MASALAH SEMASA MENGANDUNG DAN CARA ATASINYA

3 bulan pertama kehamilan, hormon estrogen dalam tubuh akan meningkat, akibatnya perlbagai masalah akan timbul. Ia akan membuatkan bakal ibu akan merasa tertekan dan ini akan memberi kesan pada perasaan ibu dan juga bayi yang dikandung.
Tetapi, jangan risau. melalui penjagaan yang betul, ia boleh diatasi.
Ada mereka yang hamil tiba tiba suka untuk merias diri dan menjaga kulit muka. pergi ke spa untuk buat rawatan kulit muka. Opsss jangan lupa beritahu kepada staff di spa berkenaan yang kita sedang hamil. Ia adalah untuk mengelakkan staff menggunakan bahan bahan kimia yang tidak sesuai untuk ibu hamil.

Continue reading “MASALAH SEMASA MENGANDUNG DAN CARA ATASINYA” »

BAGAIMANA MENGURANGKAN RISIKO OSTEOPOROSIS

Osteoporosis mungkin tidak dapat dielakkan oleh kita sekiranya umur semakin lanjut. Ia berkaitan cara pemakanan dan bagaimana mengurangkan risiko osteoporosis sejak dari mula lagi. Kenapa kita perlu mengetahui bagaimana mengurangkan risiko osteoporosis ini?

sendi tidak sihat

ini kerana, mereka yang paling berisiko mendapat osteoporosis adalah mereka yang berumur lebih 50 tahun ( wanita khususnya), mereka yang mempunyai berat badan yang rendah, merokok, mempunyai tabiat minum alkohol yang berlebihan dan mereka yang mempunyai sejarah patah tulang.

Terdapat dua cara untuk melindungi tulang kita dan mengurangkan risiko untuk mendapat osteoporosis iaitu melalui pemakana dan senaman. Tahukah kita, kajian yang dilakukan oleh Universiti Putra Malaysia pada tahun 2008 mendapati bahawa kadar pengambilan kalsium dikalangan rakyat Malaysia adalah di bawah 50% daripada saranan pengambilan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia 2005.

BAGAIMANA MENGURANGKAN RISIKO OSTEOPOROSIS

1) Dapatkan kalsium yang cukup setiap hari. – tulang diperbuat daripada kalsium. Cara terbaik untuk mencegah osteoporosis adalah dengan mendapatkan kalsium yang cukup dalam diet kita pada setiap hari. Kita boleh mendapatkannya melalui makanan atau minuman atau pil kalsium. Purata orang dewasa lelaki memerlukan 1000mg-1200mg setiap hari. Manakala wanita dewasa memerlukan 1000mg-1200mg juga.

2) Dapatkan vitamin D yang cukup setiap hari.– Mendapatkan Vitamin D yang cukup akan membantu badan kita menyerap kalsium yang mencukupi. Kita boleh mendapatkan Vitamin D melalui cahaya matahari dan makanan. Kita perlu 10 hingga 15 minit cahaya matahari sehari ( merangkumi tangan, muka, lengan ) 2 hingga 3 kali seminggu untuk mendapatkan cahaya matahari.

3) Makan makanan yang sihat – Nutrien lain, seperti Vitamin A, Vitamin C, magnesium dan zink serta protein juga berperanan dalam membantu membina tulang yang kuat. Nutrien yang berkhasiat ini bukan saja boleh didapati daripada susu tetapi juga daripada daging tanpa lemak, ikan, sayur sayuran berdaun hijau dan oren serta buah buahan daripada pelbagai warna.

4) Bergerak – menjadi aktif dapat membantu tulang kita dengan melambatkan proses kerapuhan tulang, meningkatkan kekuatan otot, membantu keseimbangan badan kita. Melakukan aktiviti fizikal yang menanggung berat seperti berjalan , menari, berlari, memanjat tanga, berkebun atau sebagainya lebih baik

5) Berhenti mengambil alkohol dan merokok– pengambilan alkohol akan menghalang penyerapan kalsium di dalam badan manakala merokok merosakkan tulang dan merendahkan kandungan hormon estrogen dalam badan. Estrogen adalah hormon yang diperlukan untuk membantu melambatkan proses pereputan tulang.

