Category: Uncategorized

BILA SUSU MERUDUM…APA ANDA PERLUKAN? FEEL FREE TO SHARE | LIKE | TAGGED Damia…

BILA SUSU MERUDUM…APA ANDA PERLUKAN?

FEEL FREE TO SHARE | LIKE | TAGGED Damia Pit Shop

“susu saya sikitlah…penat pam susu, dah 10 minit masih macam tue jugak”..
“ko lainlah…..guna pam elektrik..aku ni hah, dok memerah guna jari ye,,,penat tau”
“alah…anak pertama tak de susu, mestilah anak yang sekarang ni pun tak de susu”..
Dan, pelbagai 1001 pernyataan mengenai susu ibu andai kita kumpulkan dari ibu-ibu yang rasa “down” bila menyentuh bab penyusuan.

Kali ni, saya nak ajak para pembaca semua cara saya menangani stress dalam memenuhi 2 tahun penyusuan….tapi yang sebenarnya, saya pun belum mencecah 2 tahun,,ada lagi 6 bulan perjalanan saya…he he he he…tapi,sharing is caringkan….ha ha ha…

Oraite…kalau anda menemui pakai laktasi atau PC (peer-counselar ), biasanya mereka akan menjawab soklan anda dengan cara berhemah..tp, saya bukanlah PC..Cuma ini pengalaman saya sebagai seorang ibu yang berusaha untuk menyusukan anaknya…. ada ketikanya kita akan rasa bosan dan rasa fed up sesgat bila sampai satu takat, jumlah atau kuantiti susu yang kita inginkan tidak tercapai….sebab kadangkala kita memperolehi sehingga 20oz sekali pam..tapi, kita kene ingat dan tengok, pada waktu itu, umur bayi kita bape hari,,berapa minggu, berapa tahun dan sebagainya.

Cara saya bila kita mendapat hasil yang sikit semasa sesi pam;-

· Saya akan masukkan hasil susu trsebut ke dalam bekas susu dadih yang kecik….dr 2 oz dalam botol susu, jadik “penuh” dalam bekas dadih tersebut.. mata dan hati kita akan “tertipu” dengan hasil dalam bekas dadih berkenaan.

· Saya akan selidik balik cara pemakanan saya.. adakah saya tidak menjaga pemakanan saya?..adakah saya kurang minum air?….adakah saya terskip sesi pam saya?….sebab, ketiga-tiga soalan itu, sangat penting bagi ibu-ibu yang menyusu….

Sekiranya anda menjawab, saya sudah banyak minum air masak…adakah sukatan air anda itu 3 gelas cawan air?…anda memerlukan sekurang-kurangnya 3 liter air dalam seharian.. apatah lagi bila ada seorang ibu yang menyusukan, anda perlukan air dalam badan anda untuk mengelakkan anda mengalami hidrasi.

Bila menyentuh bab minum air ni, ramai yang menjawab mals nak minum air masak sebb malas nak ke toilet…alahai…nak ke toilet pun malas….tolonglah…bergerak sikit…bila anda selalu buang air, itu bermakna sistem kumuhan anda bergerak..bila banyak bend yang dibuang, silap-silap anda boleh maintain kurus…..jimat pun jimat,.x yah sibuk-sibuk nak kuruskan badan pulak…ha haha….

So,bila anda mengalami susutan dari hasil pam anda, lihat dan semak perkara tersebut;-

· *Berapa kali kerap anda pam susu
· *Berapa banyak air anda minum dalam sehari
· *Anda jaga pemakanan anda atau tidak
· *Adakah diet pemakanan anda seimbang?
· *Adakah anda stress, tertekan, runsing atau sewaktu dengannya
· *Adakah anda haid

Banyak faktor yang perlu anda fikir dan kaji….
Good luck

TANDEM NURSING – CARA MENJAYAKANNYA FEEL FREE TO SHARE | TAGGED | LIKE Damia…

TANDEM NURSING – CARA MENJAYAKANNYA

FEEL FREE TO SHARE | TAGGED | LIKE Damia Pit Shop

Bagi mereka yang ingin menjayakn tandem nursing, ianya adalah satu cabaran yang sangat kuat dan perlu ditempuhi oleh ibu dengan penuh kesabaran dan komitmen yang tinggi…

Ibu perlu menjaga diri dengan makan makanan yang berkhasiat, kerapkan penyusuan, minum air dalam kuantiti yang betul dan daptkan rehat yang secukupnya. Selain itu, ibu harus menjauhi minuman berkafien dan melakukan senaman ringan setiap hari sekurang-kurangya sekali. Ia membantu ibu tidur lebih lama dan mudah terjaga di waktu malam.

Ibu harus mempersiapkan diri dengan ilmu penyusuan secukupnya sejak dari awal agar dapat memastikan si manja menikmati khasiat susu ibu tanpa ada yang perlu bercerai susu. Ibu harus kuat, tidak mudah terpengaruh dengan kata-kata orang dan paling penting, suami turut perlu mempunyai ilmu penyusuan agar mampu menyakan tandem nursing. Ibu perlu banyak bersabar dengan karenah permata hati. kepercayaan pada diri sendiri penting kerana semua ibu mampu menyusukan anak mereka walau berapa bilangnnya.

antara langkah langkah penting yang perlu ibu tahu :-

1) AMAL PEMAKANAN TINGGI KHASIAT
– Dalam usaha membekalkan susu berkualiti, ambil manakan sihat seperti daging, buah-buahan, sayur-sayuran , bijirin penuh dan produk tenusu. Makanan diambil perlulah mengandungi protein, besi, kalsium, asid folik dan zink yang tinggi. makanan ringan seharusnya dihadkan. Juga jangan lupa minum lebih banyak air.

2)TETAPKAN GILIRAN ATAU SERENTAK?
– dalam beberapa hari pertama, ibu pasti mahu bayi mendapat khasiat susu terutamanya kolostrum yang diperlukan. setelah susu matang terhasil, anda boleh menyusukan kedua-dua anak mengikut giliran mahupun secara serentak.

3) KENAL PASTI POSISI BERSESUAIAN
– ibu boleh mengaplikasikan pelbagai posisi. Anda boleh memegang kedua-dua anak dalam posisi cradle hold atau football hold atau menggabungkannya. Antara lain anda boleh praktikkan posisi semi-reclined atau sambil berbaring. Apa pun posisinya, anda tahu mana yang sesuai dan selesa untuk diri sendiri.

4) BERTENANG
– Susukan bayi dalam keadaan tenang agar ana dan anak-anak kekal selesa sepanjang sesi penyusuan berlansung.

5) MINTA TOLONG
– Mintalah pertolngan daripada suami, ibu, ibu mertua atau pembantu rumah untuk bermain dan mengalih perhatian anak yang tua sewaktu menyusukan bayi.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya

ANAK DEMAM PANAS BERPANJANGAN – KISAH BENAR DARI BRUNEI!!! FEEL FREE TO TAGGE…

ANAK DEMAM PANAS BERPANJANGAN – KISAH BENAR DARI BRUNEI!!!

FEEL FREE TO TAGGED | SHARE | LIKE Damia Pit Shop

KREDIT TO : http://www.mamafaiz.com/

Tiada ibu yang tak resah gelisah bila melihat anak jatuh sakit..walau hanya demam biasa.. Serba tak kena dibuatnya.. sanggup tak tidur malam menjaga buah hati tersayang.. betul tak?. Saya bukan lah doktor ..tapi majoriti pembeli di laman maya ini adalah ibu2 menyusu dan ibu hamil dan juga ibu2 yang ingin membelikan supplemen buat anak tersayang.. Hari ini mari kita baca kisah Shida dari Brunei..kisahnya menjaga anaknya yg jatuh sakit demam berpanjangan akibat kencing kotor. bagaimana beliau berpuas hati dan jatuh cinta dgn supplemen ini. Jom kita baca kisah beliau.. kisah inidipetik dari blognya
_______________________________________
Biar cda mulakan cerita ni dengan rasa syukur kehadradNya kerana anak pertama c-da “Anas” anak berusia 2 tahun yang memperoleh manfaat dari penganbilan Meal shake ni sehingga hari ini….

Al-kisah…..

13-04-2011 – anas mula menunjukkan symptom nak demam….hari ke-2 – pagi bawa ke klinik….doc cakap demam biasa saja….badanmya mula panas n kurang menyusu..selalunye 1 hari mesti dalam 5 botol..tapi harini cume 2 botol……cda beri dia panadol saja.

hari ke 3- panas lagi…..makan pun takmau….itu semua takmau….meragam saja….hari ke-4- panasya on off…..aftter diberi panadol,,kurang,,,4 jam panas balik…sampailah malam panasnye tiba2 mencecah 40 kami terus ke hospital Suri Seri Begawa, Kuala Belait n anas dimasukkan ke wad setelah dapat tahu yang anas kena kencing kotor (U.T.I)….aduhai…bertapa risaunye tengok anas meraung menahan panas yang beretusan sehingga hari yang ke-10…..anas diberi antibiotik, dimasukkan air dan diberi panadol…

mujurlah waktu tu cda dah seminggu mengambil suppliment Shaklee…….letih tuhan saja yang tahu….mujur suami dah boleh berjalan dengan bantuan tongkat…seminggu di hospital baru anas dapat discharge…

doktor beri ia antibiotik untuk anas makan selama 1 bulan..ngam 2 minggu cda tengok anas semakin kurus n tidak selera makan n minum.(kurus sampai neneknye di kampung terkejut bila melihat gambar anas yang cda MMs padanya)….kulit anas menjadi kasar…dan anas jadi sensitif…mudah menangis..tak bertenaga..dan dalam tempoh yang sama cda berhenti memberinye antibiotik dan menukarkannye dengan Meal shake..

2 hari selepas tu cda nampak perubahannye….anas dah mula ke dapur menunjuk apa saja makanan didapur..selera makannya bertambah!!! syukur………dan dari tu juga anas semakin aktif…..tidak mudah meragam…dan sekarang selepas 1 bulan….badanya dah mula berisi…kulitnya semakin halus dan sekata…..psst! macam ilkan pencuci muka pulak.. 😛 ..

.mudah menerima arahan….senang tidur….dipendekkan cerita perubahannya cukup ketara…….dipendekkan cerita……Meal Shake Shaklee Best!!!!

SUPPLEMENT UNTUK ANAK ANDA KEKAL CERGAS DAN CERDAS FEEL FREE TO TAGGED | SHAR…

SUPPLEMENT UNTUK ANAK ANDA KEKAL CERGAS DAN CERDAS

FEEL FREE TO TAGGED | SHARE | LIKE Damia Pit Shop

Cak!!!! wah sejak bila mia jadik model produk SHAKLEE ni?..he hehe..bukanlah.. Mia dan zafran adalah model utk DAMIA PIT SHOP….

nak share pasal vitamin yang anak-anak saya ambil…ada 3 produk yang wajib..untuk mia, saya add on chewable vitamin C….dan utk zafran, hanya mealshake dan omega guard.

kenapa saya beri anak-anak saya makan vitamin?…ada pendapat mengatakan, anak-anak tidak perlu diberi makanan tambahan kerana takut berlebihan..Saya terima pendapat itu…akan tetapi, saya rasa, anak-anak saya perlu mengambil makanan tambahan atas faktor, pemakanan, kesihatan dan suasana sekeliling.

FAKTOR PEMAKANAN;-

fuh!!!!! anak-anak saya mmg sukar dan susah nak makan sayur….abis tu, cmne nak nak dapat nutrisi dan vitamin secara semulajadi dr sayur-sayur mcm vitamin c, vitamin A, kalsium, phoporus, zat besi dan sebagainya…

Buahkan ada?…buah?…hmmm…tak semua buah-buahan mia dan zafran boleh ambil…dan juga, kitaorang mmg sukar nak jadikan tabiat makan buah tu hari2…epal, limau, pisang, jambu air..itu je…itu pun kalau beli…hik hik hik…..alasan kan?…saya ada alsan tersendiri kenapa saya memilih buah2 tertentu “masuk” di rumah saya…..

SEBAB TU, SAYA BERI ANAK SAYA MEALSHAKE…….

KENAPA MEALSHAKE ?..

* Pemakanan semulajadi yang baik dan rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium
* Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.

Mealshake ialah gabungan mukltivitamin, multimineral dan protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak yang sedang membesar. Amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.
Terdiri dari gabungan bahan2 semulajadi yang diproses dengan kaedah natural agar lebih mudah diterima oleh tubuh tanpa kesan sampingan.

Saper yang sesuai mengambil MEAL SHAKE SHAKLEE?
-Anak-anak yang kurang berselera untuk makan
-Anak-anak yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk pil
-Anak- anak yang cerewet dengan makanan
-Yang mempunyai masalah sembelit
-Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
-Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )

FAKTOR KESIHATAN :-
Bagi yang mengikuti website saya, pasti tahu yang anak-anak saya ada asma…sebelum ni, tiap2 bulan, pasti akan ke klinik atau hospital untuk amik neubilizer…sian kekadang…masa mia kecik dulu, lagilah..setiap minggu, mesti kena asma….jangan ingat asma tu penyakit remeh ye…ia boleh membawa maut!!!!….

