TESTIMONI : MASALAH KULIT BERJERAWAT

[KULIT CANTIK TIDAK KEKAL SELAMANYA]

.

Kali ni saya nak berkongsi pula testimoni dari Puan Sya yang mempunyai masalah kulit muka selepas mengalami perubahan hormon dalam badan. Yang lebih menarik, bukan setakat masalah kulit saja berjaya di atasi, malahan siap dapat bonus kurus lagi!  selepas menggunakan produk Shaklee iaitu SR Vitamin C, Vitamin E, Collagen Powder dan Energizing Soy Protein . ikuti perkongsian testimoni penyakit kaki tangan dan mulut akhirnya pulih.

 

TESTIMONI 2 :  SYA MADEENA (banyak lagi testimoni di pages : SUPERMOM SHAKLEE STORY)

.

Sya tak pernah mengalami masalah kulit sejak dari sekolah sampai lah diploma. Kulit licin bersih saja.

Kalau ada masalah pon hanya setakat sunburn sebab banyak berjemur! Almaklum waktu sekolah aktif kawad lah, sukan lah, apa lah.

Sunburn tu normal. Tapi jerawat memang takda!
.

Disangkakan kulit cantik tu kekal selamanya tapi semuanyaaa hanya sekadar mimpi. Masuk je degree muka menjadi sensitif. Sangat sensitif!
.

Aaah 😭😭😭 kulit tak tahan dengan cuaca panas, muka teruk sangat. Takda ruang pon kat kulit muka ni yang takda jerawat.

Naik pulak jenis bertompok bintik-bintik hitam terus buat muka nampak kusaaam! Gelap!
Read more

RAHSIA KULIT GEBU, LICIN DAN CERAH : VITAMIN KULIT CANTIK

download (1)

“ala…muka aku banyak kesan jerawatlah…”

“ala….cmne nak buat kulit aku ni gebu, licin,..”

” ala, muka aku nampak suramlah.aku nak kulit nampak cerah..x yah gun foundation bagai”

nah, selalu jumpa soalan atau pertanyaan macam ni? ingin mencuba produk kecantikan di pasaran tetapi takut tidak ada kesan atau takut makin memudaratkan? saya memilih pengambilan vitamin SHAKLEE. kalau anda nak tahu, ramai je sebenarnya yang mengambil vitamin shaklee ni, cuma tak nak war warkan.takut kot rahsia kulit cantik mereka terbongkar!!! ha ha ha..kekdang perempuan ni lain sikit. tak share dengan orang lain apa yang diaorng ambil atau amalkan, tapi tidak bagi saya. saya memang mengambil vitamin kulit cantik a.k.a VITAMIN KECANTIKAN SHAKLEE.

saya tunjukkan vitamin kulit cantik yang saya sendiri amalkan :-

vitamin kulit cantik

ENERGIZING SOY PROTEIN : setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. parut-parut jerawat kita selama ini adalah disebabkan sel kulit tu takdiperbaharui dengan sel sel baru yang lebih gebu, licin dan cerah..kena lak kita ni x jaga pemakanan.pantang nampak makanan yang sedap, ters je tibai. tak pikir pun mana yang bagus dan sihat untuk kulit kita. so, jangan sia-siakan sel yang baru hidup tu dengan begitu saja, ambil kesempatan untuk tingkatkan kualiti sel sel baru tu dengan ESP ( protein yang cukup ).

VITAMIN C : membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi muka kita. sebab tu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, menandakan paras kolagen kita berkurangan. sebab tu para artis suka mengambil suntikan kolagen atau vitamin c untuk pastikan tahap kolagen mencukupi, walaupun usia 40an ke atas, wajah mereka tetap menten licin, gebu dan sihat macam anak dara 20an.

B COMPLEX : penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. so, tidak timbul lagi msalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B complex juga membantu dalam mestabilkan hormon badan kita, juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ia juga membantu menghasilkan kulit yang cantik dan ceria.

