TESTIMONI : MASALAH KULIT BERJERAWAT

[KULIT CANTIK TIDAK KEKAL SELAMANYA]

.

Kali ni saya nak berkongsi pula testimoni dari Puan Sya yang mempunyai masalah kulit muka selepas mengalami perubahan hormon dalam badan. Yang lebih menarik, bukan setakat masalah kulit saja berjaya di atasi, malahan siap dapat bonus kurus lagi!  selepas menggunakan produk Shaklee iaitu SR Vitamin C, Vitamin E, Collagen Powder dan Energizing Soy Protein . ikuti perkongsian testimoni penyakit kaki tangan dan mulut akhirnya pulih.

 

TESTIMONI 2 :  SYA MADEENA (banyak lagi testimoni di pages : SUPERMOM SHAKLEE STORY)

.

Sya tak pernah mengalami masalah kulit sejak dari sekolah sampai lah diploma. Kulit licin bersih saja.

Kalau ada masalah pon hanya setakat sunburn sebab banyak berjemur! Almaklum waktu sekolah aktif kawad lah, sukan lah, apa lah.

Sunburn tu normal. Tapi jerawat memang takda!
.

Disangkakan kulit cantik tu kekal selamanya tapi semuanyaaa hanya sekadar mimpi. Masuk je degree muka menjadi sensitif. Sangat sensitif!
.

Aaah 😭😭😭 kulit tak tahan dengan cuaca panas, muka teruk sangat. Takda ruang pon kat kulit muka ni yang takda jerawat.

Naik pulak jenis bertompok bintik-bintik hitam terus buat muka nampak kusaaam! Gelap!
Read more

PROMOSI SR VITAMIN C 500MG

Awak..awakkkk…saya nak bagitahu ni…alahh..awak dah tahu ke???? Sayalah yang lambat ni???? Eh..iyerlah dah 5 hb. Saya yang lambat bagitau..maaf awakk.. kita bagitau lambat.
.

Tapi kita tau awak tetap nak tahu apa yang kita nak bagitahu kan?. Kan..kannn..

Read more

CARA HILANGKAN JERAWAT DENGAN SEGERA

Jerawat??? Pasti yang tidak suka adanya jerawat di muka kan? lagi lagi yang nak hadiri temuduga atau nak sambut hari bahagia ialah HARI PERKAHWINAN!. mesti kelam kabut cari cara hilangkan jerawat dengan segera kan?? alah, macam akak tak tahu..akak dulu pun macam tu..kih kih kih.

beauty portrait

Jangan risau..akak akan share cara hilangkan jerawat dengan segera.. hah, korang nak petua cara orang lama atau nak cara akak??? nak dua dua?? OMG..korang memang tamak haloba… Tapi sebab hari ni akak baik hati, akak bagi 2 2 cara,…kan kan kan…meh cakap ramai “akak ct yang comel dan baik!!”..

Cara orang lama :-

badam

oats

kenai 2 barang kat gambar atas ni?? hah, badan dan oat. nak buat apa 2 barang ni kak?>?? inilah salah satu petua cara hilangkan jerawat dengan segera. iaitu dengan tumbuk badan hingga halus dan gaul dengan aot. letakkan air atau toner sikit untuk mudah kita sapu kat muka nanti.  Buat ala ala pakai masker tu tau. kasi dia kering dulu kat muka, baru cuci dengan air suam. hah, lepas tu buat hari hari. jangan selang sebulan lak. Bukan setakat jerawat akan lari dari muka kita dik, kulit muka pun jadi halusssss licin dan gebuss.. hah…baru 1 petua akak kasi..belum petua lain..

ok bai….

 

 

eh nape?? nak yang versi akak pulak???? ko memang tamak dikkk….yerlah yerlah..akak bagi cara hilangkan jerawat dengan cepat versi akak pulak.