6) kurangkan pengambilan kafien – buang ketagihan anda terhadap minuman berkafein. ini kerana kafien akan menghalang penyerapan kalsium ke dalam badan anda. Usah terpedaya dengan sebarang produk minuman kafien yang menyatakan kandungannya tinggi kalsium

7) Pastikan rumah anda selamat – kurangkn risiko daripada terjatuh dengan menjadikan keadaan rumah selamat dan selesa. Contohnya menggunakan lapik getah di bilik air untuk mengelakkan kelicinan.

tahukah anda?

ostematrik

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

Kebiasaanya, bila kita hamil, kita akan mula diberikan suplemen oleh pihak klinik atau hospital. Ia adalah suplemen untuk ibu hamil yang telah ditetapkan oleh kementerian kesihatan secara asasnya. Ada juga klinik klinik pakar atau klinik swasta yang menawarkan suplemen tambahan yang lain untuk ibu hamil ini. Apa jua suplemen yang diberikan kepada ibu hamil ini, kita perlulah mengetahui apa fungsi dan manfaat suplemen untuk ibu hamil berkenaan.

suplemen untuk ibu hamil yang perlu diberi perhatian ialah : Asid Folik, Kalsium, Zat Besi, Iodin, Zink, Vitamin C dan Omega 3 DHA.

ASID FOLIK

– kita perlu terus mengambil asid folik sekurang kurangnya untuk 12 minggu pertama semasa kehamilan untuk pembentukan saraf tunjang bayi. ( eh, B complex Shaklee lengkap dengan 8 vitamin B termasuk asid folik tau)

kepentingan b complex

KALSIUM

– kalsium bersama Vitamin D dan magnesium ( eh? macam ostematrik shaklee lah) adalah untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi anda. Makanan yang kaya kalsium ialah yogurt, keju dan salmon. Vitamin D membantu badan menyerap kalsium dan boleh didapati ada minyak ikan dan produk tenusu. Idea mengambil suplemen yang mengandungi Vitamin D juga boleh digunakan ——–>>>>> amik ostematrik shaklee je. lengkap dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D!!!

ostematrix

ZAT BESI

-apabila anda bercadang untuk hamil, 10 hingga 15 peratus dari anda berpotensi menghadapi masalah anemia iaitu kekurangan zat besi. Ketika ini, baru anda sedar bahawa ia penting dalam diet anda. Anda perlu zat besi semasa hamil kerana perkembangan fetus dan plasenta adalah bergantung pada anda. Jadi tingkatkan zat besi dalam diet anda atau anda akan berasa penat jika ia berkurangan. ( eh, zat besi tu iron kan? Shaklee ada Vitalea with Iron.…banyak dah testimoni pengambilan Vitalea ini boleh naikkan HB darah semasa kehamilan berlaku.

vita-lea

ZINK

-teruskan mengambil makanan yang mengandungi nutrien zink untuk penghasilan DNA bayi anda. Cuma elak makan kerang, terutama kerang mentah kerana ianya terdedah kepada bakteria yang boleh menjejaskan kesihatan anda.

VITAMIN C

– amat penting sekali untuk anda memastikan sistem imun anda berada pada tahap yang sangat baik semasa kehamilan berlaku. Ini adalah untuk memastikan bayi dalam kandungan anda sihat dan anda juga kekal sihat dan cergas.

vita-c

OMEGA 3 DHA

– DHA sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Jika dibandingkan dengan komponen badan yang lain, otak dan sistem saraf merupakan bahagian yang paling tinggi kandungan DHA. Malah pengambilan Omega -3 yang tinggi semasa hamil juga boleh mengurangkan risiko bayi menghadapi alergi kepada makanan selepas kelahiran nanti.

024-omega

ini adalah suplemen untuk ibu hamil yang penting dan sewajarnya diambil perhatian oleh ibu ibu hamil dan pasangan.

