RAHSIA KATE MIDDLETON BOLEH KURUS

Ramai yang kagum dengan penampilan Duchess of Cambridge iaitu Kate Middleton. Lagi lagi masa beliau baru lepas bersalin. muka berseri seri, pakai kasut tumit tinggi lagi. Akak pun jeles tau. iyerlah, 99% kalau kita baru lepas bersalin, semua berkain batik dan pakai baju sejuk. tapi beliau, steady je. Pakai gaun lagi. semua orang tertanya tanya apa rahsia Kate Middleton boleh kurus atau boleh maintain kurus.

rs_634x1024-131018052218-634-kate-middleton-duchess-catherine.ls.101813_copy

Ramai yang mengidam untuk memiliki bentuk tubuh badan seperti beliau (akak pun..kih kih kih ) dan mencari apa rahsianya untuk kekal kurus. Hah,ni akak terjumpa satu artikel menceritakan rahsia Kate Middleton boleh kurus. Rahsianya ialah :-

  • Beliau hanya mengambil jus hijau pada waktu pagi.
  • Beliau menikmati jus sayur atau buah buahan hijau segar yang dikisar

katanya, ia mampu menurunkan berat badan dengan pantas. Malahan minuman itu juga sihat dan memberi tenaga untuk tubuh badan. Itulah amalan yang Kate Middleton lakukan setiap hari. Hah, apa lagi. Buat dan amalkan hari hari tau.

Letih nak blender buah hari hari..buah hijau segar pulak tu. kih kih kih. kat sini yang buah segar apa ye? Sayur pun layu layan. hu hu hu.

akak amik jugalah jus buah dan jus sayur. lepas tu akak amik juga lecithin dan alfalfa. mana tau, sayur dan buah dah kehilangan % nutrisinya, akak top up dengan suplemen pula. ye tak?

set kurus

ni lah 2 suplemen yang akak ambil hari hari. jenis tekak tak boleh terima sayur sayur., he he he.

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damia_pitshop

RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

bismillah

RAWATAN PENYAKIT JANTUNG

Sekarang ini, bila orang bercakap pasal sakit jantung, ia seolah olah menjadi satu penyakit yang perlu semua orang kena. Malahan ia tidak menjadi satu kepelikan bila ia menjadi satu ancaman maut kepada orang ramai. Betul tak? Cuba kalau kita dengar berita ada kematian di kampung atau kematian seseorang. Soalan pertama yang kita tanya ialah ‘ sakit apa arwah tu?”…. sakit jantung …. “ooooo..sakit jantung”…kan kan?? So Nampak macam oh..no wonderlah meninggal.sakit jantung rupanya. Seolah olah ia penyakit yang perlu dihidapi oleh semua orang.

Tetapi apakah kita juga nak diserang sakit jantung..apatah lagi sakit jantung ni tiada amaran khas. Oleh itu, apa perlu kita buat??? Jom kita amalakn kaedah rawatan baru ini..tanpa perlu ubat ubatan dari doctor.. Ianya adalah rawatan dari diri kita sendiri. Ye, kita sendiri yang perlu membuat rawatan itu.

 

serangan-jantung

 

 

 

KAEDAH RAWATAN UNTUK KITA SEBELUM DISERANG PENYAKIT JANTUNG:-

 

SENAMAN

• Antara senaman yang disyorkan oleh pakar perubatan ialah BERJALAN DENGAN KADAR YANG LAJU selama 40 hingga 45 minit setiap sesi tiga kali seminggu.

• Boleh juga melakukan aktiviti ringan seperti naik tangga, berkebun dan membersihkan laman rumah

• Dengan berjalan laju, jantung akan mengepam darah ke saluran darah dengan lebih laju.

• Senaman berbentuk aerobic yang lebih cergas seperti berjalan pantas, berenang, berbasikal, luncur kasut roda dan lompat tali pula merupakan cara terbaik untuk meningkatkan kecergasan jantung dan paru paru.

 

MENJAGA KESIHATAN

• gosok gigi . macam tak percaya kan? Dengan menjaga kebersihan gigi, ia memberi kesan positif kepada jantung.

• Universiti Buffalo mengesahkan kawasan mulut merupakan tempat paling “selesa” untuk dihuni oleh dua jenis forsynthesis dan preventella intermedia. Semakin banyak bacteria di dalam mulut, semakin tinggi risiko anda untuk diserang penyakit jantung.

• Tidur secukupnya – sewaktu tidur, tubuh mengalami pembaikan dan detoksifikasi yakni pengeluaran toksin dan racun dari tubuh. Selain itu ia memberi kesempatan untuk tubuh menghasilkan hormon hormon imuniti.

• Kurangnya mendapat tidur yang cukup dan berkualiti dapat menaikkan kadar tekanan darah dan paras kolesterol yang menjadi punca penyakit jantung dan strok.

• Jangn dalam keadaan tertekan. Ketawalah, bergembiralah selagi mampu. Ketawa membuatkan darah anda berjalan lancar tanpa mngalami masalah arteri tersumbat.

 

MENJAGA PEMAKANAN

• Menjaga pola pemakanan dengan baik

• Sentiasa cek label makanan untuk mengetahui jumlah gula, jumlah lemak, jumla kalori yang ditawarkan oleh sesuatu pek makanan itu.

 

JOM SIHAT!!! KITA MAMPU MENGUBAHNYA!!!

 

*saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor jika anda ingin mendapatkan produk shaklee ini secara COD. dan saya juga ada menerima pesanan di seluruh dengan melalui khidmat pos laju.

 

hubungi saya :-

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

SMS/CALL/WHATSAPP : 013-7374958

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

Supplement Dari Shaklee Untuk Otak Cergas

Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajr dan seronok membaca. memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak memcukupi tanpa nutrisi yang baik juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.
 
Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.
 

MULTIVITAMIN :
– ia memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembang otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

VITAMIN C :-

– ia membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel-sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak0kanak yang sedang membesar.

OMEGA-3 ;-
– sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak “baik” yang juga dikenali sebagai asid lemak omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam omega 3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega 3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

LECITHIN ;-
– lecitihin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotrasnmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalm sistem saraf. Akademi sains kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

PROTEIN BAIK ;-

– protein baik membantu untuk menyuburkan otak. asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

 psst…..inginkan produk berkenaan?.boleh hubungi saya…


nama ; Siti Noriza Binti Saleh
fb : http://www.facebook.com/sitinorizasaleh
email : damia_pitshop@yahoo.com
sms/call/whatsapp : 013 7374958

jika anda ingin mendapatkan produk ini secara terus, saya berada di kota Tinggi..ya,,,saya pengedar shaklee di kota tinggi, johor…Boleh COD di bandar Kota tinggi dan kawasan sekitarnya
🙂

JOM KURUS DENGAN SUPPLEMENT :)

Alhamdulillah… hari ni saya nak share testimoni kawan saya ( hasmah ) yang berjaya mengurangkan berat badan secara sihat dan di bantu dengan pengambilan supplement dari SHAKLEE…jom kita baca kisahnya :-

Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..
berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..
BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..
Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln.. selera makan membuak2.. dan badan juga bagai dipam2.. lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2.. jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan.. yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu…
Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu.. sebab saya sayangkan seluar tu.. dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu.. ceh..slim ke..haha..
Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit.. ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah.. memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
Saya bersenam dalam rumah je.. senaman ape yang saya buat ye.. saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. 😉 memang berpeluh.. mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah.. baru mula 2 bln.. saya ambil program “Shape Your Body”..buat ape dengan program ni.. sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic.. memang terbaekkk..
Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup.. mula2 memang tak seleralah nak makan tapi “alah bisa tegar biasa”..
Saya banyakkan minum AIR MASAK.. sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api.. haha..maklumlah saya orang N9..
Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE.. sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya.. dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29.. macam tak caye je..tapi kene percaya… 😉
Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga.. tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..

macamana?….percaya?…hanya dengan KESABARAN, AZAM DAN KOMITMENT yang tinggi saja mampu merealisasikan impian anda….


dalam shaklee, ada pogram untuk kurangkan berat badan dan sekaligus membentuk badan anda :-

  • Kenapa protin? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
  • Kenapa kene detoks? Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda… kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..) Utk detoks, anda boleh pilih samada nak Fiber atau Herblax.. ikut budget naa.. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya… Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum).

Kenapa perlu Lecitin?: ..berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..

Cinch™ Shake memberi jawapan segera dan sihat kepada persoalan “Apa yang harus saya makan untuk sarapan pagi?” atau “Apa yang harus saya makan untuk makan tengah hari?”. Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.

  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
  • Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO
_____________________________________

Itu sebahagian dari info mengenai Cinch Shake (Protin Shake).. Tetapi jika anda ibu menyusu, memadai ambil Lecitin dan ESP…. ESP juga adalah protin shake cuma lebih selamat utk ibu dan bayi… Dan jgn lupa vitamin2 asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C..

BERAT BADAN TURUN 9KG – HANYA DLM SEBULAN

Masalah berat badan?Jum Kekal Langsing dan Rapi dengan SHAPE-UP PROGRAM SHAKLEE!


Jika anda ada masalah dlm konflik berat badan, sama ada anda seorang ibu menyusu atau individu normal. (lelaki atau wanita,bujang atau dah berkahwin)…,jgn risau.. tak salah anda mencuba supplemen ini… Shaklee mmg ada menawarkan Shape up Program… Antara item didalam Shape up Program adalah Cinch Shake, Lecitin, Herblax.
Secara asasnya, utk diet… Anda perlu

Detoks (Fiber/herblax)
+

Protin (Cinch Shake or Energizing Soy Protin (ESP)
+

Lecitin

  • Kenapa protin? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
  • Kenapa kene detoks? Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda… kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..) Utk detoks, anda boleh pilih samada nak Fiber atau Herblax.. ikut budget naa.. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya… Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum).

  • Kenapa perlu Lecitin?: ..berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..

credit ke Cda di atas gbr yg cantik ini … o/
____________________________
Cinch™ Shake memberi jawapan segera dan sihat kepada persoalan “Apa yang harus saya makan untuk sarapan pagi?” atau “Apa yang harus saya makan untuk makan tengah hari?”. Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.

  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
  • Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO
_____________________________________

Itu sebahagian dari info mengenai Cinch Shake (Protin Shake).. Tetapi jika anda ibu menyusu, memadai ambil Lecitin dan ESP…. ESP juga adalah protin shake cuma lebih selamat utk ibu dan bayi… Dan jgn lupa vitamin2 asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C..

Okey cukup cerita tentang fakta2 ni.. mari terus ke cerita utama hari ini.. cerita yg anda tunggu2. turun 9 kg dalm masa 1bulan??! hehe.. apa kata kita baca kisah Pn Aliza dari Miri.. pengakuan beliau yang dah cuba suplemen Shaklee ni..


    • Aliza Mohammad Dlm 1bulan dah trn 9kg….memang best shaklee…wajah dah seri2 ni….tak da sebb nak behenti mkn prduk shaklee…memang baik punya,cyalah.
      October 27 at 3:06pm ·

    • Aliza Mohammad Bg liza selepas mkn…lecitin n fiber…dlm 1hari memang nmpak kesan..tambh lg mkn vitamin shaklee..memang ketara lah kesan,sakit pinggang,letih,sengugut wktu dtg period dll tak ada lg dlm kamus liza…liza syukur alhamdulliah sekrng bdn dah ramping x lah…paling best zink masalah rambut gugur tak ada lg..rambut dah lebat n hitam..shaklee pilihan hatiku..teman siang dah mlm hehehe
      October 27 at 3:23pm ·
    • __________________________________________________________________

credit

“ingin dapatkan produk ini?,..boleh hubungi saya melalui email : damia_pitshop@yahoo.com atau 013-7374958. bagi pembelian produk dari saya, saya akan berikan tips EKSLUSIF khas untuk anda dari saya…..

PEMBUNUH SENYAP

Dalam setahun mungkin beberapa kali kita akan bertemu dengan juadah ini namun hanya hari raya sahaja yang kita dapati meriah sekali.

Dalam kita seronok menjamah juadah raya, adakah kita prihatin dengan apa yang kita makan? Masih ingat lagi 14 tahun dahulu, arwah abah saya di serang strok pada malam raya yang kedua. Beliau mempunyai masalah darah tinggi secara kebetulan sehari sebelum raya arwah sangat suka makan satay. Rupa-rupanya dalam diam kadar kolestrolnya meningkat dan menyebabkan tekanan darah meningkat seterusnya merosakkan saraf dalam otaknya maka arwah paralyse selama 2 minggu sebelum terus meninggalkan kami 8 beranak buat selama-lamanya.

Kisah ini menjadikan iktibar buat saya dan suami. Bila nak makan rendang, lemang atau pulut, kami tak berani nak makan banyak sebab tahu kesannya ke atas kolestrol dan jantung. Makan berpada-pada. Sejak awal perkahwinan, keluarga mertua akan pastikan vitamin utama untuk mengurangkan kolestrol wajib ada untuk menampung seluruh keluarga.
Kami akan makan vitamin tersebut dan fokus pada kolestrol terutama musim perayaan yang banyak dengan jemputan rumah terbuka.

Tanpa kita sedari ada sesetengah juadah boleh menyebabkan kandungan lemak jahat dalam salur darah makin meningkat.

Apakah vitamin yang sekurang-kurangnya ada demi mengawal kandungan kolestrol dalam darah terutama dalam mengawal kolestrol jahat iaitu LDL.

Atau jika anda berkemampuan lebih berkemampuan

Secara ringkasnya kepentingan vitamin yang dinyatakan ialah :

Vitamin C sangat perlu dan penting untuk pembuluh darah. Salur darah yang kurang vitamin C ibarat getah paip yang reput dijemur matahari dan bila2 masa sahaja boleh pecah.

Lecithin penting untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL). Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol
GLA ianya mengandungi vitamin E disamping ianya berfungsi untuk menstabilkan keadaan hormone di dalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu membakar lemak di dalam salur darah. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung. Mengawal kencing manis dan darah tinggi. Mengawal kolesterol dan bagus untuk fungsi saraf.

Vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.Menguatkan imuniti tubuh.Memperlahankan proses penuaan.

Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa!

credit: Kak Norita

“ingin dapatkan produk ini?,..boleh hubungi saya melalui email : damia_pitshop@yahoo.com atau 013-7374958. bagi pembelian produk dari saya, saya akan berikan tips EKSLUSIF khas untuk anda dari saya…..

LECITHIN – PRODUK PILIHAN

Kenapa ramai yang memilih Shaklee Lecithin?

Sebabnya tugas utama Lecithin ialah memecahkan lemak-lemak yang tidak diperlukan badan. Termasuklah lemak-lemak yang tersembunyi..(^-^). Lecithin juga membantu menguatkan daya ingatan kerana Lecithin mengandungi cholin-makanan untuk otak. Sesuai untuk pelajar juga!

Selain itu Lecithin membantu mengelakkan clog duct bagi ibu-ibu menyusu, melawaskan serta melancarkan pembuangan dan cantikkan rambut. Banyak betul kegunaan Lecithin kan.

Jom kita baca dulu testimoni-testimoni menarik tentang Lecithin…



Ini pula kisah Izan dari blognya.

  1. Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain.Sebab tu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke,heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yang sebegini.
  2. Kenapa org yang nak kurus suke Lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak).Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
  3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-banyak kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 metal,dadah,food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yg bijak.
  4. Lecithin membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati.
  5. Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.
  6. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria. Disamping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
  7. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur.Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia..
  9. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema.
  10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
  11. Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat..cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  13. Lecithin bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. BILE ni fungsinya plak mencairkan lemak dan ..Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan.

Banyak betul fungsi lecithin kan. Lecithin juga lebih cepat berkesan jika diambil bersama Alfalfa atauCinch Shake atau Fiber. Ini adalah set yang disyorkan untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan…


Kredit : aZRIN


“ingin dapatkan produk ini?,..boleh hubungi saya melalui email : damia_pitshop@yahoo.com atau 013-7374958. bagi pembelian produk dari saya, saya akan berikan tips EKSLUSIF khas untuk anda dari saya…..

1 2