SR vitamin c 500mg

akak guna ni je.. makan 2 biji sehari , lepas tu sebelah makan, akak hancurkan setengah dari tablet ni dan letak toner sikit, lepas tu akak letak je kat mana jerawat tu dok kat muka akak ni. Esok kecut dah jerawat tu..simple.. akak suka je simple simple. Nak buat kerja remeh remeh tu alahai. Kelam kabut nak uruskan family, anak anak, biz akak lagi.

Hah, ikut koranglah nak guna cara hilangkan jerawat dengan segera yang mana satu, akak kasi cadangan je. Tapi, kalau yang nak beli Sr Vitamin C ini, klik je gambar kat bawah ni ;- oh ya, pembelian online ni korang boleh bayar menggunakan kad debit atau kad kredit. tapi kalau risau, meh cari akak. he he he.

buynow_off

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damia_pitshop

KENAPA PERLUKAN VITAMIN C UNTUK MENGURANGKAN BERAT BADAN

 

Vitamin C dan Lemak di Perut

vitamin C yang mencukupi adalah penting untuk metabolisme lemak yang betul. jika kita itdak mendapat Vitamin C yang mencukupi akan menyebabkan berat badan meningkat dan ukuran pinggang semkain membesar. Mereka yang tidak mendapat vitamin C yang rmencukupi cenderung untuk mempunyai lebih banyak lemak di perut walaupun penurunan berat badan secara keseluruhan. sebab tu ada orang kurus, tapi perut buncit.

Vitamin C diperlukan untuk penghasilan molekul yang digunakan dalam pengoksidaan, atau metabolisme, tisu lemak. Tanpa vitamin C yang mencukupi, badan anda tidak dapat menggunakan lemak yang tersimpan. Badan anda masih menghasilkan tisu lemak untuk tenaga, tetapi tidak dapat menggunakannya. Ini menyebabkan penumpukan lemak, terutamanya di kawasan perut a.k.a buncit.

Vitamin C Shaklee 500mg

Vitamin C dan Senaman

Kekurangan vitamin C membawa kepada penurunan dalam penggunaan lemak semasa latihan, menurut “Metabolisme Pemakanan.” Malah semasa menjalani aktiviti yang berat, badan tidak mampu untuk memetabolismekan lemak tanpa vitamin C. Ini dapat menjelaskan mengapa sesetengah orang tidak mengurangkan berat badan walaupun senaman yang kerap: mereka itu mungkin kekurangan vitamin C. Dengan vitamin C yang mencukupi, anda mungkin meningkatkan potensi pembakaran lemak anda semasa latihan sebanyak 400 peratus.

kajian

Vitamin C meningkatkan kehilangan lemak sebanyak kira-kira 30 peratus, menurut “Jurnal American College of Nutrition.” Dua puluh peratus daripada orang dewasa Amerika tidak mendapat cukup vitamin C, dan oleh itu terdedah kepada ketidakupayaan untuk membakar lemak. Walau bagaimanapun, dengan mendapatkan tahap yang mencukupi vitamin C, anda boleh secara drastik meningkatkan peluang anda untuk kehilangan lemak perut.

Fakta mengenai Vitamin C

Vitamin C adalah vitamin larut air dalam kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran. Sebagai vitamin larut air, C tidak disimpan dalam badan dan kelebihan yang ditiadakan dalam air kencing. Ini bermakna anda memerlukan vitamin C setiap hari.

Badan anda menggunakan vitamin C untuk membaiki tisu yang rosak dan memulakan pertumbuhan kulit, tendon, tulang, gigi dan saluran darah. Vitamin C juga antioksidan, dan boleh memainkan peranan dalam pencegahan kanser, penyakit jantung dan artritis

 

Vitamin C Shaklee 500mg

Vitamin C Shaklee 500mg

 

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

instagram : damiapitshop

 

BAGAIMANA MENGATASI SILAU MATA

kekadang, ada yang risau bila kadar penglihatan semakin terbatas. Macam saya juga. Paling risau bila kena memandu sewaktu hujan atau malam. Saya mengalami silau mata yang teruk. Sehinggakan saya selesa memilih untuk tidak memandu bila malam. Saya selalu mencari bagaimana mengatasi silau mata saya ini untuk mengelakkan ia menjadi semakin teruk. Takkan tiap tiap tahun nak tukar cermin mata pula kan?

rabun mata, silau mata, katarak

Sebelum saya berkongsi cara bagaimana mengatasi silau mata ini, saya nak berkongsi bagaimana silau mata ini terjadi dan kepada siapa ia boleh terjadi.