Alhamdulillah..mia sekarang jarang kena asma…mungkin sebab, dia dah boleh nak atur pernafasan dia sendiri..dan bila dia dah rasa mcm dia x leh bernafas, dia akan duduk rileks, bertenang atau dia ckp “mama…amik gas jom..mia tak leh bernafas”>.>>>>> sila perhatikan simptom asma jika anak anda bercakap begini….tapi sellaunyer, mmg saya terusssssssss bawa dia ke hospital.

sekarang, saya standby OMEGA GUARD di rumah saya….

OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan

bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu E
PA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Omega adalah Asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. Tahukah anda bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda!

Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?

EPA MENCEGAH :-
* Kanser
* Pembekuan Darah
* Pembekuan Lemak dalam Darah
* Kadar Kolestrol berlebihan
* Penyakit Jantung
* Tekanan Perasaan
* Tekanan Darah Tinggi

TUGAS DHA:-
* Mencegah Radang Sendi
* Mencegah Asma
* Meningkatkan Daya Seks
* Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
* Mencegah Penyakit Kulit
* Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.

Sumber OMEGA3 ?
* Telur
* Ikan salmon
* Ikan Tuna
* Ikan sardin
* Ikan bilis
* Ikan makarel

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

MINDA CERDAS, FIZIKAL CERGAS..HANYA YANG TERBAIK UNTUK ANAK-ANAK ANDA FEEL FREE…

MINDA CERDAS, FIZIKAL CERGAS..HANYA YANG TERBAIK UNTUK ANAK-ANAK ANDA

FEEL FREE TO SHARE | TAGGED | LIKE Damia Pit Shop

Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajr dan seronok membaca. memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak memcukupi tanpa nutrisi yang baik juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.

Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.

MULTIVITAMIN :-
– ia memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembang otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

VITAMIN C :-
– ia membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel-sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak0kanak yang sedang membesar.

OMEGA-3 ;-
– sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak “baik” yang juga dikenali sebagai asid lemak omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam omega 3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega 3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

LECITHIN ;-
– lecitihin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotrasnmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalm sistem saraf. Akademi sains kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

PROTEIN BAIK ;-
– protein baik membantu untuk menyuburkan otak. asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

NUTRISI PENTING BAGI MEREKA YANG INGIN HAMIL FEEL FREE TO TAGGED | SHARE | LI…

NUTRISI PENTING BAGI MEREKA YANG INGIN HAMIL

FEEL FREE TO TAGGED | SHARE | LIKE Damia Pit Shop

Tahukah anda, anda juga perlukan nutrisi sebelum hamil??… iye, anda perlu tahu apa nutrisi yang perlu diambil jika anda dan suami merancang untuk mendapatkan zuriat…dan yang lebih menarik lagi, bukan isteri saja yang perlu memastikan pengambilan nutrisi yang cukup, tetapi suami juga sangat perlu menitik beratkan pengambilan nutrisi dalam pemakanan seharian.

apa yang anda dan suami anda makan adalah mencerminkan kesihatan dan kecerdasan anak yang bakal lahir. Jadi, anda dan pasangan anda perlu mengamalkan pemakana sihat yang lengkap dengan nutrisi sebelum merancang untuk hamil. nutrisi yang penting ialah :-

1) ASID FOLIK
– salah satu unsur vitamin B yang terbentuk di dalamnya dapat mengelakkan kecacatan saraf tunjang seperti spina bifida pada bayi yang belum lahir sebanyak 80%!! jadi, tingkatkan pengambilan asid folik sebelum dan ketika 12 minggu pertama kehamilan. Di minggu-minggu awal ini, organ dan sistem badan bayi mula terbentuk. Asid folik banyak terkandung dalam bayam, kacang buncis dan panjang, produk soya, kekacang, makanan diperkaya seperti jus, bijirin, buah-buahan sitrus, ayam dan ikan.

2) ZAT BESI
– nutrisi ini amat penting bagi membantu sel-sel darah merah dalam badan manusia dan mencegah anemia. keperluan zat besi lebih penting bagi wanita hamil kerana jumlah hemoglobin meningkat ketika itu terutamanya pada dua trimester terakhir. zat besi banyak terdapat dalam makanan penambah darah seperti daging merah, limpa, ikan bilis, tauhu dan tempe.

3) KALSIUM
– keperluan kalsium perlu ditingkatkan untuk mengurangkan gejala ibu mengalami kebas atau kekejangan sepanjang tempoh kehamilan. Ia turut berperanan mengurangkan kecenderungan ibu daripada mendapat penyakit darah tinggi sewaktu hamil. Atas sebab itulah wanita hamil digalakkan minum susu untuk keperluan kalsium yang mencukupi.

4) DHA
– berperanan penting terhadap perkembangan minda bayi. DHA berfungsi untuk menantapkan pertumbuhan penglihatan dan otak bayi sejak dalam kandungan lagi. Mulai tujuh bulan kandungan, makan minyak ikan atau telur ikan yang dipercayai mengandungi DHA. tingkatkan makanan yang kaya dengan minyak omega seperti sardin dan salmon

5) AIR
– anda digalakkan untuk minum minimum 10 gelas air masak setiap hari. sebagai variasi, anda boleh mengambil jus buah, susu, yogurt, sup dan jenis cecair yang lain.

ANDA INGIN TUA SEBELUM MASANYA???.. SAYA KENALKAN PRODUK ANTI PENUAAN YANG HEBAT…

ANDA INGIN TUA SEBELUM MASANYA???.. SAYA KENALKAN PRODUK ANTI PENUAAN YANG HEBAT :).

feel free to like | share | tagged Damia Pit Shop

Bagaimana VIVIX ini “bekerja”?.. ada 4 mekanisme Penuaan Pada Tahap Sellular.

1) KEROSAKAN DNA

setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan genetik, yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu “typo” ( kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur.

RAMUAN VIVIX melindungi dan memperbaiki selular DNA.

2) PENGAWALAN GENETIK

pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi ( kemerosotan ) umur pada tahap selular.

Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

3) PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL SEL

Mitochandria ( penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochandria menurun, fungsi sel turut menurun.

Ramuan VIVIX menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru) mitochandria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel

4) PENIMBUNAN PROTIN AGE

Penimbunan berlebihan protin AGE ( advanced glycation end poducts) boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan VIVIX adalah 10x lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur “muscadine” untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

Alhamdulillah…setelah sekian lama tak “mengemas” rumah yang dah bersawang ni, ha…

Alhamdulillah…setelah sekian lama tak “mengemas” rumah yang dah bersawang ni, hari ni berpeluang untuk menyapu habuk-habuk dan sarang satang labah-labah di setiap sudut rumah ni…

alhamdulillah juga, syukur…. saya menempuh alam “housewife dan WAHM” dengan hati yang tenang tanpa ada sekelumit perasaan menyesal meninggalkan alam pekerjaan ..sudah 4 bulan berlalu, dan bulan Mei ni adalah bulan ke 5…

Perniagaan Shaklee saya semakin berkmbang, alhamdulillah..malahan, saya sudah mampu menyimpan stok produk shaklee di rumah supaya senang untuk anda yang berada di sekitar Kota tinggi, untuk mendapatkannya secara terus dengan saya…cuma hubungi saya, cnfirm apa supplement yang anda ingini, tetapkan masa dan waktu yang sesuai, kita boleh berjumpa di bandar kota tinggi, atau saya hantar terus ke rumah anda atau anda datang terus ke rumah saya . tiada masalah …

saya pasti, ramai yang sukar mendapatkan produk shaklee ini di kawasan ini, jadi, anda hanya mencari saya kerana saya adalah pengedar sah shaklee di kota tinggi, johor dan kawasan sekitarnya..

anda inginkan supplement kesihatan, penyusuan, kecantikan, minda anak-anak, kecergasan dan kecerdasan anak-anak, baik pulih dan kekalkan monentum hubungan suami isteri, kesihatan untuk masalah dalaman wanita, msalah kesuburan dan apa jua, saya akan cuba membantunya.

layari website saya ini untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut…hubungi saya :-

FB : Siti Noriza Saleh

pages : Damia Pit Shop

email : admin@damiapitshop.com

sms/whatsapp/call : 013-7374958

website : http://damiapitshop.com/

LUKA PRENIUM SEMBUH!!!! RESDUNG KRONIK HILANG!!!!! FEEL FREE TO SHARE | TAGGE…

LUKA PRENIUM SEMBUH!!!! RESDUNG KRONIK HILANG!!!!!

FEEL FREE TO SHARE | TAGGED | LIKE Damia Pit Shop..

alhamdulillah…customer ini mula-mulanya ingin mengambil supplement untuk memastikan perjalanan penyusuan nya berjalan lancar..

tapi, bila beliau consume set 3M, dia dapat manfaat yang lain juga…..

– luka prenium cepat sembuh..
– resdung kronik yang dulu bergantung pada spray untuk elakkan alahan, kini sudah tiada lagi…
– dannnnnnnn Alhamdulillah…penyusuan yang beliau inginkan, tetap juga menunjukkan hasilnya…..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan produk ini :-

boleh pm saya atau :_

viber/sms/whatsapp : 013 7374958
email : admin@damiapitshop.com
website saya : http://damiapitshop.com/