VITAMIN E : mampu memudarkan parut jerawat di wajah dengan berkesan. Selain itu, ia juga dianggap ejen antioksidan dan anti penuaan yang hebat. sangat sesuai untuk mereka yang menghadapi masalh kulit berminyak. silap-silap, orang mesti ingat anda berjalan dengan adik, walhal itu ANAK ANDA!!.

gabungan semua vitamn ini sangat membantu dalam menyelesaikan msalah kulit tidak sekata, masalah parut/bekas jerawa jika diambil secara berterusan. yang pasti, wajah anda lebih “asli” tanpa mekap yang berlebihan yang bukan saja boleh merosakkan kulit tetapi juga takut orang “seram” melihat solekan opera anda itu. dan juga, saper kata suami tak suka anda cantik? mau dia hari-hari nak balik cepat ke rumah semata-mata nak usap pipi anda yang gebu dan licin tu..aawww….

jadi, apa tunggu lagi???? jom dapatkan vitamin kulit cantik ini dengan segera…..hubungi saya :_
sms/whatsapp : 013-7374958
email : admin@damiapitshop.com

atau, jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, Johor , saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor dan anda boleh mendapatkannya terus secara COD dengan saya 🙂

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

download (1)

kehamilan adalah saat yang paling membahagiakan dalam hidup seorang wanita.  satu saat yang pasti ditunggu2 oleh mereka yang berkahwin. ia digelar penyatuan dua jiwa. oleh itu, mereka sangat menitik beratkan penjagaan semasa kehamilan agar anak yang dikandungnya akan sihat dan menjadi anak yang hebat.

menurut pakar farmasi, Faten Fareza, pengambilan vitamin pentind dan menjadi kemestian kepada bakal-bakal ibu.  Wanita hamil memerlukan nutrien yang lebih daripda biasa bagi memastikan kesihatannya berada pada tahap optimum. suplemen yang bersesuaian di awal kandungan ialah ASID FOLIK bagi mengelakkan risiko spina bifida dan kecacatan tiub neural. ASID FOLIK juga turut disarankan diambil seawal 3 bulan pra kehamilan apabila anda merancang untuk hamil. Selain ASID FOLIK, MULTIVITAMIN lengkap dengan pelbagai vitamin dan mineral adalah satu lagi suplemen PENTING semasa tmpoh kehamilan.

katanya lagi, mengambil vitamin dan makanan tambahan pada masa yang sesuai akan menambah keberkesanan penyerapan dan fungsinya,. Multivitamin atau suplemen dapat membantu melengkapkan sumbr nutrisi yang diperolehi daripada makanan yang diambil oleh anda dan membatu tumbesaran bayi dalm kandungan. ibu yang hamil melalui proses perubahan fizikal dan hormon yang kadang kala menyebabkan perubahan daripada ketahanan fizikal dan emosi. Justeru itu, pengambilan multivitamin atau suplemen hanya sebagai pelengkap keapda diet seimbang yang sangat penting semasa kehamilan berlaku.

SUPLEMEN APA YANG TERBAIK SEMASA KEHAMILAN ?

1) OMEGA 3, OMEGA 6, DHA DAN EPA ( MINYAK IKAN )

– ia adalah untuk meransang minda dan pertumbuhan anak. selain menjadikan anak seorang yang bijak dan hebat. MInyak ikan merupakan sumber yang terbaik asid lemak Omega 3 dan DHA. badan kita tidak menghasilkan asid lemak dengan sendirinya dan hanya boleh diperolehi dari sumber makanan.

– Pembentukan secara optimum sel-sel otak ini membantu fungsi otak bayi seperti memori, fokus dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan.

2)MULTIVITAMIN

3) ASID FOLIK

– Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.
Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.
Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu.

4) ZAT BESI

– Semasa hamil, anda perlukan lebih zat besi untuk membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi. Jika anda tidak mendapat zat besi yang mencukupi untuk menjana penghasilan hemoglobin bagi anda berdua, anda mungkin akan mengalami anaemia akibat kekurangan zat besi. Ini merupakan jenis anaemia yang paling biasa berlaku dalam kehamilan. Kira-kira satu dalam lima wanita mengalaminya semasa hamil.

5) KALSIUM

 

TESTIMONI – ESP ( gebu, anjal, berseri-seri )


kredit to : mama faiz

Pada mulanya, aku minum Energizing Soy Protein (ESP) sebab nak tambah susu dan memperkayakan khasiat susuibu sahaja. But then, aku terasa kelainan pada tubuh badan aku sendiri. Apa kelainannya? Meh aku list down.

Hot.. Popular.. Marvellous.. 

  • Kulit badan terasa licin. Kalau dulu aku gesel-gesel kaki antara kaki terasa noo kasarnya. Macam pekerja buruh pon ada. Kekeke. Tapi sekarang, sungguh seronok nak gesel kaki sendiri. Err. Kenapa bunyi macam tidak senonoh je ni? Okeh, NEXTTT!
  • Tapak kakiku yang kasar berdengkang sebelum ini sudah licin yow! Yang ini, suamiku yang perasan tahu? Masa tu duduk bersila, pastu dia tanya, “Eh, mana pergi kulit kasar kat tapak kaki awak? Dah hilang?” I pon tersipu-sipu malu. Cececece.
  • Kulit muka jadi berseri, anjal dan gebu. Hoy gilalah buat entry up diri sendiri. Tapi betul okeh. Aku tak tipu. Dah ramai dah perasan dengan perubahan muka aku sendiri. Semua akan cakap muka aku berseri-seri. Sampai ada yang kata pembawakkan budak! HOY!
  • Aset-aset’ peribadi terasa gebu dan anjal. Ini tak payah cerita panjang. Nak tahu PM aku. Muehehehe.
  • Badan yang dulunya terasa mudah penat, letih dan lesu terasa segar je setiap hari. Bab ini, aku cadangkan pengambilan bersama Ostematrix (pil Kalsium).
Fakta : Pengambilan Protin adalah sangat diperlukan bagi makanan sel-sel dalam badan kita. Sel badan yang sihat akan menjamin penyerapan vitamin-vitamin lain yang kita makan dengan lebihefektif dan optimum.

_______________
sumber : Blog beliau


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

MINUMAN KESIHATAN DAN KECERGASAN – hanya yang terbaik untuk anda

 Assalamualaikum….


hari ni dah 2 Rejab….bagi saper2 yang ingin mendapatkan pahala puasa di bulan Rejab, masih sempat lagi…jauhhhh lagi..tapi jangan tangguh-tangguh..bagi yang ingin ganti puasa, masa nilah anda perlu ganti puasa anda…lepas Rejab dah Syaaban,,..kang, tangguh punya tangguh, smpai ke Ramadhan…dah kene bayar fidyah pulak…x moh..xmoh….jangan macam tu…so, apa kata, kita mulakan sahur kita dengan 3 produk terbaik dari SHAKLEE supaya kita kekal cergas dan cerdas….produk ni sangat-sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mengandung yang ingin berpuasa penuh pada bulan Ramadhan nanti serta ibu-ibu yang menyusu yang risaukan susu mereka akan merundum kalau mereka berpuasa……..

saya perkenalkan……

ESP – ENERGIZING SOY PROTEIN
– Makan protein yang mencukupi adalah penting kepada pembentukan bayi kerana protein penting untuk pertumbuhan sel dan penghasilan darah bayi. Ia juga penting untuk pertumbuhan dan fungsi tisu plasenta, amnion dan tisu ibu. Anda perlu mengambil kira-kira 60 gram protein setiap hari semasa hamil — kira-kira 10 gram lebih daripada apa yang anda harus makan. Makanan yang kaya dengan protein termasuk daging tanpa lemak, telur, keju, ikan, susu dan kacang. 

MEALSHAKE
* Pemakanan semulajadi yang baik n rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah 
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium

PERFOMANCE DRINK
* Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
* Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
* Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
* Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

jom..apa lagi…x mampu beli ketiga-tiga produk ni?>.anda bolh pilih salah satunya ..mana yang sesuai utk anda?..anda boleh hubungi saya…x de masalah.. 🙂


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

NUTRIEN TERBAIK SEMASA KEHAMILAN YANG PERLU ANDA KETAHUII

Hari ni saya nak share pasal nutrien dan pengambilan vitamin yang penting untuk ibu-ibu yang hamil… ini adalah hasil dari pembacaan saya dan saya terpanggil untuk berkongsi dengan ibu-ibu hamil atau bakal hamil di luar sana… Insya ALlah, saya juga akan menyusul satu tika nanti kalau diizinkan oleh Allah.. 🙂
nutrien terbaik bagi ibu hamil 
 * setiap ibu hamil perlu menitikberakan pengambilan vitamin dan mineral dalam pemakanan harian.  seiring dengan pertambahan usia kandungan, keperluan nutrien atau khasiat pemakanan turut meningkat.  Ini penting bagi menjamin kesihatan anda dan janin.
 nutrien tersebut ialah :-

1) PROTEIN
– Makan protein yang mencukupi adalah penting kepada pembentukan bayi kerana protein  penting untuk pertumbuhan sel dan penghasilan darah bayi. Ia juga penting untuk pertumbuhan dan fungsi tisu plasenta, amnion dan tisu ibu. Anda perlu mengambil kira-kira 60 gram protein setiap hari semasa hamil — kira-kira 10 gram lebih daripada apa yang anda harus makan. Makanan yang kaya dengan protein termasuk daging tanpa lemak, telur, keju, ikan, susu dan kacang. 
– Bagi anda yang gemarkan soya, anda boleh pilih ESP ( Energizing Soy Protein ) dari shaklee… Sumber protein yang diproses dari soya… sangat sesuai utk anda..Mudah disediakan..hanya satu-3 sudu dlm sehari…
                                                                                                                         
2) KARBOHIDRAT DAN LEMAK
– Diperlukan untuk membekalkan tenaga pada tubuh setiap hari sekaligus menjadikan tubuh tidak penat.
3) KALSIUM
– ketika hamil, kalsium memang penting untuk membantu pertumbuhan bayi serta melindungi anda daripada risiko osteoporosis.  JIka keperluan kalsium tidak mencukupi, kekurangan kalsium itu akan diambil daripada tulang anda.  Makanan yng banyak mengandungi kalsium ialah sayur-sayur hijau dan kekacang.  Saat ini, kalsium paling baik diperoleh daripada susu serta produk olahannya.  susu juga mengandungi jumlah vitamin yang tinggi seperti vitamin A, D, B2, B3 serta vitamin C.. tapi, tahukah anda, sukatan yang bagaimana yang perlu anda ambil untuk menentukan sukatan kalsium dalam sehari?…saya syorkan anda mengambil OSTEMATRIK dari SHAKLEE..ianya mampu mengurangkan bengkak di kaki anda dan mengurangkan sakit tulang belakang anda…
                                                                                                                         
4) ZAT BESI
– Sangat penting dalam membantu proses menghasilkan sel-sel darah merah.  Paling utama lagi ialah mencegah timbulnya anemia.  terdapat pada sayur-sayuran hijau seperti bayam, kangkung, daging dan hati.
utk ini, saya syorkan MULTIVITAMIN/VITALEA dari SHAKLEE...didalamnya ada zat besi yang sangat membantu ibu-ibu hamil dari kurang darah… cubalah..anda pasti merasai kesannya 











          
5) ASID FOLIK
-Berdasarkan beberapa penemuan pakar kesihatan, wanita hamil yang kekurangan asid folik besar risikonya mengalami risiko keguguran ataupun kerosakan janin…saper cakap ambil acid folik boleh buat bayi besar dan susah nak beranak?..anda sanggup tanggung risiko keguguran atau anak anda tidak sempurna sifatnya?..memang ianya dari Allah..sekurang-kurangnya kita berusaha menjauhinya kan?…

6) VITAMIN B KOMPLEKS
– Berguna untuk menjaga sistem saraf, otot dan jantung agar berfungsi secara normal.  Boleh diperoleh daripada biji-bijian, kekacang, sayur-sayuran hijau, telur dan produk susu.
untuk ACID FOLIC dan B COMPLEKS, saya syorkan anda mengambil B COMPLEX dari shaklee ini…ini kerana, B COMPLEX ini mengandungi semua VITAMIN B yang diperlukan oleh ibu hamil.. Ia ada 8 VITAMIN B dan ada acid folic..so, anda tidak perlu risau kalau anda kurang acid folic..

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

FENOMANIA????…ANDA PILIH SAPER?….SAYA PILIH ESP…ha ha ha ha

TReng….trengg……sekarang ada pogram terbaru di ASTRO… FENOMANIA!!!!! macam-macam artis glamour ada….hazama, jaclyn, alyah, stacy dan macam-macam lagi……w.pun apa jua pogram yang melanda kt negara kita ni, saya tetap dengan pujaan hati saya ….ENERGIZING SOY PROTEIN!!!!!!!!!!!!!!!!
1) Tak payah nak panas-panaskan airnya…..
2) guna air suam/ sejuk je bila nak bancuh ESP ni…
3) Kualiti terjamin
4) Protein dan kandungan di dalammnya tidak hilang
5) Sangat jimat…1 hingga 3 sudu je sehari
6) fleksibel..dari anak2 umur 2 tahun hingga mak bapak budak yg umur 40, 50 , 60 tahun tu
7) Bekas yang kedap udara dan terjamin
8) Terdiri daripada 9 komponen asid amino untuk memudahkan penyerapan oleh badan.
9) Membina sel-sel tubuh.
10) membantu kesihatan kuku dan rambut
11) membina ketahanan badan
12) menambah susu badan…kalau anda lelaki atau wanita yang tidak menyusukan, idoklah kuar susu ye…he he he

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

1 2 3