 

APAKAH ITU SILAU MATA/RABUN SILAU?

Menurut laman web Kementerian Kesihatan Malaysiarabun silau/ silau mata atau astigmatisma adalah masalah gangguan penglihatan yang disebabkan oleh kelengkungan kornea atau kelengkungan kanta mata yang tidak sekata. Keadaan ini akan mengakibatkan penglihatan kabur pada sebarang jarak.

Rabun silau boleh dialami pada sebarang peringkat umur. Selalu terjadi semasa lahir dan kadang-kadang terjadi selepas kecederaan atau pembedahan mata. Hampir semua orang mengalami rabun silau tetapi pada tahap keterukan yang berbeza.(saya hampir teruk, hu hu hu). Rabun silau selalunya datang bersama – sama rabun jauh dan rabun dekat.

 

TANDA TANDA KITA MENGHIDAPI SILAU MATA/RABUN SILAU

tanda tanda kita adalah penghidap rabun silau adalah berbeza antara individu. Penghidap rabun silau yang sedikit tidak mengalami sebarang gejala atau tanda. Akan tetapi, tanda yang biasa dialami adalah seperti berikut:

  • Mata kabur pada sebarang jarak
  • Pandangan terherot
  • Mata letih
  • Juling – keadaan mata yang tidak selari antara satu sama lain
  • Sakit kepala
  • Susah memandu pada waktu malam dan kadang – kadang pandangan nampak dua
  • Mata sering berkelip atau sering menutup mata

 

anda ada tanda tanda ini?? hah, baik berhati hati dan mula jaga mata anda 🙂

 

BAGAIMANA MENGATASI SILAU MATA?

saya suka berkongsi ilmu yang saya ada pada pembaca semua. Dan saya juga suka berkongsi manfaat setiap produk yang Shaklee hasilkan.  Ya, setiap produk yang Shaklee hasilkan ada banyak manfaat yang perlu kita ketahui. Kekadang, kita rasa sesuatu produk tu dikhususkan untuk sesuatu penyakit. Tapi bila kita dah ketahui manfaatnya yang lain, kita pasti teruja!!. Saya nak berkongsi produk yang membantu mengatasi silau mata yang boleh kita ambil dan rasai sendiri kesannya.

 

b complex untuk silau mata

B COMPLEX– di dalamnya mengandungi Vitamin B2 yang juga dikenali sebagai Riboflavin yang mana ia berfungsi menukarkan makanan kepada tenaga. Malahan kandungan Vitamin B2 di dalam B complex ini ialah membantu mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, membantu meningkatkan kualiti penglihatan dan membantu meningkatkan daya tumpu seseorang.

carotomax

CARATOMAX – suplemen ini penuh dengan sumber prekursor Vitamin A yang mata ia sangat penting untuk mencegah rabun malam dan ia merupakan antioksidan yang kuat dan tinggi. membantu mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, kelesuan mata, katarak, silau mata dan sebagainya. Selain itu,ia mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata seperti Alpha Carotene, Beta Carotene, Lycopene, Astaxanthin, Lutein dan Zeaxanthin. Baguslah Beta carotene ini ialah ia membantu badan memperolehi vitamin A untuk kesihatan mata, kulit dan mengelakkan kanser. Tahu tak? Pengambilan Vitamin A yang berlebihan dan tinggi akan menyebabkan toksisiti? Ia tidak selamat untuk diri kita.

