MENGATASI ANAK CEREWET MAKAN “PICKY EATER”

download (1)

adakah anak anda hanya makan satu atau dua jenis makanan atau kumpulan makanan tertentu sahaja?
adakah dia menolak semua makanan berwarna hijau dan apa-apa yang kelihatan seperti sayur-sayuran?
adakah dia hanya mengambil makanan yang berperisa manis atau masin sahaja?

sebagai ibu bapa kita pasti bimbang adakah anak kita mungkin mengalami masalah kekurangan zat makanan? kekadang terfikir kenapa anak cerewet memilih makanan atau orang sekarang menggelar anak yang cerewet makan ini sbagai “PICKY EATER’.

ia adalah perkara biasa bagi ibu bapa yang bimbang tentang kesihatan anak-anak kita terutamanya dalam usia di mana mereka sedang membesar dan memerlukan nutrien yang penting untuk pertumbuhan fizikal dan mental. anak anak akan melalui satu fasa yang mana mereka yang cerewet dalam memilih makanan seharian mereka, dan mereka cenderung untuk memilih sesuatu makanan saja sepanjang hari. hinggakan, kita sebagai ibu bapa risau jika mereka tidak cukup makan.

terdapat beberapa cara untuk menangani masalah anak cerewet makanan ini, di mana akhirnya dia akan mengambil pelbagai jenis makanan semasa waktu makan.

SAYURAN HIJAU

*MENYIMPAN REKOD
– Kita perlu perhatikan samada dia sudah mengambil snek sebelum makan tengahri? atau sudah minum susu sebelum sarapan atau mengambil biskut sebelum makan malam. ini semua perlu diperhatikan kerana pengambilan senk atau minuman sebelum waktu makan akan membuatkan anak merasa kenyang dan tidak berselera bila tiba waktu makan.

* MEMBUAT RUTIN MAKANAN
– mungkin ianya sesuatu yang membosankan tetapi kita perlu menetapkan waktu makan pagi tengahari, petang dan malam ada waktu yang sama setiap hari. jika ia menjadi kebiasaan, anak anak akan memberi kerjasama dengan sebaiknya. jika bila tiba waktu makan dan anak anak tidak berminat untuk makan, jangan paksa dia makan atau memberikan makanan yang lain .apabila anak lapar dan meminta makanan, kita berikan makanan yang kita simpan untuknya. Jnagan berikan pilihan pada anak anak.

* LIBATKAN ANAK ANAK
– tidak salah jika kita membuat hidangan mengikut citarasa anak anak. dan kita juga boleh berbincang dengan anak-anak apa yang perlu ada dalam setiap sajian kita. ini akan membuatkan anak anak rasa teruja dan dihargai kerana makanan kesukaan mereka mendapat perhatian kita

kesimpulannya, bersabarlah berhadapan dengan anak anak ini. Jangan cemas dan risau, kerana anak anak akan melepasi fasa cerewet ini dengan sendirinya. Namun kita boleh mempengaruhi anak anak dengan cara membimbing mereka dalam membat pilihan makanan yang lebih sihat, seterusnya akan membantu mereka mengamalkan cara makan yang sihat.

ingin mendapatkan produk shaklee? jika anda berada di kota tinggi, johor dan sekitarnya anda boleh hubungi saya melalui 013 7374958. saya adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor. penghantaran barang juga boleh dibuat melalui pos laju dan kurier servis

Supplement Dari Shaklee Untuk Otak Cergas

Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajr dan seronok membaca. memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak memcukupi tanpa nutrisi yang baik juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.
 
Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.
 

MULTIVITAMIN :
– ia memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembang otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

VITAMIN C :-

– ia membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel-sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak0kanak yang sedang membesar.

