TESTIMONI : BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX

kali ini, saya nak berkongsi testimoni dari pengguna yang telah berjaya berhenti merokok dengan pengambilan VIVIX. bak kata En Nasiruddin ni, hanya sebulan setengah saja dia mampu berhenti merokok yang telah sebati dengannya selama 30 tahun. Jom kita baca pengalaman beliau yang berjaya berhenti merokok dengan vivix.

 

berhenti merokok dengan vivix

gambar : kredit https://www.facebook.com/master.hadhatinamkb/

 

 

Assalamualaikum…Semangat Pagi semua ☺

Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak.

Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee yaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin…bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX.. awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok…saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur…

Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…

Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan kerana VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut…

Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…

Terima Kasih Shaklee

*********************************************************************

Alhamdulillah. saya pun gembira dengan apa yang telah beliau alami sendiri. Anda bila lagi? sampai bila nak merokok kan? dahlah bahayakan diri sendiri, ini nak bahayakan orang sekeliling pula.

 

FB : Siti Noriza Binti Saleh

email : sitinorizasaleh@gmail.com

whatsapp : 013-734 958/013 -7065 178

fanpages : Damia Pit Shop

 instagram : damiapitshop

jika anda ingin membeli vivix melalui kredit card atau debit card, klik icon di bawah :-

buynow_off

kami merupakan pengedar Shaklee Kota tinggi serta felda felda berhampiran. Penghantaran ke felda air tawar 4, felda air tawar 5, felda Semenchu juga di lakukan pada waktu waktu tertentu.

KENAPA PERLU DETOKS?

Kalau anda perasan, sana sini orang akan bercerita mengenai Detoks. Lagi lagi kalau anda skodeng blog atau facebook SID ( shaklee Independent Distributor). Memasing upload menu detoks mereka. Hah, gi tengok dulu pengedar Shaklee yang anda kenal. Tapi, tahukah anda apa itu Detoks? Detoks adalag proses mengeluarkan toksin dalam tubuh melalui urin, pernafasan, perkumbuhan dan peluh dengan menggunakan 4 organ utama iaitu hati, ginjal, saluran pencernaan dan kulit. Tujuan detoks ini adalah untuk memastikan toksin toksin dalam badan kita akan keluar tanpa ada tertinggal dalam badan yang mana ianya akan menjadi racun tanpa kita ketahui.

detoks

KENAPA PERLU DETOKS?

adakah saya juga perlu jalani pogram detoks ini? kalau anda ada alami simptom simptom berikut, anda memang perlu menjalani pogram detoks ini. Apakah simptom simptom itu?

  1. anda tinggal atau bekerja di dalam kawasan yang terdedah pada pencemaran udara.
  2. anda seorang perokok atau dikelilingi perokok.
  3. anda kurang melakukan senaman kurang dari 3 kali seminggu.
  4. anda sering tidur kurang dari 6 jam sehari.
  5. anda sering terjaga pada waktu malam dan sukar untuk tidur kembali.
  6. anda sering mengambil makanan segera, fast food dan makanan berlemak.
  7. berat badan anda mudah naik walaupun tidak mengambil mkanan yang banyak.
  8. anda sentiasa inginkan makanan yang manis dan bergula.
  9. anda seorang kaki minum arak ( pemabuk ).
  10. anda sering menghadapi tekanan hidup.
  11. anda mempunyai masalah sembelit.
  12. anda sering kembung perut, perut berangin dan ketidakhadaman selepas makan.
  13. anda cuba mengatasi masalah nafas berbau.
  14. anda ada masalah bau badan yang mengganggu
  15. anda cepat merasa penat dan kurang bertenaga.
  16. anda mudah merasa terganggu dan murung tanpa sebab tertentu.
  17. anda risau akan wajah yang kusam dan kulit kering.
  18. anda sering mengalami masalah alahan mkanan atau masalah kulit ( ruam/jerawat/ekzema).
  19. anda sering mengalami sakit kepala dan migrain.
  20. anda sering lupa, sukar memberi tumpuan atau mempunyai lemah daya ingatan.

hah, ni baru 20 sebab yang nyata. yang lain lain tu? penyakit dalaman lagi. Jadi, kalau anda ada hampir keseluruhan simptom di atas, jom join saya untuk sama sama DETOKS!!!.

 

ikuti perjalanan detoks saya yang bermula pada HARI INI ( 25.4.2016). misi saya adalah untuk kekal sihat, cergas, bertenaga dan pastinya untuk mengurangkan 20 kilo berat badan saya!!!. berat saya pada hari ini ialah : 65.2 kilo..maluuuuu…

1st day

SUPLEMEN UNTUK KESIHATAN JANTUNG

bismillah

Selain dari pengambilan makanan yang berkhasiat, pengambilan suplemen untuk kesihatan jantung juga perlu dalam kehidupan seharian. meh acik nak cerita pasal jantung dan kenapa pentingnya kita mengambil suplemen untuk kesihatan jantung. Jantung berdenyut kira kira 100,000 kali, untuk mengepam dan mengalirkan 7,000 liter darah ke seluruh badan.  Walaupun saiz jantung kita ni hanya sebesar penumbuk tapi ia mempunyai tugasan yang cukup besar.  Kerana ia perlu pastikan pengaliran darah sepanjang 96,000km salur darah yang diperlukan oleh kita. Sebagai otot yang paling kuat bekerja dalam tubuh dan juga merupakan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung semestinya memerlukan sejumlah tnaga yang banyak dan nutrien yang cukup untuk berfungsi dengan baik dan sempurna.
serangan-jantung

 

Di  bawah ini adalah saranan acik untuk mereka yang ingin mengambil suplemen untuk kesihatan jantung.  Ia mengandungi 3 jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung kita supaya kekal sihat dan bertenaga.