SR vitamin c 500mg

SR VITAMIN C 500mg – kenapa pula Vitamin C? 120mg Bioflavonoid yang ada dalam setiap tablet Sr Vitamin C  ini berfungsi membantu menyingkirkan toksin dalam kanta dan juga kornea mata.

024-omega

OMEGA GUARD – DHA di dalam minyak ikan merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan juga retina. Ia membantu menyuburkan kesihatan retina dan memelihara penglihatan.

 

inilah dia, 4 produk yang sesuai untuk anda tahu bagaimana mengatasi silau mata. Saya mencuba kesemuanya ( kecuali caratomax ) dan Alhamdulillah, dah 2 tahun lebih power mata saya lebih stabil :).

anda inginkan kesemua suplemen ini?

 

Slide1

 

atau, boleh hubungi kami 🙂

Kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

instagram : damia_pitshop

BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR

Selalu ada customer bertanya, bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur? dan apakah punca kulit menjadi kendut dan kendur? saya nak beri tips tips bagaimana mengatasi kulit kedut dan kendur sebelum masanya :).

punca-kulit-berkedut

cara atasi kulit berkedut dan kendur

APAKAH PUNCA KULIT KEDUT DAN KENDUR?

A) faktor usia – apabila usia kita meningkat, paras pelbagai hormon di dalam badan akan berkurangan. Bagi wanita yang telah menopaus, hormon estrogen yang memainkan peranan penting untuk menghasilkan kolagen akan berkurangan menyebabkan kulit hilang keanjalan. Sel sel di dalam badan juga kurang aktif.

B) Graviti – daya tarikan graviti yang menarik semua objek ke bumi mempunyai kesan yang sama terhadap kulit kita menjadikan kulit semakin kendur apabila usia semakin meningkat.

C) Pancaran matahari – sinaran matahari yang kuat boleh menyebabkan kulit cepat kedut dan kendur melalui proses pengoksidaan.

D) Kekurangan air – air juga memainkan peranan yang penting untuk keanjalan kulit. Sekiranya badan mengalami dehidrasi, kulit akan kendur dan kedut.

E) kurang vitamin – kulit memerlukan Vitamin A dan C untuk menghasilkan kolagen. Oleh yang demikian kekurangn Vitamin A dan C juga boleh menyebabkan kulit kendur

F) Tabiat berulang – sekiranya seseorang itu suka tidur di sebelah tertentu, garis garis kedut akan mula terbentuk pada sebelah muka yang terhimpit. Sekiranya seseorang suka mengerutkan dahi, garis garis kedut akan mula terbentuk pada dahi pula.

 

BAGAIMANA MENGATASI KULIT KEDUT DAN KENDUR?

cara cara untuk melambatkan proses kulit kendur dan kedut adalah :-

* rawatan anti-penuaan dalaman melalui penggunaan hormon bio identical (hormon yang serupa dengan hormon manusia yang diperbuat daripada sumber tumbuh-tumbuhan ) bagi menggantikan hormon yang telah berkurangan. Rawatan ini memerlukan pemantauan doktor dan ujian air liur untuk mengetahui paras hormon perlu dilakukan untuk mengetahui tahap hormon di dalam badan.

* gunakan krim pelindung matahari sekurang kurangan SPF 35-50 setiap hari untuk mengelakkan daripada pancaran matahari yang melampau.

* pastikan pengambilan air yang mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi.

*Amalkan pengambilan sayur dan buah buahan yang mengandungi pelbagai vitamin. Di samping itu, pengambilan vitamin A (dalam bentuk beta-karotin), C dan E melalui suplemen adalah digalakkan. PSsttt.. shaklee ada vitamin ini tau 🙂

* Gunakan set penjagaan muka yang mengandungi Vitamin A, C atau stem cell dan growth factor. Pastikan kulit muka tidak kering dan selalulah memakai krim pelembap muka.

vitamin untuk elakkan kulit menjadi kendur dan kedut ialah :-

 

set-kulit-cantik

ini pula testimoni cik puan yang dulu ada masalah jerawat, dan guna pelbagai produk kecantikan yang lain, tetapi tiada kesan.. Akhirnyaaaaa…….

Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

 

 

ingin info lanjut mengenai produk ini? boleh hubungi kami segera.

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, dan pengedar Shaklee di Taman Pasak Indah 🙂

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

SUPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

Kebiasaanya, bila kita hamil, kita akan mula diberikan suplemen oleh pihak klinik atau hospital. Ia adalah suplemen untuk ibu hamil yang telah ditetapkan oleh kementerian kesihatan secara asasnya. Ada juga klinik klinik pakar atau klinik swasta yang menawarkan suplemen tambahan yang lain untuk ibu hamil ini. Apa jua suplemen yang diberikan kepada ibu hamil ini, kita perlulah mengetahui apa fungsi dan manfaat suplemen untuk ibu hamil berkenaan.

suplemen untuk ibu hamil yang perlu diberi perhatian ialah : Asid Folik, Kalsium, Zat Besi, Iodin, Zink, Vitamin C dan Omega 3 DHA.

ASID FOLIK

– kita perlu terus mengambil asid folik sekurang kurangnya untuk 12 minggu pertama semasa kehamilan untuk pembentukan saraf tunjang bayi. ( eh, B complex Shaklee lengkap dengan 8 vitamin B termasuk asid folik tau)

kepentingan b complex

KALSIUM

– kalsium bersama Vitamin D dan magnesium ( eh? macam ostematrik shaklee lah) adalah untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi anda. Makanan yang kaya kalsium ialah yogurt, keju dan salmon. Vitamin D membantu badan menyerap kalsium dan boleh didapati ada minyak ikan dan produk tenusu. Idea mengambil suplemen yang mengandungi Vitamin D juga boleh digunakan ——–>>>>> amik ostematrik shaklee je. lengkap dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D!!!

ostematrix

ZAT BESI

-apabila anda bercadang untuk hamil, 10 hingga 15 peratus dari anda berpotensi menghadapi masalah anemia iaitu kekurangan zat besi. Ketika ini, baru anda sedar bahawa ia penting dalam diet anda. Anda perlu zat besi semasa hamil kerana perkembangan fetus dan plasenta adalah bergantung pada anda. Jadi tingkatkan zat besi dalam diet anda atau anda akan berasa penat jika ia berkurangan. ( eh, zat besi tu iron kan? Shaklee ada Vitalea with Iron.…banyak dah testimoni pengambilan Vitalea ini boleh naikkan HB darah semasa kehamilan berlaku.

vita-lea

ZINK

-teruskan mengambil makanan yang mengandungi nutrien zink untuk penghasilan DNA bayi anda. Cuma elak makan kerang, terutama kerang mentah kerana ianya terdedah kepada bakteria yang boleh menjejaskan kesihatan anda.

VITAMIN C

– amat penting sekali untuk anda memastikan sistem imun anda berada pada tahap yang sangat baik semasa kehamilan berlaku. Ini adalah untuk memastikan bayi dalam kandungan anda sihat dan anda juga kekal sihat dan cergas.

vita-c

OMEGA 3 DHA

– DHA sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Jika dibandingkan dengan komponen badan yang lain, otak dan sistem saraf merupakan bahagian yang paling tinggi kandungan DHA. Malah pengambilan Omega -3 yang tinggi semasa hamil juga boleh mengurangkan risiko bayi menghadapi alergi kepada makanan selepas kelahiran nanti.

024-omega

ini adalah suplemen untuk ibu hamil yang penting dan sewajarnya diambil perhatian oleh ibu ibu hamil dan pasangan.

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil – Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

 

 

inginkan maklumat lanjut atau mendapatkan produk ini secara COD, kami adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi juga pengedar shaklee di Taman Pasak Indah dan sekitarnya 🙂

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sales.damiapitshop@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

1 2 3 11