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil – Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

 

 

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya 🙂

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

PROMOSI FEBRUARI DARI SHAKLEE

Alhamdulillah… Februari 2015 menjengah..kejap sangat…memang kejap sangat masa berlalu… Shaklee juga mulakan tahun 2015 ini dan bulan seterusnya dengan promosi yang lebih hangat dan gempak. Khas untuk pelanggan setianya. Setiap 1 haribulan, pasti pelanggan ataupun pengguna setia shaklee akan tertunggu tunggu apakah promosi hebat yang pihak Shaklee akan berikan sebagai tanda terima kasih kepada pelanggannya.

Bulan ini lebih gempak!!!!!!! Apakah ia?

BUY 6 FREE 1

BUY 6 FREE 1

taraaaaaaaaa!!!!!  promosi pertama ialah :_

BELI 6 BOTOL PERCUMA 1 UNTUK OSTEMATRIK ATAU PUN BELI 6 BOTOL PERCUMA 1 UNTUK PEMBELIAN VITALEA WITH IRON ( vitalea ini untuk dewasa ye )
.

eh, ada lagi promosi yang lain tau….

buy 3 free 1

hahhhhhh… lagi bestkan????

anda juga berpeluang mencuba produk Joint Health Tablet dan Vita-lea For Children jika anda rasanya MAHAL selama ini. Yang sebenarnya tidaklah mahal sangat pun.. kedua dua vitamin ini, adalah kegunaan untuk 1-2 bulan bagi setiap botol. makanya, jom …

BIY 3 FREE 1 untuk ADVANCE JOINT HEALT TABLET @ VITA-LEA FOR CHILDREN.

 

OPSSSSSS….bukan ini saja ye promosi yang diberikan oleh Shaklee… ada lagiiiiii..

 

ini pulak, jika anda mempunyai kewangan yang terhad. Anda juga boleh membeli 2 botol (dalam satu resit ) bagi pembelian Ostematrik atau Advance Jointh Health.

Bestkan promosi Shaklee bulan ni?  Bagaimana ingin mendapatkan produk hebat ini? Jangan malu malu untuk hubungi kami 🙂

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya 🙂

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

HANGATKAN KEMBALI HUBUNGAN MALAM PERTAMA EDISI SUAMI

pernah tak anda alami di mana suami anda menunjukkan rasa tidak selesa atau tak suka bila anda ingin mengajaknya bermesra mesra? Anda baru letak tangan di bahu suami, dia sudah duduk sebatu dari anda. Tahukah anda sebabnya? Anda perlu tahu sebab sebab mengapa suami anda tidak sukakan untuk bermesra mesra pada waktu itu. pernah dengar perkataan LIBIDO?

isteri enggan bermesra

APA ITU LIBIDO?

libido ialah di mana ia merupakan keinginan atau nafsu seksual dari seseorang. Libido inilah yang akan menentukan samada pasangan kita ini bersedia atau tidak untuk melakukan seks bersama. Jika libido meningkat, maka keinginan untuk melakukan seks bersama pasangan juga tinggi. Oleh itu, suami atau isteri tidak boleh menyalahkan satu sama lain sekiranya ada antara pasangan anda yang tidak selesa bila anda ingin “bersama” pada waktu itu. kami ingin senaraikan suplemen yang sesuai untuk meningkatkan libido atau lebih dikenali sebagai nafsu shawat bagi suami dan isteri. ( mereka yang dibawah umur 18 tahun dan mereka yang belum berkahwin tidak digalakkan ye ).

VITAMIN UNTUK MENINGKATKAN NAFSU LELAKI ( SUAMI );-

zink complex

ZINK :-
Kadar testosteron memainkan peranan penting dalam libido lelaki. Zink meningkatkan pengeluaran hormon ini. Hal ini juga meningkatkan jumlah sperma anda dan kesihatan. Oleh itu, pengambilan zink yang tidak mencukupi boleh menyebabkan bilangan sperma dan kesuburan masalah rendah. Selain meningkatkan daya seks, zink juga meningkatkan sistem imun anda. Makanan yang kaya dengan zink merangkumi tiram, ayam, steak, telur, mentega kacang, kacang pain, dan susu.

vitamin E complex

vitamin E
Vitamin E juga meningkatkan pengeluaran testosteron dan dapat meningkatkan kesuburan lelaki. Asparagus kaya dengan vitamin E serta sawi, lobak, kubis Brussel, blueberry, dan brokoli. Selain memelihara nafsu, vitamin ini juga boleh membantu mencegah atau merawat jerawat, kencing manis, PMS, dan stroke.