 

1) COQHEALTH PLUS

1002641_10151818643200709_145890868_n

CoqHealth Plus menampilkan semua campuran semulajadi yang terdiri daripada 28mg CoQ10 dengan tambahan VITAMIN E dan Ekstrak Teh Hijau yang dapat menyokong pengeluaran tenaga pada jantung.  Shaklee menggunakan kaedah penapaian yis untuk memberikan bioketer sediaan CoQ10 yang berkualiti tinggi.  Sistem minyak kacang soya di dalam kapsul CoQHealth Plus shaklee dirumus untuk memastikan sistem penguraian dan penyerapan dilakukan secara optimum.

 

2) VIVIX- campuran Minuman Botani

481849_535290346522387_292637901_n

VIVIX merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol.  Vivix mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberry Eropah dan Lobak ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan.

 

3) OMEGA GUARD

UNTUK SIAPA OMEGA

Omega Guard mengandungi minyak ikan semulajadi daripada ikan laut dalam.  Ia menyalurkan lebih banyak EPA dan DHA daripada pilihan jenama lain.  Satu hidangan Omega Guard memberikan 1000mg asid lemak omega  termasuk DHA dan EPA. Ia dihasilkan dengan melalui proses penyulingan molekul tiga peringkat bagi memastikan ketulenan dan potensi asid lemak omega 3 di dalam tubuh kita.

 

untuk mendapatkan produk ini, boleh hubungi saya :-

 

SITI NORIZA BINTI SALEH

013- 7374958

EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com

fanpages : Damia Pit Shop

saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor dan juga pengedar shaklee di Felda Semenchu ( penghantaran boleh dilakukan di sekitarnya)

KEKAL CANTIK DAN SIHAT DENGAN PRODUK ANTI PENUAAN – VIVIX

download (1)

 

2 tahun yang lalu, Shaklee mengeluarkan lagi satu produk HEBAT iaitu VIVIX– produk supplemen revolusionari anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh SHAKLEE.

ANTI PENUAAN

ANTI PENUAAN

 

Bagaimana VIVIX ini “bekerja”?.. ada 4 mekanisme Penuaan Pada Tahap Sellular.

 

1) KEROSAKAN DNA

setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan genetik, yang merosakkan DNA.  Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu “typo” ( kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur.

RAMUAN VIVIX melindungi dan memperbaiki selular DNA.

 

2) PENGAWALAN GENETIK

pengawalan genetik  menyumbang kepada deteriorasi ( kemerosotan ) umur pada tahap selular.

Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

 

3) PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL SEL

Mitochandria ( penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan.  Apabila kecekapan mitochandria menurun, fungsi sel turut menurun.

Ramuan VIVIX menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru) mitochandria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel

 

4) PENIMBUNAN PROTIN AGE

Penimbunan berlebihan protin AGE ( advanced glycation end poducts) boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan VIVIX adalah 10x lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur “muscadine” untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

 

jom baca lagi manfaat dan testimoni hebat dari pengguna VIVIX… klik sini ye :0

 

ingin mendapatkan produk ini?…anda boleh mendapatkan ia secara terus dari saya…

email saya : admin@damiapitshop.com

sms/call/whatsapp : 013 7374958

saya juga adalah pengedar sah shaklee di kota tinggi dan kawasan sekitarnya.

jika anda berada berhampiran dengan saya, boleh juga COD dengan berjumpa di rumah anda atau dimana-mana tempat pertemuan :).

 

VIVIX – PRODUK TERBAIK DARI SHAKLEE


Revolusi Terbaru dari Shaklee
Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.




jom kita baca testimoni dari Kak N….

Boleh melihat semula, alhamdulillah

Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah…matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu.
Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.
Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.
Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ….tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.
Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari…selagi ada daya usaha.
Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH..
nota kaki : hampir keseluruhan penduduk di Malaysia yang mengalami kehilangan penglihatan, adalah disebabkan kencing manis…

“ingin dapatkan produk ini?,..boleh hubungi saya melalui email : damia_pitshop@yahoo.com atau 013-7374958. bagi pembelian produk dari saya, saya akan berikan tips EKSLUSIF khas untuk anda dari saya…..

VIVIX – KESANNYA, MAMPU MELIHAT KEMBALI

Credit to www.anakkuwiraku.com


Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah…matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu.


Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.


Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.
Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ….tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.


Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari…selagi ada daya usaha.
Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH.