung. Dan “wanita yang masih menyusu badan perlukan protein 20 gram lebih hari daripada yang mereka lakukan sebelum mengandung untuk menyokong pengeluaran susu,” kata Antonucci. Anda akan mendapat 10 gram dalam satu yogurt Yunani atau setengah cawan keju kotej, Beliau menggalakkan wanita hamil untuk mendapatkan 20 hingga 30 gram protein mereka sehari dari produk tenusu rendah lemak kerana kalsium dan vitamin D adalah penting untuk kesihatan tulang ibu dan bayi.

2) Atlet. 
Kebanyakan sukan melibatkan fizikal  otot semasa aktiviti . Jadi keperluan protein orang yang aktif dipengaruhi oleh panjang, kekerapan dan intensiti latihan mereka. Atlet Endurance seperti marathoners memerlukan protein kira-kira 50% lebih daripada orang yang tidak aktif, kata pakar diet sukan Josephine Conolly-Schoonen, MS, RD, Medscape Hari ini. Pembina badan mungkin memerlukan protein dua kali ganda sebagai orang yang tidak aktif.

3) Mereka yang ingin diet. 
Apabila ingin mengurangkan berat, matlamatnya adalah untuk mengurangkan lemak badan tetapi mengekalkan jisim otot tanpa lemak. Protein membantu anda berbuat demikian. Makanan protein cenderung untuk menjadi lebih kenyang, jadi mereka melambatkan kelaparan, menjadikannya lebih mudah untuk melekat dengan program anda berat badan. Hanya memerhatikan dengan kalori dan saiz bahagian pilihan protein anda apabila termasuk mereka dalam makanan dan makanan ringan.

4) Vegetarian. 
Apabila kaunseling vegetarian, Antonucci mendapati  makanan yang berprotein – daging, ikan, telur, atau tenusu – sedang dimasukkan atau dikecualikan daripada diet. Selagi vegetarian makan pelbagai makanan yang sihat, mereka harus mampu untuk mendapatkan jumlah yang disyorkan protein dari sumber-sumber lain daripada daging.

5) Vegan.
Orang yang tidak makan apa-apa produk haiwan bergantung kepada kacang, kacang kering, dan bijirin sebagai sumber protein utama mereka. Sayur-sayuran, kacang, dan benih juga mengandungi sejumlah kecil itu. Vegan boleh memenuhi keperluan protein mereka, tetapi ia memerlukan perancangan yang teliti dan mungkin memerlukan lebih banyak makanan untuk berbuat demikian.

sumber : http://www.webmd.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : damia_pitshop@yahoo.com atau 
add saya di fb ( siti noriza saleh ) 
 yahoo messenger : nuriezam_040806
 talk : damiapitshop

 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

PROMOSI ENERGIZING SOY ISOLATE

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.
Shaklee ESP:

•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:
~ Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
~ Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
~ Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
~ Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
~ Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
~ Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
~ Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
kredit : adilah 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Hubungi saya :- call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau email : damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) yahoo messenger : nuriezam_040806 talk : damiapitshop untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

ENERGIZING SOY ISOLATE PROTEIN

PERBEZAAN SHAKLEE 

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan  protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein yang  ertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana, kini,   banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama  mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.
ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang  sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kuantiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee  hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang  mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap  850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan   sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur –   tua dan muda. Manakala kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah  iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap diabetes.
Satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x   ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid  urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Manfaat Utama ESP

* Awet muda – asid amino penting  untuk membina otot, kuku, rambut,  darah, organ, kulit, kelenjar dll.  Pengambilan yang kerap adalah kunci  kepada awet muda.
* Baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia  membantu merendahkan paras kolesterol dan mencegah risiko osteoporosis   serta sakit jantung.

* Baik untuk prostat – genistein yang terkandung dalam kacang soya  terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia   memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel   DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
* Kulit remaja – merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan  kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka, dan mengurangkan kesan  parut.
* Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan  sistem  imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mecegah migrain,  imsomnia dan  tekanan.
* Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan   rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
* Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

SUMBER: Buku Panduan Nutrisi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hubungi saya :- call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau email : damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) yahoo messenger : nuriezam_040806 talk : damiapitshop untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

1 2 3 6