B-COMPLEX
Vitamin B
Beberapa vitamin B membantu dengan libido lelaki, termasuk B5, B6, dan B12. Avokado kaya dengan B6. Telur adalah sumber besar B5 dan B6 yang juga mengurangkan tekanan dan keseimbangan hormon peringkat. Salmon dan jenis lain dari ikan mempunyai B5 dan B6 dan juga B12 yang menjamin kesihatan reproduktif yang baik.

 

ostematrix

selenium
Hampir separuh daripada selenium tubuh laki-laki yang ditemui di dalam saluran mani dan testis. Selenium membantu penghasilan sperma. Makanan dengan kandungan selenium yang tinggi termasuk kacang Brazil, tuna, tiram, roughy oren dan tepung gandum.

magnesium
Magnesium meningkatkan pengeluaran hormon seks seperti estrogen, androgen, serta pelbagai neurotransmitter yang meningkatkan dorongan seks. Makanan yang kaya dengan magnesium termasuk artichoke, pisang, buah ara kering, jus prune, yogurt, bayam dan kentang.

 

taraaaaa…. inilah rahsia nya untuk meningkatkan LIBIDO atau nafsu seks suami anda. Apa kata jadikan suplemen ini hadiah yang terbaik untuk pasangan anda. Anda akan merasai kesannya nanti. Bukan sekadar LIBIDO saja meningkat, tetapi pasti kesihatan suami anda juga berada pada tahap yang memuaskan 🙂

order  now

 

kami juga menerima pesanan melalui transfer ke akaun kami dan jika anda berdekatan dengan kami, anda juga boleh mendapatkan produk ini secara COD dari kami. Kami merupakan pengedar Shaklee Terbaik di Kota Tinggi, Johor. kami jauh dari anda? tidak menjadi masalah, sekiranya tidak mahu membeli secara online dari kami, kami juga mempunyai pengedar shaklee di seluruh negara. Klik icon di bawah untuk mencari senarai pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia iaitu :-

group dreams come true

SITI NORIZA BINTI SALEH

ID : 852453

013-7374958 @ 013-7065178

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DI KOTA TINGGI, JOHOR

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

download (1)

kehamilan adalah saat yang paling membahagiakan dalam hidup seorang wanita.  satu saat yang pasti ditunggu2 oleh mereka yang berkahwin. ia digelar penyatuan dua jiwa. oleh itu, mereka sangat menitik beratkan penjagaan semasa kehamilan agar anak yang dikandungnya akan sihat dan menjadi anak yang hebat.

menurut pakar farmasi, Faten Fareza, pengambilan vitamin pentind dan menjadi kemestian kepada bakal-bakal ibu.  Wanita hamil memerlukan nutrien yang lebih daripda biasa bagi memastikan kesihatannya berada pada tahap optimum. suplemen yang bersesuaian di awal kandungan ialah ASID FOLIK bagi mengelakkan risiko spina bifida dan kecacatan tiub neural. ASID FOLIK juga turut disarankan diambil seawal 3 bulan pra kehamilan apabila anda merancang untuk hamil. Selain ASID FOLIK, MULTIVITAMIN lengkap dengan pelbagai vitamin dan mineral adalah satu lagi suplemen PENTING semasa tmpoh kehamilan.

katanya lagi, mengambil vitamin dan makanan tambahan pada masa yang sesuai akan menambah keberkesanan penyerapan dan fungsinya,. Multivitamin atau suplemen dapat membantu melengkapkan sumbr nutrisi yang diperolehi daripada makanan yang diambil oleh anda dan membatu tumbesaran bayi dalm kandungan. ibu yang hamil melalui proses perubahan fizikal dan hormon yang kadang kala menyebabkan perubahan daripada ketahanan fizikal dan emosi. Justeru itu, pengambilan multivitamin atau suplemen hanya sebagai pelengkap keapda diet seimbang yang sangat penting semasa kehamilan berlaku.

SUPLEMEN APA YANG TERBAIK SEMASA KEHAMILAN ?

1) OMEGA 3, OMEGA 6, DHA DAN EPA ( MINYAK IKAN )

– ia adalah untuk meransang minda dan pertumbuhan anak. selain menjadikan anak seorang yang bijak dan hebat. MInyak ikan merupakan sumber yang terbaik asid lemak Omega 3 dan DHA. badan kita tidak menghasilkan asid lemak dengan sendirinya dan hanya boleh diperolehi dari sumber makanan.

– Pembentukan secara optimum sel-sel otak ini membantu fungsi otak bayi seperti memori, fokus dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan.

2)MULTIVITAMIN

3) ASID FOLIK

– Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.
Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.
Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu.

4) ZAT BESI

– Semasa hamil, anda perlukan lebih zat besi untuk membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi. Jika anda tidak mendapat zat besi yang mencukupi untuk menjana penghasilan hemoglobin bagi anda berdua, anda mungkin akan mengalami anaemia akibat kekurangan zat besi. Ini merupakan jenis anaemia yang paling biasa berlaku dalam kehamilan. Kira-kira satu dalam lima wanita mengalaminya semasa hamil.

5) KALSIUM

 

Cara Hilangkan Migrain Dengan Supplement

 

tahukah anda, yang migrain atau sakit kepala yang kuat boleh dihilangkn atau dielak melalui supplement?….

sesetengah kajian dan penyelidikan mendapati kekurangan magnesium dalam badan boleh mengakibatkan migrain. pengambilan dapat melindungi tubuh daripaada sakit kepala dengan cara merehatkan pembuluh darah.
selain itu, magnesium dikatakan berkesan untuk menenangkan fikiran yang berada dalam keadaan tegang sepanjang sakit kepala melanda.

selain itu, riboflavin atau Vitamin B2 berperanan untuk membentuk sel darah merah, antibodi dalam tubuh dan membantu melepaskan tenaga daripada sumber karbohidrat. Riboflavin juga menghasilkan tenaga.  kekurangan tenaga dalam badan juga dikatakan punca migrain berlaku.

Pengambilan Omega 3 dalam badan juga dikatakan salah satu cara menghilangkan migrain.  Ikan Salmon antara sumber kandungan Omega 3 yang tinggi yang menjadikannya sebagai salah satu makanan terbaik untuk menghindari migrain.  Apa saja makanan yang kaya dengan kandungan omega 3 dikatakan amat baik untuk mengatasi msalah migrain.  Salah satu makanan terbaik paling mudah didapati untuk anda mendapatkan sumber Omega 3 ialah telur..

jika anda rasa payah untuk mendapatkan magnesium, Vitamian B2, Omega 3, apa kata anda mencuba supplemen dari Shaklee ini..

 

B COMPLEX YANG MENGANDUNGI SEMUA VITAMIN B…VITAMIN B2 JUGA TERKANDUNG DI DALAMMNYA..
 HARGA ; RM 54/ RM57
KANDUNGAN : 120 BIJI
  
OMEGA 3 SHAKLEE ADALAH OMEGA YANG TERBAIK DI DUNIA
HARGA  : RM 136/ RM 140
KANDUNGAN : 90 BIJI

 

OSTEMATRIX ATAUPUN KALSIUM MENGANDUNGI MAGNESIUM, KALSIUM, VITAMIN D DAN MINERAL LAIN YANG APABILA DI AMBIL BERSAMA, MAMPU MENGHILANGKAN SAKIT KEPALA DAN MIGRAIN.
 
HARGA : RM 61/ RM 65
KANDUNGAN : 120 BIJI

ingin mendapatkan produk ini?…boleh hubungi saya ye :-
Nama : Siti Noriza Binti Saleh
FB : http://www.facebook.com/sitinorizasaleh
sms/call/whatsapp : 013 7374958
email : damia_pitshop@yahoo.com

penghantaran melalui pos laju , gdex dan citylink ke seluruh semenanjung,

psttt…saya adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor….jom dapatkan produk shaklee terusssssssssss dari saya..boleh cash on delivery di bandar Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya…

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

1 2 3 6