OMEGA-3 ;-
– sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak “baik” yang juga dikenali sebagai asid lemak omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam omega 3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega 3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

LECITHIN ;-
– lecitihin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotrasnmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalm sistem saraf. Akademi sains kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

PROTEIN BAIK ;-

– protein baik membantu untuk menyuburkan otak. asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

 psst…..inginkan produk berkenaan?.boleh hubungi saya…


nama ; Siti Noriza Binti Saleh
fb : http://www.facebook.com/sitinorizasaleh
email : damia_pitshop@yahoo.com
sms/call/whatsapp : 013 7374958

jika anda ingin mendapatkan produk ini secara terus, saya berada di kota Tinggi..ya,,,saya pengedar shaklee di kota tinggi, johor…Boleh COD di bandar Kota tinggi dan kawasan sekitarnya
🙂

SUPPLEMENT UNTUK ANAK ANDA KEKAL CERGAS DAN CERDAS

Cak!!!!  wah sejak bila mia jadik model produk SHAKLEE ni?..he hehe..bukanlah.. Mia dan zafran adalah model utk DAMIA PIT SHOP….

nak share pasal vitamin yang anak-anak saya ambil…ada 3 produk yang wajib..untuk mia, saya add on chewable vitamin C….dan utk zafran, hanya mealshake dan omega guard.
kenapa saya beri anak-anak saya makan vitamin?…ada pendapat mengatakan, anak-anak tidak perlu diberi makanan tambahan kerana takut berlebihan..Saya terima pendapat itu…akan tetapi, saya rasa, anak-anak saya perlu mengambil makanan tambahan atas faktor, pemakanan, kesihatan dan suasana sekeliling.
FAKTOR PEMAKANAN;-
fuh!!!!! anak-anak saya mmg sukar dan susah nak makan sayur….abis tu, cmne nak nak dapat nutrisi dan vitamin secara semulajadi dr sayur-sayur mcm vitamin c, vitamin A, kalsium, phoporus, zat besi dan sebagainya…
Buahkan ada?…buah?…hmmm…tak semua buah-buahan mia dan zafran boleh ambil…dan juga, kitaorang mmg sukar nak jadikan tabiat makan buah tu hari2…epal, limau, pisang, jambu air..itu je…itu pun kalau beli…hik hik hik…..alasan kan?…saya ada alsan tersendiri kenapa saya memilih buah2 tertentu “masuk” di rumah saya…..
SEBAB TU, SAYA BERI ANAK SAYA MEALSHAKE…….

KENAPA MEALSHAKE ?..
* Pemakanan semulajadi yang baik dan rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium
* Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.
Mealshake ialah gabungan mukltivitamin, multimineral dan protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak yang sedang membesar. Amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.
Terdiri dari gabungan bahan2 semulajadi yang diproses dengan kaedah natural agar lebih mudah diterima oleh tubuh tanpa kesan sampingan.
Saper yang sesuai mengambil MEAL SHAKE  SHAKLEE?
-Anak-anak yang kurang berselera untuk makan
-Anak-anak yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk pil
-Anak- anak yang cerewet dengan makanan
-Yang mempunyai masalah sembelit
-Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
-Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )

FAKTOR KESIHATAN :-

Bagi yang mengikuti website saya, pasti tahu yang anak-anak saya ada asma…sebelum ni, tiap2 bulan, pasti akan ke klinik atau hospital untuk amik neubilizer…sian kekadang…masa mia kecik dulu, lagilah..setiap minggu, mesti kena asma….jangan ingat asma tu penyakit remeh ye…ia boleh membawa maut!!!!….

Alhamdulillah..mia sekarang jarang kena asma…mungkin sebab, dia dah boleh nak atur pernafasan dia sendiri..dan bila dia dah rasa mcm dia x leh bernafas, dia akan duduk rileks, bertenang atau dia ckp “mama…amik gas jom..mia tak leh bernafas”>.>>>>> sila perhatikan simptom asma jika anak anda bercakap begini….tapi sellaunyer, mmg saya terusssssssss bawa dia ke hospital.

sekarang, saya standby OMEGA GUARD di rumah saya….

OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan
bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
 Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu E
PA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Omega adalah Asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. Tahukah anda bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda!
Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?
EPA MENCEGAH :-
 * Kanser
* Pembekuan Darah
* Pembekuan Lemak dalam Darah
* Kadar Kolestrol berlebihan
* Penyakit Jantung
* Tekanan Perasaan
* Tekanan Darah Tinggi
TUGAS DHA:-
* Mencegah Radang Sendi
* Mencegah Asma
* Meningkatkan Daya Seks
* Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
* Mencegah Penyakit Kulit
* Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.

Sumber OMEGA3 ?
* Telur
* Ikan salmon
* Ikan Tuna
* Ikan sardin
* Ikan bilis
* Ikan makarel

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau email : damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) yahoo messenger : nuriezam_040806 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

PERSIAPAN DIRI UNTUK BERPUASA BAGI IBU – IBU MENYUSU

Alhamdulilah..sekarang dah masuk bulan Rejab…sekejap je masa untuk masuk Bulan Puasa ( Ramadhan)..dan bagi para ibu-ibu yang menyusu, pasti dah standby dan bersiap sedia untuk cuba berpuasa,,..

jom kita ikuti panduan pemakanan khas untuk ibu-ibu menyusu yang ingin berpuasa ;…

1) MINUM AIR YANG MENCUKUPI ;-
!~ Anda perlu minum air yang mencukupi ketika sahur dan berbuka bagi mengelakkan dehidrasi yang bakal menjejaskan penghasilan susu.  Seelok-eloknya minum 2 -3 liter atau bersamaan minum dua liter atau bersamaan dengan lapan gelas air sehari.

2) JANGAN ABAI SAHUR;-
~ Usah sesekali meninggalkan waktu bersahur.  Namun, anda digalakkan untuk melambatkan makan sahur,  Makanlah makanan yang kaya dengan proten dan apa saja makanan berbentuk sup.  Dalam pada itu, anda perlukan kurangkan pengambilan makanan bergoreng dan berminyak kerana ia boleh mengurangkan nutrisi makanan yang diambil.

3) MAKAN KURMA KETIKA BERBUKA:-
~Berbukalah dengan memakan kurma terlebih dahulu sekurang-kurangya tiga biji.  Amalan sebegini dapat membekalkan tenaga segera selepas berpuasa sepanjang hari.

4) BANYAKKAN BUAH DAN SAYUR;-
~Makanlah buah dan sayur yang ternyata mengandungi banyak khasiat yang bukan sahaja baik untuk tahap kesihatan anda malah bagus untuk bayi juga.

5) AMBIL LEBIH LEMAK SIHAT :-
~ JUmlah lemak di dalam susu ibu berkurangan apabila anda berpuasa.  Untuk itu, anda perlu mengambil makanan yang mengandungi lemak sihat mencukupi.  INi dapat dilakukan dengan mengambil susu dan produk tenusu seperti keju, susu dan sebagainya…

6) AMALKAN MADU:-
~ Anda sangat digalakkan untuk memakan madu setiap hari sepanjang berpuasa kerana ia merupakan sumber tenaga semula jadi… Selain daripada menambah stamina, ia mampu meningkatkan kadar serapan kalsium dalam tubuh.

7)  ELAKKAN MINUMAN BEKARBONAT :-
~ Anda sememangnya digalakkan untuk minum banyak air ketika berpuasa tetapi hindari pengambilan minuman yang mengandungi banyak gula seperti air bikarbonat.  Sama juga halnya dengan minuman berkafein,  Ketahuilah bahawa kandungan gula dan kagien boleh mengangganggu pernghasilan susu ibu jika berlebihan..

kredit : majalah PA & MA.

untuk itu, saya syorkan para ibu menyusu mengambil supplement agar sentiasa sihat dan cergas,selain itu, ada juga supplement yang membantu ibu-ibu dari dapat menahan lapar…

saya syorkan anda :-

ianya juga sesuai bagi kanak-kanak yang ingin belajar berpuasa…sesuai untuk seiisi keluarga ..
ESP – ENERGIZING SOY PROTEIN

– Makan protein yang mencukupi adalah penting kepada pembentukan bayi kerana protein penting untuk pertumbuhan sel dan penghasilan darah bayi. Ia juga penting untuk pertumbuhan dan fungsi tisu plasenta, amnion dan tisu ibu. Anda perlu mengambil kira-kira 60 gram protein setiap hari semasa hamil — kira-kira 10 gram lebih daripada apa yang anda harus makan. Makanan yang kaya dengan protein termasuk daging tanpa lemak, telur, keju, ikan, susu dan kacang. 

MEALSHAKE
* Pemakanan semulajadi yang baik n rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah 
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium

PERFOMANCE DRINK
* Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
* Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
* Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
* Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

jom..apa lagi…x mampu beli ketiga-tiga produk ni?>.anda bolh pilih salah satunya ..mana yang sesuai utk anda?..anda boleh hubungi saya…x de masalah.. 🙂

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

NUTRISI UNTUK OTAK ANAK ANDA

Otak kanak-kanak memerlukan nutrien yang mencukupi agar dapat berfungsi secara optimum.  Pada peringkat awal usia, otak kanak-kanak berkembang dengan begitu pesat.  Hasilnya pada usia lima tahun, perkembangan otak mereka sudah mencapai 90% dan kadar tersebut sangat berkait rapat dengan pemakanannya.
Untuk perkembangan otak, ada beberapa nutrisi penting yang diperlukan.  Antaranya DHA (asid dokosaheksaenoik), zat besi, zink dan asid folik.
DHA ;-
~ DHA merupakan sejenis asid lemak OMEGA-3 yang boleh didapati dalam setiap sel pada tubuh. DHA penting untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf pusat.  Kajian yang dijalankan oleh Perbadanan Keselamatan Pemakanan Eropah ( EFSA ) mendapati kanak-kanak berusia enam bulan sehingga 2 tahun memerlukan sebanyak 100 miligram DHA untuk perkembangan otak mereka.
~DHA merupakan elemen utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi neurotransimitter acetlycholice dan membantu sel-sel berhubung.  Memberi anak diet harian yang kaya dengan DHA akan menjadikannya lebih fokus dan dapat memberi penuh tumpuan ketika bermain dan belajar. Antara makanan yang mengandungi DHA ialah ikan, telur dan ayam…
ZAT BESI ;-
~ Zat besi sangat penting untuk memudahkan pembentukan hemoglobin dalam sel darah merah dan mencegah anemia.  Ketahuilah bahawa otak kanak-kanak sensitif terhadap paras zat besi yang rendah.  Kekurangan zat besi yang berlaku di kalangan kanak-kanak boleh merencatkan keupayaan pembelajaran mereka.  Pada masa yang sama, kekurangan tersebut turut memnyebabkan mereka hilang tumpuan. Wujud simptom Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), pucat dan lesu.  Penyelidik mendapati zat besi membantu meningkatkan aktiviti neurotransmiter di dalam otak.  Sumber makanan yang kaya zat besi ialah seperti daging merah, hati, limpa, ikan bilis , tauhu dan tempe
ZINK:-
~ Zink penting untuk fungsi otak yang betul dan kekurangan zat besi dikaitkan dengan kelemahan kognitif.  Kekurangan zink akan menyebabkan tumbesaran kanak-kanak terbantut, penurunan fungsi imuniti dan kurang selera makan.  Daging dan makanan laut adalah sumber terbaik zink.  Kekacang, germa gandum, bijiran penuh, makanan laut dan daging mempunyai kandungan zink yang tinggi.
ASID FOLIK;-
~ Asid Folik yang juga dikenali sebagai folate merupakan mineral yang diperlukan untuk pertumbuhan sempurna bagi sesorang kanak-kanak. Asid ini penting bagi pembinaan DNA dalam setiap sel. DNA berperanan sebagai penyimpan maklumat bagi sel tersebut.  Kanak-kanak yang kekuangan asid folik akan leith , lesu, kurang tumpuan, cepat marah dan pelupa.. Sayur-sayuran hijau adalah sumber asid folik yang terbaik.
saya syorkan anak-anak anda, amalkan pemakanan utnuk perkembangan dan kecerdasan otak anak-anak anda. :0

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

MINUMAN KESIHATAN DAN KECERGASAN – hanya yang terbaik untuk anda

 Assalamualaikum….


hari ni dah 2 Rejab….bagi saper2 yang ingin mendapatkan pahala puasa di bulan Rejab, masih sempat lagi…jauhhhh lagi..tapi jangan tangguh-tangguh..bagi yang ingin ganti puasa, masa nilah anda perlu ganti puasa anda…lepas Rejab dah Syaaban,,..kang, tangguh punya tangguh, smpai ke Ramadhan…dah kene bayar fidyah pulak…x moh..xmoh….jangan macam tu…so, apa kata, kita mulakan sahur kita dengan 3 produk terbaik dari SHAKLEE supaya kita kekal cergas dan cerdas….produk ni sangat-sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mengandung yang ingin berpuasa penuh pada bulan Ramadhan nanti serta ibu-ibu yang menyusu yang risaukan susu mereka akan merundum kalau mereka berpuasa……..

saya perkenalkan……

ESP – ENERGIZING SOY PROTEIN
– Makan protein yang mencukupi adalah penting kepada pembentukan bayi kerana protein penting untuk pertumbuhan sel dan penghasilan darah bayi. Ia juga penting untuk pertumbuhan dan fungsi tisu plasenta, amnion dan tisu ibu. Anda perlu mengambil kira-kira 60 gram protein setiap hari semasa hamil — kira-kira 10 gram lebih daripada apa yang anda harus makan. Makanan yang kaya dengan protein termasuk daging tanpa lemak, telur, keju, ikan, susu dan kacang. 

MEALSHAKE
* Pemakanan semulajadi yang baik n rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah 
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium

PERFOMANCE DRINK
* Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
* Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
* Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
* Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

jom..apa lagi…x mampu beli ketiga-tiga produk ni?>.anda bolh pilih salah satunya ..mana yang sesuai utk anda?..anda boleh hubungi saya…x de masalah.. 🙂


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

ANAK-ANAK SAYA TIDAK KE HOSPITAL GARA-GARA MEALSHAKE

Alhamdulillah…pagi khamis ni, bumi disirami dengan hujan… sejuk sikit tanah ni…Semoga juga, rezeki kita turun sama “lebat”nya dengan hujan yang turun.. Insya Allah..amin..amin,…
pagi ni saya nak berkongsi pasal 2 produk yang anak saya ambil…anak-anak saya berumur 5 tahun dan 1 tahun 7 bulan…pada yang belum tahu, kedua-dua anak saya ada asma sejak baby…dan every month, memasing akan pergi ke hospital atau klnik utk amik neb…si akak dah fahm dah..time amik neb, dia ok je…sebab dia tau, neb tu buat dia rasa selesa utk bernafas…. tapi kesiannya kat anak yg 2nd…menangis, melalak-lalak kalau kene amik neb..mau satu hospital tu dengar….ha ha ha…..dan part yg paling tak best, bila kene makan ubat..aduhai…2 2 x suka makan ubat..dan saya kena gunakan kekuatan tangan dan kaki saya utk bagi diaorng makan ubat,,,..dan selalunya x berjaya…sbb si kakak dah pandai sembur balik ubat tu..
so, memandangkan saya ni pengedar SHAKLEE, saya mencari produk yang sesuai utk anak-anak saya ni…dan saya terjumpa ini….MEALSHAKE dan OMEGA…...

kedua-dua produk ini, saya berikan pada  anak saya..cuma untuk OMEGA, saya tak berikan pada anak saya, sebab dia x reti nak telan kulit kapsul tu..so, saya yg telan…dan saya yakin, vitamin dari OMEGA GUARD ni akan anak saya perolehi juga melalui penyusuan. sebab dia still menyusu badan… untuk akak, tidak jadik masalah..dia sangat suka OMEGA…dan siap minta lagi…ooo..no..no…x pe..biar 2 biji je sehari ye kak..he hehe..
apa kesannya bila anak-anak saya ambil OMEGA GUARD dan MEALSHAKE ini?…
okey… setiap orang akan dpat hasil yang berbeza ye..ini saya cerita berdasarkan pengalaman saya…untuk minggu pertama, saya hanya berikan 1 sudu MEALSHAKE pada anak-anak saya…lps 3 hari, anak saya batul-batuk, muntah-muntah,…ye..muntah berkahak,,,buat sya risau..tapi diaorng tak demam…saya teruskan dan kasi diaorng minum air masak…lepas seminggu, memasing sihat, segar bugar…he hehe..lepas 2 minggu, saya kasi mereka OMEGA GUARD lak….amazing, si kakak , Damia yang sebelum ni bila tido mcam berdengkur, dah kurang dengkurannya..dah boleh bernafas guna hidung…sian kat dia..rasa x selesa kalau tido…
hasilnya, lebih kurang 3 bulan konsisten ambil MEALSHAKE, anak-anak saya jarang jatuh sakit, jarang demam, jarang selsema dan yang lagi best, dan susah nak kene asma… Alhamdulillah… MIa dah boleh makan tembikai…sebelum ni dia kalah dengan tembikai…mesti kene asma….si adik lak, kalau kene asma pun, still aktif…x de merngek2…dan lagi best, sya x perlu asyik risau dan ambil cuti emergency…sebab, anak-anak sya dah jarang sakit.. Alhamdulillah…semuanya dari ALlah…dia salurkan asbab ke Mealshake dan OMEGA…..

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya 🙂

1 2