TIPS BERPUASA DENGAN SHAKLEE

Bulan Rejab sudah menjengah…maka ada ibu-ibu yang sudah mula mengambil berkat bulan ini untuk menbayar puasa tahun lepas atau mengambil nya sebagai puasa sunat…..bagi-bagi yang menyusukan atau tidak menyusukn, saya bawakn salah satu tips berpuasa dengan menggunakan produk SHAKLEE…..

Credit to Dilla

Pejam celik..pejam celik..dah masuk bulan Rejab ye..lepas ni Syaaban pula, lepas tu Ramadhan. Puasa tahun lepas banyak lagi tak ganti ni..Jom kta ganti puasa! Bagi ibu – ibu yang berjaya puasa penuh tahun lepas syukur Alhamdulillah..bestnye!!tp kalau nak puasa sunat untuk bulan ni pun boleh juga..bulan Rejab ni kalau kita dapat puasa sunat..banyak ganjaran pahala yang kita dapat.


Seperti biasa bila lepas pam susu atau semasa pam susu kita mesti merasa sangat dahaga dan laparkan..tapi selepas mama amalkan beberapa perkara ni, Alhamdulillah mama dapat atasinya..dahaga tu mestilah ada,tipulah kalau mama cakap langsung tak dahagakan..tapi tidaklah seteruk macam biasa.


Hari ni mama nak berkongsi serba sedikit cara mama amalkan puasa sewaktu menyusu dan serba sedikit cara kita mengambil Shaklee.


SAHUR

1.Makan makanan berkhasiat.

2.Makan buah kurma

3.Minum air secukup

4.Ambil ESP + Performance Drink, B Com dan Alfalfa 2biji.


KETIKA BERBUKA PUASA

1.Makan makanan seimbang

2.Minum air longan kering (rebus sendiri) atau apa2 air yang anda rasa boleh menambahkan susu..pastikan jangan ambil ais!

3.Ambil Vitalea, Vit C dan Alfalfa 2 biji


SEBELUM TIDUR

1. Ambil ESP + Performance Drink

2. Amalakan mambaca surah Hujurat (banyakkan susu) dan Al-Waqiah (murah rezeki)


MEMERAH

1.Perah pada waktu sahur

2.Perah pada waktu rehat di pejabat

3.Jika perlu lebihkan memerah pada malam hari


MIND SETTING

1.Yakin boleh dan kawal emosi, elak dari stress

2.Kuatkan semnagat

3.Dapatkan sokongan


1) Ketika nak makan nasi, bacalah selayaknya sebagai seorng Islam. Gumpalkan nasi sebanyak tiga kali ketul. Baca surah Al-Ikhlas 1 kali dan makan nasi segumpal. Baca lagi, makan lagi surah Al-Ikhlas setiap kali anda makan seketul gumpalan nasi tadi.


2) Dah habis tiga gumpal tu makanlah seperti biasa. Selepas makan sahur, makan buah kurma 7 biji. Sebelum makan, bacakan selawat satu kali dan makan sebiji buah kurma (ulang sehingga 7 kali bersamaan dengan 7 biji kurma).

3) Pastikan selepas berbuka sehingga bersahur banyakkan minum air masak. Letak botol di tepi katil untuk memudahkan kita minum setiap kali terjaga dari tidur.


jadi….dapatkan segera produk shaklee ….

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? . Boleh isikan EMAIL, YM atau SMS kan kepada saya 013-7374958. Salam sayang dari DAMIA PIT SHOP ( siti ). dan semestinya, TIPS EKSLUSIF hanya utk pelanggan saya…

ESP UNTUK IBU YANG RISAUKAN PAYUDARA KENDUR

jom baca artikel ini. credt to: azrin

Ramai lagi golongan ibu yang khuatir jika menyusukan anaknya, si ibu akan mengalami kekenduran payudara atau kata lain hilang keanjalan payudara.Adakah benar ini akan terjadi?Begitu juga ada segelintir wanita yang takut untuk melahirkan anak, atas alasan ingin fokus pada kerjaya terlebih dahulu. Namun tidak dinafikan golongan kecil ini takut mengalamai perubahan yang drastik terhadap bentuk tubuh badan mereka setelah melahirkan zuriat mereka.

Sedarkah kita kaum ibu, apabila melahirkan anak,

warna aerola atau sekitar kawasan nipple akan berubah menjadi gelap dan makin ramai anak yang dilahirkan maka akan lebih gelap kawasan tersebut dan ada yang berubah kepada warna kehitaman. Memang benar ada wanita yang melalui fasa yang sedikir getir apabila menyusukan anak, bentuk payudaranya hilang keanjalan. Namun bukan semua melalui fasa ini.Jika kita mengambil langkah awal

menjaga pemakanan dan mengambil makanan tambahan yang bersesuaian dengan keperluan tubuh badan serta penyusuan insyaALLAH masalah perubahan warna puting dan keanjalan akan dapat diatasi.Percayakah kalian bahawa pengambilan

Vitamin E 400 iu beserta selenium dan ESP membantu mengatasi masalah ini?Cuba baca petikan testimoni ini :

” Then search pasal nk tmbh susu tetiba jumpa blog Ita, tu yg try Set F tmbh ESP sbb masa tu br beli vitamin2 dr farmasi. Alhamdulillah.. hari pertama amik ESP dgn Alfalfa susu naik balik kepada 3oz dr 1oz hari sebelumnya. Dua ari lepas tu susu naik lagi dr 3oz kpd 5oz skali pam. Punya la suka.. Masa tu minum ESP 1x sehari dan 2 biji Alfalfa. Pikir nk jimat pun ada gak sbb baru renew insuran dan roadtax keta 🙂
 
Lagi satu saya suka (segan nk bgtau ni) sbb nipple lepas bersalin anak pertama tambah gelap.. smp anak ketiga ni lagi gelap.. TAPI sejak amik Vitamin E dr Ita aritu nipple kurang gelap dan skang ni nipple agak cerah (mcm ms blum kawin).. X sangka plak Vitamin E tu blh mencerahkan nipple.. plan amik untuk cantikkan kulit muka je sbb dh mula kusam.. tp result muka dh mula berseri sikit dr sebelumnya dan siap extra benefit lg.. “


ESP membantu menganjalkan bentuk payudara wanita terutama yang menyusukan anaknya. Semua ibu yang telah mencuba ESP mengakui kebenarannya. Payudara mudah rasa berat jika bayi lambat menyusu atau sesi perahan tertunda. Selain itu payudara tidak mudah lembik atau hilang keanjalan. Namun pengambilan yang konsisten membantu mendapatkan hasil yang baik.
Credit http://www.shaklee4petite.com/

ENERGIZING SOY PROTEIN

 

Energizing Soy Protein – Vanilla

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi
Kandungan rendah lemak bukan GMO (Genetically Modified Organism) iaitu tidak merubah kandungan genetik organismanya, dan lengkap dengan protein yang mengandungi sembilan asid amino penting ini sesuai untuk seisi keluarga. Bagi setiap satu hidangan Energizing Soy Protein Shaklee memberikan kandungan14 gram soya protein yang diperlukan oleh hati yang sihat.

Tahukah Anda?
Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I.) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I. yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Perbezaan Shaklee
Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen kami dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

1 4 5 6